fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
jak się widzi

ale i słyszy

czuje

i na nic się nie liczy

żyje się
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
separatysta Wydaje mi się, że użyta została zbyt mała przysłona. Brakuje
mi tu ostrości, dużo większej niż tutaj osiągnięta. Rozbicie
światła słonecznego jest po prostu brzydkie. Niby zdjęcie
konturowe ale chyba nie do końca. Takie niezdecydowane. W
sumie nie wiem czy celem było uzyskanie fajnego światła, czy
też pokazanie fragmentu konstrukcji dworca. Po tytule sądzę,
że to drugie. Chcąc niechcąc brzydkie słońce przytłacza
dworzec.
Lepiej było zrobić dwa kroki w tył, ukryć słońce i zrobić
zdecydowaną konturówkę przy większej przysłonie.
Dodatkowo nieprecyzyjne cropowanie dobija pracę.
dizzywhale 2007-10-13 19:08:20

fotografia cyfrowaseparatysta Widzę zdjęcie podzielone na dwie cześci. Na dobra i na złą.
Na górną i dolną.
Górna częśc zdjęcia, ta dobra powoduje, że o zdjęciu mówi
się: - bardzo pomysłowy kadr.
Dolna część zdjęcia, ta zła zaprzecza, dość mocnym
argumentem: - niewspółpracujący kadr.
Górna część zdjęcia, tak tak, ta dobra. Kontrast, gra
światła i cienia w jak najlepszej harmonii.
Dolna część zdjęcia, nie nie, ta zła. Kontrast zaczerpnięty
z tej lepszej połówki tutaj nie ma uzasadnienia. Kostka jak
kostka, ale te dwie, w zasadzie czarne plamy, do tego
opierzone i dodatkowo opierzone jedynie na domył.
Wychodzi na to, że jest remis. Góra kontra dół. Wychodzi na
to, że dwie cześci jednego zdjęcia ze sobą walczą. A powinny
współpracować.
Zmniejszyć kontrast ze względu na dół. Górze wielce to nie
zaszkodzi. Dlaczego, bo tam są piękne rytmy, to one tam są
ważne. Przy tm kontraście ładnie się prezentują, ale przy
mniejszym prezentowałyby się conajmniej tak samo, jeśli nie
lepiej.
Dodatkowo przy tak efektownym kadrze odczekałbym na
ciekawsze rozmieszczenie gołąbków. Ten najbliższy. Dobrze by
było, jakby ktoś go przestawił na prawą mańkę kadru. ;)

Pzdr.
radzyminski 2007-09-28 20:28:22

plus
minus
fotografia cyfrowaseparatysta Ładnie wpasowana lampa przy lewym uchu. ;)
Fajny pomysł. Jednak zdecydowanie do dopracowania, zarówno
pod kątem kadru jak i tego co w nim się mieści. Na pewno
prawa ścianka, a przynajmniej kąt z jakiego ją widać nie
pasuje mi, psuje mi - odbiór zdjęcia. Fajnie, że jest ta
ścianka - owszem, bo czuć, że się "siedzi" w tej zimnej
klitce. Pomimo to wolałbym ten widok bardziej precyzyjny.
Na górze wystaje szyjka butelki, mogłoby być jej ciut więcej
(butelki), lub też wogóle. Półlka "butelkowa" wygląda jak
jakieś poroże wyrastające z głowy postaci. ;)
Co do trzeciego planu, wszystkie elementy jakie tam widać są
zbędne. Na żywo ok. W zdjęciu tylko przeszkadzają. Tak bym
kminił, żeby elementy te nie odciągały oczu. Jedyne co tu
jest potrzebne to pełne skupienie się na postaci i
precyzyjniejszej części lodówki.
Chociaż! - jest coś z trzeciego planu co bym zostawił, a
nawet bardziej wydobył. Cień postaci na suficie. :)
Ogólnie.
Zmiana punktu widzenia aparatu tak, żeby wnętrze lodówki
było precycyjniej pokazane, niekoniecznie symterycznie ale
bardziej "układnie", postać niechby była ujęta bardziej od
dołu. A tylko po to, żeby uwidocznić świetny cień na suficie
przy jednoczesnym "cięciu" innych niechcianych kształtów i
odcieni.

Nie wiem czy zrozumiale napisałem powyższe. Trochę czas mnie
naglił.
Pzdr.
radosny 2007-09-28 17:02:43

plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Nie wiem czy HDR był tutaj niezbędny. Miłe dla oka barwy,
owszem. Te odbicia...
Sądzę, że przy dużym wietrze HDR jest niewskazany. Rozmycia
psują efekt. Wręcz stwarzają odbiór pracy jako nieudanej.
Chyba, że człowiek, jego palce i migawka wykonują razem
ruchy przekraczające prędkość wiatru. Wtedy...czemu nie?
Usunąłbym łodyżki spod wody. Ogólnie ładny kadr.

Jest to moje odczucie i nie zabraniam się nie zgadzać. ;)
cegli 2007-09-14 14:01:39

fotografia cyfrowaseparatysta Będzie krótki.
Zbyt głęboki cień działa na niekorzyść ciekawej postaci w
zdjęciu. Podciągnięcie kontrastu było pewnie efektem dość
"hipnotyzującego" paskowania w zdjęciu. Szczególnie jeśli
chodzi o te białe. Tak biją po oczach, że patrzenie męczy.
Więc może lepiej było poprosić postać o usunięcie się z
kadru? W tym momencie jest elementem, który nic nie wnosi i
psuje "paskowanie".
A skoro to o postać miało chodzić, a powinno (podkreślam, że
bardzo ciekawą jest), to kontrast powinien być wydobywający
jej szanowną ciemność z cienia. Dodatkowo sugerowałbym ją
umieścić nie centralnie, jak w powyższym przypadku. Raczej w
którymś z punktów trójpodziału.
I paski stanowczo niechby były fakturką w tle.

Pzdr.
redbeard 2007-09-14 13:20:12

plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Dzień dobry.
1. Nie dziwię się, że zdjęcie bylo podostrzane, gdyż na to
zasługiwało. Niestety i tak niewielki efekt to przyniosło -
zdjęciu wciąż brakuje ostrości.
2. Szeroki kąt jest przeze mnie bardzo lubiany. Przy takich
motywach, pyskowych jeszcze bardziej. Ale kiedy poza głównym
pyskiem zaglądają jeszcze inne, niepełne, zbędne...wolę
wtedy kąt z deczka węższy.
3. Kadrrrrastycznie niestrafiony. Tyle nieba. Fajnie, żeby
tam był chociaż jakiś anioł. A nie ma.
Nie ma też goleni. Koza nie ma. I z czego się tak cieszy
skoro kaleka? A taki kąt na pewno by je uchwycił.
Pasek na dole. Nie wiem. Jakaś propaganda? Mam wydrukować
fotkę i podgrzać nad ogniem? Bo jeśli nie ma tam cytrynowego
napisu to nie rozumiem paska. A jeżeli wpadł przez przypadek
to...uśmiech kozy to mało przy moim.
Jeśliby to było moje zdjęcie - zachowałbym je zdecydowanie.
Ale tylko dla siebie i tylko w pudełeczku, które otwieram
tylko do wkładania zdjęć. Do wyjmowania nie.

Pzdr.
mmmjjjeeejjjjj nadzieeejęęę.
matkro 2007-09-10 16:27:40

plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Daty nie będę komentował, bo sprawa jest jasna. W tym
przypadku nie stwarzająca straty czasu przy ewentualnym jej
usunięciu.
Dobrze, że są te postacie. Mam nadzieję, że jeśliby ich nie
było nie postanowiłabyś (czy postanowiłbyś?) umieszczać tego
zdjęcia tutaj. Ale skoro są, to:
- odpowiednie wypoziomowanie zdjęcia (wedle gustu) lub mini
zabawa barwą przy wszystkich tonach.
- poprawa kontrastu (wedle gustu)
- ewntualne skadrowanie (a przynajmniej wyrównanie poręczy
od płotku do w miarę proporcjonalnego łuku).
Jeśli powyższe rzeczy zastosujesz przy tym zdjęciu, plus
jakieś, które mi nie przyszły do głowy, mogłaby być z tego
całkiem przyzwoita pracka. Mam tylko nadzieję, że posiadasz
oryginał w dobrej jakości.
zoija 2007-09-07 23:15:56

plus
fotografia cyfrowa
separatysta Cześć, witam, czołem.
Dawno nie pisałem KK i mam jakąś chętkę zrobić to teraz.
Więc piszę. KK

Ok. Matematyka tego zdjęcia na pierwszy rzut oka wydaje się
logiczna. Jednak kiedy zastanowić się na każdą liczbą,
cyfrą, ułamkiem, plusami, ilorazami itd., to to co jest po
prawej stronie znaku "=" jest błędne.
Harmider w tym zdjęciu powoduje, że nie chce się rozwiązywać
zadania. Jak nic, latarnie są głównym tematem zdjęcia.
Całkiem rytmicznie uchwycone (patrzcie, muzyka się wdarła).
Zbyt duża GO powoduje, że giną na tle...tła. A całe tło to
multum szczegółów. Okna na pierwszej ścianie. Okna we wnęce.
Profil elewacji po prawej stronie. Daszek. Marmurowa ściana,
przy niej jakiś znak (do tego niekulturalnie zwrócony).
Szlaban. Dobrze, że podniesiony, bo za wjazdem jakaś szyba,
taras, wentylator nawet!
A latarenki? Wystukują sobie cichutko swoje rytmy, których i
tak nie słychać, bo otoczenie zagłusza wszystko.
Proponuję zastosować mniejszą GO. W moim odczuciu efekt
byłby taki...ech nie widać. Cała matematyka w tle ukłoniłaby
się pod plastykę, a latarniane rytmy temu by sprzyjały.
Prawda jakie artystyczne przedmioty by to były?

Cześć, żegnam, czołem.
ajacol 2007-09-05 23:33:38

plus
fotografia cyfrowaseparatysta Dzień dobry.
- Proszę Państwa. Teraz wszyscy, wspólnie przeanalizujemy
prostokąt o proporcjach 4:3. I umówmy się. Ja wskazuję
osobę, ta wstaje i mówi co mu na serduchu się rozkłada. A
więc, zaczynamy!
I oczy świdrują.
- Proszę. Pani w pierwszym rzędzie. Ta w żółtym berecie.
Żółty beret wstał.
- A więc. yyy. Fajna fala. Jak bita śmietana.
- Dobra, dziękujemy. Łysy pan z trzeciego. Proszę.
Łysy wstał.
- Ggdzidzieś pprzeczczyytałem, że skkała to czczarna
plammma.
- Dobrze! Nie boimy się, siadamy. No dobrze. To może pan z
zieloną rękawiczką, bez serdecznego.
- A więc...
- O przepraszam, to pani.
- A więc...
- Dziękuję. O może pani w toples z ostatniego. Powinna pani
siedzieć w pierwszym, ale to nieważne. Proszę wstać,
proszę.
- Dobrze. Powiem. Mamy skałę, o którą rozbija się fala.
- No, tak. Zgadza się. Trafna uwaga. Dziękuję. Proszę
jeszcze nie siadać.
- Jesce ja, jesce ja!
- O, Jasio. Proszę, wstań i komentuj.
- Holyzont leci na plawo. Mało, ale leci. Sam filtr
pomalańcowy to nie wsystko. Eksposycja do dupy.
- Jasiu...
- Do bani. Sa mała kłępia. Ale bita smietana jest siupel.
- Siadaj Jasiu. Jak nigdy piąteczka.
Minęło 10 sekund i jedno chrząknięcie.
- Proszę Państwa. Reasumując. Jak Jasio stwierdził,
poprawnie zresztą, sam filtr to nie wszystko. Dodam od
siebie, że zaistniał tu pewien paradoks. Filtr powinien
pomóc w ekspozycji, a tu tylko dodatkowo namieszał. Powodem
tego jest zapewne niekorzystne położenie słoneczka. Dziękuję
za uwagę i do następnego. Pani w toples, proszę jeszcze
zostać na chwilkę.
ajedrzejko 2007-08-08 13:19:46

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaseparatysta Łatwo jest napisać krytykę dla zdjęcia już wykonanego.
Trudniej jest zrobić zdjęcie tak nieskazitelne, żeby
jakakolwiek krytyka była zbędna. Niestety ta trudność Cię
przerosła.
Brak komentarzy. Przykre to dla fotografa. Komentarze, jakie
by nie były, każdy okazywałby przynajmniej zainteresowanie.
Ja pójdę na wspomnianą łatwiznę i wyleję parę słów krytyki
na monitory innych, i Twój przede wszystkim.
Będę pisał w kolejności elementów najbardziej rzucających
się w oczy.
1. Obramowanie. Jego proporcje w stosunku do obiektów
fotografowanych są zbytnio przytłaczające. Elementy tego
typu powinny być dodatkiem, a nie powierzhnią dominującą.
Wyjątkami mogą być np. gałęzie, liście, kwiatki. Rzeczy o
nieregularnych kształtach, z wybiórczymi prześwitami i przy
zastosowaniu odpowiedniej głębi. Ostatnie zależne od
głównego obiektu fotografowanego. W powyższym zdjęciu łuk
sklepienia miał zapewne wnosić jedynie czarne, odgórne
wykończenie kadru, tak aby ten był w miarę oryginalny i
niestandardowy. Przy takim kształcie należałoby skupić się
na symetrycznym jego ujęciu i oczywiście, jak już
wspomniałem w "mniejszej jego ilości". Punkt zejścia łuków
znajduje się jakieś 3cm od górnej krawędzi zdjęcia (przy
wielkości monitorowej). 1cm (góra) w zupełności by
wystarczył, wykończenie łukowe skupiałoby się na LGR i PGR.

2. Kadr. Jak tytuł wskazuje, główny obiekt na zdjęciu też,
tematem jest Kościół Mariacki. A konkretniej jego wieże.
Zapewne da się zauważyć, iż wieże z reguły są wyższe niż
szersze. Fakta ten sugeruje, aby przy fotografowaniu tego
typu obiektów stosować właśnie kadr pionowy, a nie poziomy.
Wyjątkiem mogą być wieżyczki, które są dodatkiem (takim
sztafażem) w pewnym krajobrazie. Wyjątkami mogą być również
wyimaginowane wizje autora, pod kątem abstrakcji itp. Są to
wybiórcze przykłady. Powyższego zdjęcia nie można zaliczyć
ani do jednych, ani do drugich. Sam nadałeś kategorię
architektura, więc kadr pionowy, przy tym motywie jest
wymagany. Przy okazji zauważ, że i sklepienie w formie
wykończenie mogłoby być o wiele ciekawsze przy pionowym
ujęciu.
3. Latarenka. Zupełnie niepotrzebna, to po pierwsze. Po
drugie, jeśli nawet musi być (w sumie ciekawy dodatek), to
niechby rzeczywiście była tym dodatkiem. Problem podobny jak
ze sklepieniem. Wszystko dominuje, poza docelowym elementem
zdjęcia. Jak z niej zrobić dodatek. Przy tej odległości w
jakiej się znajdowałeś, zmniejszenie jej gabarytów było
niemożliwe. Możliwym natomiast było nadanie dużo mniejszej
GO. Zauważ, że przy pionowym kadrze jej powierzchnia również
uległaby zmniejszeniu. Sam osobiście wychodze z założenia,
że jest zbędna i znalazłbym (w miarę możliwości sklepienia
bez latarenki.
4. Taki dodatek. Zdjęcie leci na lewo.

Dziękuję za uwagę i pzdr.
proxyl 2007-08-02 12:10:36

plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | Strona 3 | 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa