fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Wystawiam tu dla feedbacku. Będę wdzięczny za każdą konstruktywną opinię :)

UWAGA!!! Cytat z admina: "w tej galerii nie ma obowiązku uzasadniania oceny 0, natomiast niedopuszczalne jest obrażanie innych użytkowników". Ku pamięci... ;)

OCENIAM ZDJĘCIA, NIE AUTORÓW ;) NIE STOSUJĘ ODWETÓW ;)

Minusy przy KK stawiam za bełkot, plusy za precyzyjną analizę. Jeśli stawiam minus, to nie znaczy, że bronie fotki, ale że mam wątpliwości co do tego, czy autor zdjęcia dużo z takiej KK wyniesie...

OCENY przyznaję kierując się definicjami przyjętymi w serwisie, a nie skalą szkolną:

-1 - kompletna klapa, pomyłka, jakość woła o pomstę do nieba, brak formy czy treści.

0 - słabe zdjęcie, nieudane. Może widać jakiś wysiłek, ale poszedł na marne. Forma, jakość pozostawiają wiele do życzenia

1 - zdjęcie jest ok. poprawne co do jakości, formalnie do przyjęcia choć niczym się nie wyróżnia.

2 - widać myślenie autora, formalnie niebanalne, treść podkreślona formą - całość pozostawia jednak lekki niedosyt

3 - porządna robota - formalnie i merytorycznie dobre! Niemniej do ulubionych bym nie dodał...

4 - jak 3 ale dodatkowo ma w sobie to coś, obraz pięknie gra! Chciałbym mieć coś takiego w pf.

5 - mistrzostwo! Nic dodać, nic ująć, tylko kontemplować!


==================

Chciałbym kiedyś zrobić piękną i poruszającą fotografię... Ciekawe, czy mi się to w życiu uda...

==================

Artystę od pseudo-artysty różni to, że ten pierwszy odczuwa potrzebę tworzenia, drugi - potrzebę bycia artystą.

Artysta "łamie" reguły w celu wywołania w odbiorcy określonej reakcji percepcyjnej, pseudo artysta łamie reguły w celu... bycia artystą.

ephmoc(at)gmail.com
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC Jak pisałem w komentarzu, fokta jest źle naświetlona - za
duży kontrast miedzy dołem kadru, gdzie szczegolny giną w
mroku, a górą, gdzie ośnieżony szcyzt i niebo są na skraju
prześletlenia... Rozwiązaniem może byc połowka.
Co do kadru - mam dwie uwagi: po peirwsze jest za ciasny
(jak juz pisałem), a po drugie i ważniejsze - most prowadzi
wzrok w środke kadru, gdzie jest ciasno i sie nic nie
dzieje. Konkuruje trochę ze szczytem. Poza tym PD cześc
aksdru nic zupełnie nie wnosi...
MZ lepiej byłoby zejśc nieco nizej na prawo i spróbowac
kadru poziomego tak, aby most prowadził ku - niżej
umiejscowionemu niż na powyższej fotce - szczytowi...
Poziome prowadzenie wzroku z wąskim, pionowym kadrze to nie
najlepszy pomysł, zwlaszcza przy takiej nieczytelności
kadru...
marek_a 2008-11-23 12:31:27

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Krótko: ciekawe miejsce, niemniej jednak fotka nie udana.
1) Kadr - dziwnie podomykany po bokach (zwłaszcza z prawej -
PD). mamy tu kilka poziomych planów, zatem sugerowałbym kadr
pionowy.
2) Swiatło i inne - niestety ciekawego swiatło tu nie ma. Co
gorsza mamy prześwietlone niebo - sugerowałbym filtr
połowkowy...
Hiszpania 2008-11-04 11:48:28

plus
fotografia cyfrowaEPHMOC Niestety nie podzielam entuzjazmu oceniających. MZ fotka
jest mało ciekawa. Oto jej wady:
1) KADR - składa się on z 3 konkurujących o uwagę widza
poziomych pasów: trawnika na pierwszym palnie, dalszego
planu i nieba. Kadr wydaje się przypadkowy, gdyż w zadnym z
tych 3 pól nie ma nic, na czym by można oko zawiesić.
Pierwszy plan mógłby dodawac głebi drugiemu, ale a) zajmuje
wiekszą cześc kadru niż plan daleki, b) nie ma na nim nic,
żadnego elementu budującego kompozycje. Na dalszym planie
jakieś zabudowania, góry na horyzoncie, bliżej pola
rozdizelone drzewami - ten ostatni elment można było
bardizej wykorzystać. Poki co mamy chaos - beż żadnej
przejrzystej kompozycji. Wszystko łacznie z niebem zamknięte
krawędziami kadru w sposób, ktory również nie jest
przejrzysty - gdyby autor lekko ruszył obiektywem w
którąkolwiek strone powstałby obraz dokladnie taki sam - nic
by nie utracił, co swiadczy o braku dobrego kadru.
2) INNE - pora nie najgorsza wiec swiatło nie jest złe, ale
już balans bieli można trochę skorygować - za dużo magnety
MZ.
wingfoto 2008-11-04 11:00:18

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Przepraszam bardzo! Ale kolejny user wypisuje hurtem pseudo
krytyki, które są de facto mało konstruktywnym i wnikliwym
komentarzem, licząc zapewne na to, iż uda się przekroczyć
magiczną granicę 200 pkt, skoro nie udaje sie dzieki
zdjęciom...

Aby nei było, teraz kk:
Jak pisałem fotka jest źle naświtlona - światło powinno byc
bardizje miekkie, nalezy unikać jasnego nieba w tle,
ewentulanie doświetlić konia korygując ekspozycje tła...
Proponowałbym poszukac kadru innego typu niż "morda w
obiektyw"... ;)
wiesiolek 2008-11-01 22:13:35


minus
fotografia cyfrowaEPHMOC Zgodnie z prośba Autora kilka słow nt. powyższego zdjęcia:
1) światło - Po pierwsze, fotka nie jest dobrze naświetlona
- dól jest za ciemy, wręcz miejscami nieczytely.
Ziwiekszanie ekspozycji byłoby jednak niewskazane bez
zastosowania filtra połowkowego na niebo, gdzie błekit jest
zbyt jasny (alternatywnie polecalbym tu polarka). Po drugie,
przy takiej pogodzie oświetlenie sceny zmienia się jak w
kalejdoskopie - nalezy wyczekać moment, gdy promienie będa
oświetlać scenę odpowiednio - tu MZ za ciemne są dalsze
plany a zbyt jasny przód.
2) kadr - droga siłą rzczy odpowiada tu za prowadzenie
wzroku, jednak praktycznie znajduje się ona cała w centrum
kadru. W celu zbudowania głebi proponowałbym bardziej ją
wykorzystac w kadrze, niech prowadzi wzroka od rogu przez
(prawie) całą szerokośc kadru). W praktyce oznaczałoby ty
np. przekadrowanie w prawą stronę... Proponowałbym też
zrobić fotkę z niższej pozycji, aby bardizej wykorzystac
szeroki kąt...
3) kwestie techniczne - f=16 i ISO=400 to zdecydowanie
przesada... Oba powoduja utratę jakości, co widac na
fotografii... Powinno być ostrzej. No i można by na krzywych
też trochę wydobyć światło na polu...
bogdan81 2008-11-01 18:31:25

plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Obojętność - tytuł aż nadto wymownie informuje o tym, co
uważny widz dostrzeże od razu na samym zdjęciu. Pomyśl na
fotkę jest przejrzysty: kontrast między naszą troską o
zmarłych a trąską o żywych... W kontekście chwili obecnej -
tylko chwalić Autora za wrażliwość na takie sytuacje.

Ale mam uwage techniczną (choć domyślam się, że zdjęcie
powstało spontanicznie i moja uwaga pewnie nie mogła byc
uwzględniona przy jego wykonywaniu) - wielokrotna ekspozycja
(warstwy) nie jest tu niezbędna (gdyż w tłumie przechodniów
nie widzimy nic, co wymaga skupienia uwagi), a MZ lepszy
efekt można bylo osiągnąc przy pomocy statywu (ew. szarych
filtrów/niskiego ISO)i długiego czasu naświetlania... Obraz
zyskałby na prostocie i przejrzystości...
hackerca 2008-11-01 15:08:09

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Krótko: widac Autorze, że próbujesz uciec od centralnego
kadru w fotografii flory... Po pierwsze nie zawsze ta
ucieczka jest wskazana, po drugie, jeśli już się jej
dopuszczasz, zwróć uwagę na kompozycję kadru - w tym
przypadku tło jej nie dopełnia, ale - mimo niewielkiej GO -
przeszkadza. Przy tego typu kadrze trzeba zagrać drugim
planem, choćby sie sprowadzał do nieostrej "niedosłowności"
(np. plam barwnych). Tu ewidentnie zabrakło myślenia o tle,
przy kadrowaniu...
zwyczajna 2008-10-31 17:39:27

fotografia cyfrowa
EPHMOC Drogi "Anonimie" ;)
MZ obróbka położyła fotkę. Przeostrzenie o którym pisał gRim
nie tylko - paradoksanie - zmiejszyło czytelność detali, ale
w górnej-lewej (niebieskiej) cześci kadru wydobyła mało
estetyczny szum. Jeśli już o tej części fotki mowa, to
przydałoby się tu wiecej kontrastu, poza tym jest ona za
jasna (zwłaszcza niebo). Nieczytelność tego - sporego
skadinad - fragmentu fotki potęguje wrażenie nierównowagi
pomiedzy PD cześcią, w której droga - wiadaca notabene mniej
wiecej z prawego dolnego rogu przez mocny punkt do prawej
krawędzi - domaga się jakiegoś kontrapunktu własnie w
obszarze zaniebieszczonym.
MZ technicznie zdecydowanie do poprawy :) Czekam na kolejne
odsłony Tatr... ;)
kaczy_grzmot 2008-09-14 09:49:37

plus plus
fotografia cyfrowa
EPHMOC Warunki do zrobienia dobrej fotki ewidentnie były! Niestety
nie zostały wykorzystane:
1. Kadr - wydaje się być przypadkowy, a to ze względu na a)
sposób domknięcia (rażą zwłaszcza trawy wyrastające z dolnej
krawędzi); b) nie uzasadniony niczym brak równowagi pomiędzy
prawą i lewą stroną kadru (warto byłoby kadrować bardziej w
prawo, wykorzystując to, co się tam dzieje - kępy traw,
chmury)
2. GO - własciwie nie widać na czym jest ona umiejscowiona>
pewne jest tylko to, ze pierwszy plan jest nieostry, co nie
byłoby wadą, gdyby przy małej GO autor chciał osiągnąć
wrażenie głebi wydobywając np. górę, ale tu właściwie
wygłada to dość nieciekawie (ostrośc zapewne była ustawiona
na obiekt centralny). Jeśli autor decyduje się na
umieszczenie kęp trawy napierwszym planie, dobrze aby
zmieściła się ona w GO
3. Jakość techniczna - plik nosi ślady widocznej kompresji
("kratka" na całej fotce), co dopełnia niestety
rozwarstwione niebo... Może należałoby popracować nad lepsza
digitalizacją tej "tradycyjnej" fotki.

Szkoda, bo warunki były niezłe... Zazdroszczę okazji... ;)
trrchax2 2008-09-12 09:22:31

plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaEPHMOC Adalbercie, dziekuję za kk. Wkradła się do niej jednak pewna
nieścislość, która może powodować dezinterpretację zdjęcia,
a którą muszę sprostować.

Piszesz bowiem o "symbolicznej pochodni, która płonie gdzieś
w Niemczech" oraz że "Śliczne blond dziecko nie nawiązuje do
przeszłości" i "warto odrzucić konotacje germańskie i
skoncentrować się na radości dziecka i bieganiu w koło".

Obawiam się, że nastąpiło tu jakieś wielkie nieporozumienie
- pomnik nie jest jakąś tam "pochodnią" - na jego szczycie
jest MENORA! Konotacja jest tu oczywista - Holocaust.
Tymczasem obok tej menory przebiega małe niemieckie dziecko
- zupelnie sie pomnikiem nie przejmując... (dziecko nie
biegało wcale w kółko, tylko przebiegało tamtędy - ledwo
zdążyłem skadrować...) Konotacja germańska jest tu
szczegółna... Chodzi bowiem o coś, o czym chciałoby się
zapomnieć... Wyrasta młode pokolenie - czym będą dla niego
miejsca, będące dla starszych miejscami PAMIĘCI? Pamięć,
ulatuje... wraz z czasem...
EPHMOC 2008-08-15 01:00:35

fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Strona 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa