fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Wystawiam tu dla feedbacku. Będę wdzięczny za każdą konstruktywną opinię :)

UWAGA!!! Cytat z admina: "w tej galerii nie ma obowiązku uzasadniania oceny 0, natomiast niedopuszczalne jest obrażanie innych użytkowników". Ku pamięci... ;)

OCENIAM ZDJĘCIA, NIE AUTORÓW ;) NIE STOSUJĘ ODWETÓW ;)

Minusy przy KK stawiam za bełkot, plusy za precyzyjną analizę. Jeśli stawiam minus, to nie znaczy, że bronie fotki, ale że mam wątpliwości co do tego, czy autor zdjęcia dużo z takiej KK wyniesie...

OCENY przyznaję kierując się definicjami przyjętymi w serwisie, a nie skalą szkolną:

-1 - kompletna klapa, pomyłka, jakość woła o pomstę do nieba, brak formy czy treści.

0 - słabe zdjęcie, nieudane. Może widać jakiś wysiłek, ale poszedł na marne. Forma, jakość pozostawiają wiele do życzenia

1 - zdjęcie jest ok. poprawne co do jakości, formalnie do przyjęcia choć niczym się nie wyróżnia.

2 - widać myślenie autora, formalnie niebanalne, treść podkreślona formą - całość pozostawia jednak lekki niedosyt

3 - porządna robota - formalnie i merytorycznie dobre! Niemniej do ulubionych bym nie dodał...

4 - jak 3 ale dodatkowo ma w sobie to coś, obraz pięknie gra! Chciałbym mieć coś takiego w pf.

5 - mistrzostwo! Nic dodać, nic ująć, tylko kontemplować!


==================

Chciałbym kiedyś zrobić piękną i poruszającą fotografię... Ciekawe, czy mi się to w życiu uda...

==================

Artystę od pseudo-artysty różni to, że ten pierwszy odczuwa potrzebę tworzenia, drugi - potrzebę bycia artystą.

Artysta "łamie" reguły w celu wywołania w odbiorcy określonej reakcji percepcyjnej, pseudo artysta łamie reguły w celu... bycia artystą.

ephmoc(at)gmail.com
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC Kilka uwag:
1. ŚWIATŁO. Przed burza niestety może być z tym problem -
jak powyżej. Brak dobrego światło powoduje, że jest
szaroburo. Czego zabrakło w naturze, tego obróbka nie
uzupełniła - ewidentnie korekta poziomów i krzywych by się
przydała.
2. KADR. Słup na pierwszym planie. za nim linie perspektywy
zbiegające sie w okolicach drugiego słupa. niestety nie
bardzo buduje to kadr, gdyż lewa strona funkcjonuje zupełnie
bez związku z prawą. Drzewko po lewej burzy to, co
"wypracowują" słupy. Zresztą i słup i drzewo są zbyt blisko
krawędzi kadru, co jeszcze bardziej potęguje ich dystans.
Nie widać tu związku miedzy nimi...
Ja bym proponował 2 warianty: albo dać drzewu więcej oddechu
(co - przy chęci zachowania słupa na pierwszym planie
wymagałoby szerszego kąta) albo - to bardziej realistyczny
wariant - pozbycia się tego drzewa z kadru i skupieni na
prawej (może kwadrat, na pewno ciut oddechu z prawej) albo
tez poszukanie pozycji bardziej w prawo, jeśli to możliwe
bez kąpieli ;)
majalas2 2009-06-02 23:57:19

plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Tomi, to nie jest dobre zdjęcie, i to z kilku powodów:
1. KADR. O ile lubię pionowe kadry w pejzażu, to tu MZ nie
bardzo taki kadr pasuje, gdyż kadr pionowy sprawdza się tam,
gdzie wzrok prowadzony jest od krawędzi w głąb lub gdzie dwa
statyczne elementy w obu częściach kadru - górnej i dolnej -
wchodzą z sobą w interakcje. Wyjąwszy ten ostatni przypadek,
kadr pionowy wymaga prowadzących wzrok (dół-góra) linii
(skośnych mniej lub bardziej). Tu mamy pewna niekoncekwencje
- z jednej strony nieśmiała próba zastosowania takiej
kompozycji, o której przed chwilą pisałem (konar
wyprowadzający wzrok z LD ku MP z prawej), z drugiej
sabotujące tę konwencje silne linie poziome. Te ostatnie
powodują, że lepszy byłby kadr poziomy. Wspomniany konar
niestety nigdzie nas nie prowadzi - wzrok gubi sie nie
znajdując punktu zaczepienia (brak na horyzoncie jakiegoś
elementu równoważącego konar). Dlatego obraz nie zatrzymuje,
jest nijaki.
2. EKSPOZYCJA. Niedoświetlony, nieczytelny dół osłabia
jeszcze funkcję konaru, tak iż dominacja poziomych jest
jeszcze silniejsza - tym bardziej zastosowanie pionowego
kadru nie znajduje uzasadnienia.

Była szansa na fajny poziomy kadr - trzeba by tylko dobrze
ten konar wkomponować, tak aby poprowadził wzrok i nadal
obrazowi głębi... Oczywiście przy dobrym naświetleniu
całości.
tomi 2009-06-01 22:43:45

plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaEPHMOC Krótko w ramach dopowiedzenia do kk Zima: myślę ze lepszy
kadr można bylo latwo uzyskać i to na etapie postprocessingu
- obciąć lewą do kwadratu. Nie tylko pozbylibyśmy sie nic
nie wnoszącej lewej, nie tylko zyskalibyśmy na kompozycji,
ale też miałoby to wpływ na warstwę merytoryczną:
dziewczynka patrzyłaby bardziej "poza kadr" co jeszcze
bardziej podkreśliłoby chęć ucieczki ku innemu życiu...
OlgaLoiko 2009-05-31 12:04:28

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Na tym zdjęciu widać przede wszystkim... brak spójności.
Pejzaż - upraszczając - można budować na dwa sposoby: a)
wyłaniając harmonię całości poprzez takie ułożenie punktów,
linii, etc. w którym równowaga osiągnięta zostaje przy
zachowaniu dynamiki planów, obiektów - krótko mówiąc, gdy
mamy do czynienia z równowaga dynamiczną a nie statyczną. b)
w drugim przypadku dąży się do statyczności, często w parze
idzie tu minimalizm.

MZ powyżej mamy pomieszanie obu konwencji. Mamy zaorany pas,
liniowa perspektywa prowadzi w centrum - bardzo statyczny
element. Z drugiej strony dalszy plan narusza tę
statyczność, wprowadza napięcie niczym nie zrównoważone ani
na pierwszym, ani na dalszych planach. Burzy tym samym
statyczny, minimalistyczny charakter pierwszego planu.
Dlatego zdjęcie jest nijakie.

Wnioski: szukając równowagi statycznej, musimy wyłuskać z
krajobrazu kadr, który pozbawiony będzie elementów burzących
statyczność. Jeśli zaś nie jest to możliwe, lub nie chcemy
statyczności, trzeba budować równowagę dynamiczną poprzez
harmonizowanie wszystkich planów, linii, obiektów. W tym
przypadku będzie to oznaczało konieczność rezygnacji z
prowadzenia perspektywy liniowej w centrum.
chulap 2009-05-31 09:48:43

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Ent zapanował nad swym królestwem! Silny, od lat
niewzruszony [centralnie umieszczony obiekt główny, podział
1/2 - wszystko to wzmaga stabilność], złowieszczo góruje nad
okolicą [doskonałe wykorzystanie IR: ciemne drzewo i mroczne
- bo "przefiltrowane" - niebo kontrastują z jasnym żytem],
skupiając w sobie całą moc niczym nasz wzrok [długa
ogniskowa, mała GO i umieszczenie punktu uwagi w głębi kadru
- pierwszy plan nie ostry! - wciąga widza w sam środek
sceny].

Historia prosta, doskonale opowiedziana - przy precyzyjnym
wykorzystaniu fotograficznych środków wyrazu. Wielkie dzięki
dla Autora!
KLi 2009-04-27 01:40:35

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaEPHMOC MZ w kontekście poprzednich fotek z tej serii ta jest słaba:
kadr - najbardziej banalny jaki można sobie wyobrazić, do
tego GO na tyle duża, że tło rozprasza. Kolor nic nie wnosi.
Przede wszystkim brak tu ciekawego światła, które dość
ciekawie gra w poprzednich Twoich fotkach z tej serii.
Proponuję mniej "archiwistyczny" kadr - może z jakimś
merytorycznie ważkim elementem w tle 9zamiast tych
nieszczęsnych mleczy). No i przede wszystkim światło...
Fajnie, ze zdecydowałeś się na taką serię, ale nie każdego
pstrykniętego Jezuska trzeba w niej umieszczać MZ.
Pozdrawiam serdecznie!
meczysalaw 2009-04-25 09:23:05

plus plus plus
fotografia cyfrowaEPHMOC Zdjęcia drogi to dość popularny temat. Trzeba się postarać,
aby czymś zaciekawić. Tu jest interesujące światło,
kolorystyka. Niestety kadr pozostawia wiele do życzenia -
przede wszystkim centralność mająca zapewnić symetrie kłóci
się z asymetrią ciemnej, "gęstszej" lewej strony i
jaśniejszej, bardziej "przestrzennej" prawej. Największy
problem jednak to zamkniecie kadru - po lewej mamy na gorze
oddech, którego brak po prawej. Znów na dole po prawej mamy
spory oddech (miedzy pierwszym drzewem a krawędzią kadru)
którego brak po lewej. Parę kroków do przodu lub zmiana
ogniskowej pomogła by uniknąć tych wad.

Można jednak zastanowić się, czy nie wykorzystać przestrzeni
pomiędzy drzewami po prawej na obramowanie widocznych w
oddali wież (to Wawel?). Wtedy może należałoby sie parę
kroków cofnąć.
jeremi12 2009-04-08 18:10:38

plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Andrzeju, kadr jest całkiem fajny. Pionowe kadry pozwalają
pokazać głębię, jaką tylko ultraszerokie szło może przebić!
Jednak fotka MZ ma dwie wady: jedna to wspomniane już krzaki
i ciasnota a PG; druga to fakt, że zdjęcie jest takie
przydymione, mało kontrastowe - widoczne to z jest zwłaszcza
na niebie. Widać pod tym względem różnicę pomiędzy dolną i
górną częścią kadru.
Andrzejch 2009-04-08 16:45:24

plus
fotografia cyfrowaEPHMOC Fontanna MZ zbyt zachodzi na zamek - warto by dać obu
obiektom trochę przestrzeni, zmienić miejsce fotografowania
(bardziej w prawo). Poza tym hdr trochę za mocny - sztucznie
to wyszło (dobry hdr to taki, po ktorym nie widać hdru ;))
alieno666 2009-04-07 20:45:25

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Kilka uwag konstruktywnych:
1. TEMAT - nie za bardzo wiadomo co jest tematem głownym
tego pejzażu: akwen, niebo? Wiele tu elementów, z których
każdy odrywa wzrok widza od pozostałych jezioro, gdyż jest w
centrum, niebo, ze względu na jasność, pierwszy plan, ze
względu na powierzchnię i bliskość. Warto sie zastanowić,
jakie elementy sceny mają przyciągać wzrok, a następnie
pomyśleć o kompozycji.
2. KADR i KOMPOZYCJA - warto się zastanowic jakiego rodzaju
akdr by tu pasował - jeśli autor chce pokazać akwen w
otoczeniu doliny - może warto rozważyć kadr panoramiczny.
Przede wszystkim warto jednak zastanowić sie nad kompozycją
- które elementy krajobrazu chcemy pokazać, jak je umieścić
względem siebie, jak występujące w obrazie linie prowadza
wzrok, czy nie ma zbytniego chaosu. Tu widać wyraźnie, z
pierwszy plan nie zawiera nic istotnego dla kompozycji, cala
lewa strona nic nie wnosi - widać jest to wynik centralnego
sfotografowania akwenu - w tym przypadku zupełnie nie ma to
uzasadnienia. Warto wykorzystać linię elektryczną do
prowadzenia wzroku.
3. EKSPOZYCJA - zdjęcie jest fatalnie naświetlone - niebo i
woda przepalone. To wynik dużej kontrastowości w warunkach
fotografowania pod słońce. Najlepiej zaczekać na odpowiednie
światło, jeśli to nie możliwe, zastosować filtry lub hdr.

Powodzenia następnym razem. :)
xfreak 2009-04-07 17:46:53

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | Strona 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 15
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa