fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
jak się widzi

ale i słyszy

czuje

i na nic się nie liczy

żyje się
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaseparatysta Też lubię takie ptaki. :) I fotografię. :)
Panoramowanie jest exclusive. Zdecydowanie.
Ale!
Zawsze jakieś się trafi. Przepraszam ale mam dziś wieczór
"krytyczny".
Kadr jest tak ciasny, że śMiguś zaraz się rozbije. No dobra.
Kiepski dowcip. Poważnie.

Takie kadrowanie samolotu mogłoby mieć miejsce, gdybyśmy
chcieli go pokazać w pełnej okazałości. To Ci się udało,
winszuję. Tylko po co się męczyć z panoramowaniem, kiedy
można go opstrykać spokojnie gdy odpoczywa sobie na płycie
lotniska?
Pokazując start, naprawdę przydałoby się duużo miejsca z
lewej. Dodatkowo spalone powietrze za dyszami, też mogłoby
być tego więcej. Zjawisko tej mocy startowej...aż słychać.
:)
Ogólnie brakuje mi tu przestrzeni.

Spodziewam się, że wiele osób się nie zagodzi.
Jednak dla mnie nie pokazałeś na zdjęciu zjawiska startu.
Pokazałeś tylko samolot, golusieńki jak go p. Mikojan
stworzył i profesjonalne (nie przeczę) panoramowanie.

Pzdr.
Walabia 2007-05-22 21:33:07

plus plus
minus
fotografia cyfrowaseparatysta
W kwestii światła już nic nie będę pisał. Miguel już to
zrobił. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.
Drażniąca jest ta praca. Bez urazy, ale tak jest.
Przeszedłbym obojętnie koło tego, gdybyś nie zastosował
dwóch słów: "Fotografia tradycyjna".
Jolero 2007-05-22 20:58:32

plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Poczepiam się trochę.
Jako, że sam zamysł zdjęcia godny pochwały, to cierpliwość
na wykonanie gdzieś chyba uciekła.

Kadr. Dlaczego dzieciak jest tam gdzie jest? Ze względu na
kierunek swojego odwrócenia, czy nie powinien być bliżej
PDR? A skoro jest tam gdzie jest, to nie lepiej było go
poprosić o odwrócenie się przodem do aparatu?

Ekspozycja. Pomiar światła chyba został złapany od podłogi i
to tej ciemniejszej partii, tak? Pewnie sprawka automatu.
Efektem tego jest niedoświetlenie dziecka i przepalenia
podłogi w LGR. Strasznie drażni to wzrok.

Zrobiłbym to tak.
Podłoga wydaję się dość dużej powierzchni, więc usadowiłbym
dzieciaka w oświetlonym miejscu podłogi, a nie w zacienionym
i przede wszystkim przodem. Pomiar światła "rzuciłbym"
punktowo na twarz dziecka. To on ma być tu istotnym
elementem, a tak to jest nie bardziej "ważny" od podłogi.
Przy tym faktura samej klepki wyszłaby jako ciekawe
otoczenie składające się z linii i odcieni.
A jakby to zrobić w b&w to już wogóle byłoby super.

Pzdr.

P.S. Chciałbym mieć dojście do takiej dużej, drewnianej
podłogi. Byłoby co pstrykać w takim miejscu.
joaneska 2007-05-22 12:37:54

plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Przeczytałem wszystkie krytyki i stwierdzam. Od groma tu
artystów. I tak mało zarazem. Ale jest również grono ludzi,
którzy mają jako takie pojęcie o fotografii, czy to z
praktyki, czy z podręczników. Tak czy inaczej każdy ma po
trosze racji i autorze uczknij sobie ciut z każdej krytyki.
Naprawdę przydadzą się te rady.
Twoja własna natomiast odpowiedź nie zaskoczyła mnie, bo tak
właśnie wyobraziłem sobie osobę, która to zdjęcie zrobiła.
Osoba ta miała mnóstwo wrażeń w głowie w tamtej chwili (nie
dziwię się) i nie w głowie było jej tworzenie jakiś
foto-artyzmów. Droga "przed i za" była najważniejsza. Wiedz
jednak, że od groma ludzi tutaj żyje zdjęciami przede
wszystkim. Wyprawami w dalszym planie. Ty masz odwrotnie.
Nie chcę tworzyć jakiejś kryptoreklamy, choć w obliczu tej
marki jest to i tak nieważne. Fotograficy "National'a (...)"
również przeżywają niebanalne wędrówki. I pstrykają równie
niebanalne fotki.

Także, życzę udanych wypraw (trochę ich zazdroszczę) i
pstrykania zdjęć z poświęceniem równym marszom. Na pewno
pomoże to podzielić się wyprawowymi przeżyciami z innymi.

Pzdr.
pavcio_82 2007-05-21 22:33:53

fotografia cyfrowa
separatysta Może i robione w programie do HDR'a. ALe HDR'em tego nazwać
nie mogę. Dla mnie jest to zwykły górno-przepustowy i to
dobrze przesycony. No chyba, że drzewo miało być "magiczne".

Ale przesyt i tak jest co widać na chmurach. Szcególnie LGR
i PGR - takie ciemnoszare, blurowe łączenia.
I teraz abstrachując od zdjęcia. Pokory trochę względem
innych, bo mają rację.
Wiedza (przeczytana), to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć
ją wykorzystać.
pzdr.
Morgoth 2007-05-14 13:17:15

fotografia cyfrowaseparatysta Anonimowy - ja powiem tak.
"Idzie deszcz" - nie jestem pewien. A może już przeszedł?
Również nie jestem pewien.
Narzuciłeś temat deszczu. Nie widać go, tylko szare plamy.
la_mariposa ma rację. Trzeba było się skupić na chmurach
dokładniej. Wydobyć z nich tę potęgę względem ziemi.
Wystarczyło ukucnać i zrobić ujęcie od dołu, prawie że z
poziomu trawy. Narzuciłbyś temat chmur, a co za tym idzie
przyszłego deszczu. W końcu pada on zgóry do dołu.
Skoro zwierzak jest dodatkiem, niech będzie. Jednak mimo to
trzeba było dać mu podnieść ten łeb do góry, najlepiej w
momencie kiedy patrzyłby w stronę idących chmur. A tak, to
mamy dodatek w postaci koziego zadu, który czeka na deszcz.
I co? I nic. Poza tym, ekspozycja niepoprawna. Oczywiście
poszła na chmury, tak jak zapewne chciałeś. Ale to jest
tylko szara plama i nic. Patrz wyżej i KK la_mariposa.
Dodatkowo kadrowanie, poziom leci na prawo.
Zgadzam się z opinią (...)częściej obcuj z naturą(...) -
sugeruję, żebyś wziął ją sobie do serca.
Myszkin 2007-05-14 13:08:15

plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Skoro gradient jest dosztukowany softowo, to można było to
uprecyzyjnić.
Przede wszystkim, żółci jest za dużo w stosunku do
niebieskości. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę granicę,
czyli horyzont.
Minusem również jest dla mnie zbyt duże nasycenie barw.
Bledsza tonacja byłaby bardziej wskazana. W obecnej formie
oko skupia się na barwie, a nie na kształtach budynków,
chmur, razem tworzących panoramę miasta. Nawet kościół
ginie, który traktuję jako główny element zdjęcia. Ogólnie,
cały gradient dałbym subtelniejszy i to nawet sporo. Niechby
był dodatkiem, a nie podstawą.
A co do zdjęcia, przyczepię się (minimalnie) do kadrowania.
Jak wspomniałem, głównym motywem tutaj jest dla mnie budynek
kościoła. Z owej, perspektywy (lekko izometrycznej), wydaje
się, że "dąży on w dal przed siebie", w głąb zdjęcia, z
kierunkiem na lewo.
Co za tym, idzie umiejscowiłbym go bliżej prawej strony
kadru. Zdecydowanie.

Pzdr.
ann 2007-05-09 21:39:04

plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaseparatysta Do kwestii kadru dodam jeszcze uwagę od siebie. Zasada
trójpodziału jest naprawdę fajna, w tym przypadku stosując
się do linii poziomych, horyzont umieściłbym na 1/3
wysokości kadru, licząc od dołu. Automatycznie
zlikwidowałoby się gałązki, o których pisze Calme. Co za tym
idzie mielibyśmy więcej nieba. Tutaj zresztą ciekawego
dzięki "barankom". Przy okazji niebo pewniej nawiązywałoby
do tematu jakim jest elektrownia wiatrowa.
hekek 2007-05-08 15:28:39

fotografia cyfrowa
separatysta :):) Większa przysłona oznacza to samo co większy otwór
przysłony. Super. Otwór to otwór, przysłona to przysłona.
Jedno zależne od drugiego.
Nie, nie oboje mieli rację.
Albo ktoś jest precyzyjny w tym co mówi, albo nie. Lub po
prostu niech się przyzna do błędu.
Może od razu stwierdźmy, że E nie równa się EMCE kwadrat,
tylko E równa się EMCE razy DWA.
agness_foto 2007-04-24 17:22:10

plus
minus minus
fotografia cyfrowaseparatysta Kadr ciekawy, owszem - jednak dla mnie tylko w pionie.
Latarnię pierwszoplanową traktuję jako główny element, a
kierunek jej "patrzenia" sugerowałby umieścić ją bliżej
lewej strony kadru.
Z drugiej jednak strony patrząc na to jako na kształty, a
nie latarnie umiejscowienie wydaje się być w porządku.
Więc skoro interpretacja dowolna, to ja mam dwie. :)
barteq 2007-04-20 14:52:36

plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Strona 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa