fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
jak się widzi

ale i słyszy

czuje

i na nic się nie liczy

żyje się
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaseparatysta Na prośbę z forum.
To będzie moje własne zdanie, nie globalne, więc mogę się
mylić w pewnych kwestiach. Łi łil si.
Zacznę od kadru. Profil dziecka. Spostrzegawczy jestem, co?
No właśnie nie jestem. Bo jest pół profila. ;) Chcesz
dzieciaka ogłuszyć? Ucho powinno być całe. Takie elementy
jak nos, oczy, uszy, usta powinny być pokazywane w całości.
Wyjątkami mogą być bardziej wyrafinowane, artystyczne
fotografie. Cięcie od góry może być. Nic by tam nie było,
poza czubkiem głowy, a o twarz tu się rozchodzi. Teraz tak.
Czy pion, czy poziom? Kwestia gustu. Taki profil mógłby być
i w pionie, ale niekoniecznie. Sam przy jednym profilu
kadrowanym w pionie dostałem koncepcję poziomu. I wcale nie
była to zła koncepcja. U Ciebie zdecydowanie poziom jest
odpowiedni, gdyż w drugim planie, pokazanym przy
zastosowaniu dobrze ustwionej GO pokazłaś lalkę. Coś co
należy do dziecka i to jest bardzo fajne w tym zdjęciu. Jest
portret i jest pewien reportaż zarazem. Rozpraszającym
elementem jest coś czerwonego nad lalką. Nie powinno tego
być. Główka, lalka i jednolite tło. Nic poza tym. Zanim się
pstryknie, trzeba przeanalizować kadr. Jeżeli jest coś
zbędnego to do...niekoniecznie do śmieci, ale out.
Ekspozycja. Hmm. Wszystko widać, jest ok. Prawie, bo cień
jednak nie jest zbytnio exclusive. Wykorzystałaś światło
zastane, bez doświelteń więc cień jestniby naturalny, ale
mógłby być mniejszy. Więc co w związku z tym? Nie będę
wymieniał czym można odbić światło, biały karton, styropian,
bla bla bla. Na pewno gdzieś czytałaś o patentach. Postaw
następnym razem coś z tych bla bla bla i cień będzie
mniejszy. A twarz dziecka nie zginie w stosunku do dobrze
oświetlonego drugiego planu. Czego przykład mamy powyżej. I
jeszcze jeden szczegół wpadł mi w oko. Tło z firanki jest
ok. Ale do poziomu okna. W górnej części załapało się okno,
które pokazało się w postaci białej plamy. 5-10 cm niżej i
okno out, oby nie do śmieci. Taka dziecina narzekałaby na
przeciągi. No, nie wiem. Mógłbym jeszcze coś napisać. Ale
wiesz, w fabryce siedzę. Przyjdzie boss, zobaczy i nic nie
powie, ale mi bedzie głupio.
A więc kończę wywód i mam nadzieję, że ktoś cosik tu jeszcze
doda. Nie ta Doda, ktoś inny.
Ogólnie motyw z lalką jest super. Powtórz to. I pamiętaj o
bla bla bla.
Pzdr.
gosik 2007-07-31 14:42:06

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Dla obrony zdjęcia, w nawiązaniu do poniższej krytyki.
Autor chciał pokazać Capoeirę. Nic więcej.
Domysł godny podziwu. W tym przypadku rzeczywiście chodziło
o uczestniczkę.
Przy cięciu gościa z prawej, cięcie leci jak domino, gdyż
dalej jest następny gość i następny, i następny. Aż w końcu
pocięlibyśmy uczestniczkę.
Reklamę należałoby zdjąć, ale sponsor by się nie zgodził.
Poza tym nie wiem czy satysfakcjonującą sprawą jest
wystemplowanie połowy zdjęcia.
Tak zwani gapie - złe słowo - bo tutaj to są widzowie. I są
elementem pokazów. Wystarczy, że giną w cieniu. Choć
mniejsza GO rzeczywiście byłaby lepsza, to i tak raczej nie
do uzyskania. Szkło było jakie było na sprzęcie. Spodziewam
się, że przysłona i tak 2,8 (?), a dłuższa ogniskowa
ucięłaby "fighterkę". A i zmienianie pozycji fotografa
byłoby głupotą. ;)
Ogólnie. W pewnych warunkach nie da rady myśleć i bawić się
sprzętem, bo przez ten czas pokaz się dawno zakończy.
I te stemplowanie. :/ Zły nawyk. Choć czasem nie do
uniknięcia, ale powinien być stosowany z umiarem.
Róznież życzę miłego dnia.
IgnasiakB 2007-07-26 15:55:25

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Theodore Roosvelt powiedział kiedyś: "Że krytykujący oraz
ci, którzy twierdzą, że coś by lepiej zrobili są nieistotni.
Szacunek należy się tym co walczą." Jakoś tak. Nie jest to
podręcznikowy cytat.
Tak, czy inaczej będę teraz nieistotny.
Ładne miejsce. Zdecydowanie. Ale mam zastrzeżenia
kompozycyjne, jak i techniczne.

Kompozycja.
Pierwszy plan jest nazbyt przytłaczający. Elementy jak
krzewy, krzaczki, kwiatki i na dodatek rozsypana ścięta
trawa (chyba). Dużo tego. Ale załóżmy, że tak ma być, bo po
prostu tak tam jest. Czy w LD to są śmieci? Bo jeżeli tak,
to wielki minus, że się znalazły w kadrze. Chyba, że miałyby
być tematem przewodnim. Ale raczej nie są.
Drugi plan jest ok, choć wydaje się lecieć na prawo.

Ekspozycja.
Zły balans? Raczej nie. Przede wszystkim rażą
niedoświeltenia, przytłaczającego, pierwszego planu. To
dodatkowo psuje odbiór zdjęcia. Niedoświetlony bałagan.
Niebo. Nie widziałem nigdy nieba o takiej barwie. Być może
zdarzają się, ale wydaje się, że kolory zostały podkręcone
co spowodowało zafioletowienie. Brzydko to wygląda.
Zdjęcie zrobione prawie pod słońce. Chmury w LGR są
prześwieltone co w połączeniu z niedoświetlonym LDR zmusza
do przymrużenia oczu.

Jak patrzę na to co z tyłu, to zdecydowanie usadowiłbym się
z obrotem o jakieś 45st w prawo do wzgórza po prawej stronie
kadru, a słońce mając wtedy bardziej z tyłu. Rzekę w kadr i
tak bym złapał. Krzaczek byłby bardziej doświetlony dzięki
słońcu. No i zgarnąłbym śmieci. Bo to śmieci?
Wciąż nie jestem pewien.

Jakoś tak. Jak powiedział Roosvelt - nieistotne.
Pzdr.
krashi 2007-07-24 16:17:36

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Aż to napiszę w krytyce.

Zrozumiałe. Niestety dobre zdjęcia wymagają wysiłku.
Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę takie motywy jak
jeden prze Ciebie zaprezentowany. Wczesna pobudka lub też
późne pójście w miejsce. Mimo, że dzień był męczący. "Dla
chcącego nic trudnego". Zależy kto ile serca wkłada do tego
co robi. Wierzę, że Ty duże. :)
A co do zoom'u - no tak. Albo robisz zdjęcie typu na jaki
pozwla Ci sprzęt, albo, jeżeli zależy Ci na bliższym
spotkaniu z obiektem, to trzeba podejść bliżej. Najwyżej
bedzie inne ujęcie.
Pzdr.
gosiats 2007-07-23 17:27:52

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Zbyt dużo nienaturalnych ran, zbyt dużo stempli, zbyt mało
ręcznej perfekcji.
Sądzę, że z tabletu nie korzystasz. Niestety w wielu
szczegółach zła gra światła i cienia.
Spodziewam się, że warstwy wciąż istnieją więc zalecam
dopracowanie.
Zanim zacząłbym na nowo stemplowac skupiłbym się na
zobrazowaniu sobie ran, powodów ich powstania, sposobów i ch
zadania i w efekcie jakie tak naprawdę powinny być.
Reka mi się podoba, rozciągnięta twarz również.
Oko - układziki krwionośne, że tak je nazwę nierealne. Tak
wiem, całośc jest nierealna. Ale tego typu żyłki wystepują
od wewnętrznej strony gałki. Od zewnętrznej mogłoby być co
najwyżej pełne zaczerwienienie.
Ogólnie do poprawy wszystkie drobne cięcia, zadrapanka,
przypalonka i przetarcia.
"Sporo" pracy nad "cięciem czołowym".
Pzdr.
Necromanser 2007-07-19 22:04:37

plus plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Z DarBajem zgadzam się połowicznie. Popieram pozbycie się
ramienia i wyprostowanie.
Natomiast co do "kudłatej śliczności" ;) - to właśnie tę
osobę strałbym się umiejscowić w jakimś mocnym punkcie.
Byłoby to fajnym kontrastem względem natłoku chust i ich
kolorów. Nie wiem tylko czy warunki pozwalały na taki
manewr. A więc moja sugestia jest czymś na bazie fantazji.
:)
Dobry motyw, jednak troszkę zlekceważony.
Pzdr.
macieks 2007-07-17 13:29:09

fotografia cyfrowa
separatysta Krótko.
Trafiłaś na fajny motyw i go z deczka zlekceważyłaś.
Mając przed sobą tak "zadbane" drzwi pod daszkiem, wbudowane
w ścianę o takiej wyrafinowanej fakturze zastanawiałbym się
głęboko dlaczego uciąłem w szerokości równie ciekawe okna.
Dociekałbym również tego czemu nie ukucnąłem i nie pokazałem
drzwi z dolnego bardziej ujęcia, włączając w kadr glebę
zamiast bezpardonowo psującego motyw tarasu.
bunia 2007-07-12 12:41:00

fotografia cyfrowaseparatysta 1. Kadr - kotek umiejscowiony centralnie. Wystarczyło
zrezygnować z lewej części kadru, która jest zbędna. Nawet
bardzo. Otoczenie kotka (ukrycie) jest ciemniejszą partią
zdjecia, a tło po lewej daje światło, które rozprasza.
2. Ostrość - autofocus się zakrztusił. Mam wrażenie, że
ostrość usadowiła się o jakieś 10-15 cm przed kotkiem. Sam
kotek niby ostry, jednak zbyt mało.
3. Kadr - po raz drugi zresztą, ale teraz w pionie. Kotka
wyżej troszeczkę, mniej ścianki, a więdzej kamieni.
Reasumując otoczenie byłoby wtedy bardziej "jednolite
wizualnie", które swoją tonacją pozwoliło by wyjść kotkowi z
ukrycia.

p.s. Nawet ładne zdjęcie.

Pozdrawiam.
lucas123 2007-07-10 15:15:29

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Ogólnie bardzo fajny zestaw. Całkiem dobre zestawienie barw.
Drażni mnie jednak zbyt mocne, boczne światło. Zdecydowanie
powinno być zmiękczone. Dodatkowo brak jakiejś blendy od
lewej by wyzbyć się głębokiego cienia. Przedstawiając
książkę jako temat pozwoliłeś na "zaniknięcie" jej grzbietu,
który jest przecież bardzo istotny kiedy książka klasycznie
stoi na półce.
Ponury 2007-07-07 11:35:57

fotografia cyfrowa
separatysta Zdjęcie bliskie XVII wiekowi. Statki wygladają jak rodowe
brygi. Wszystko to jednak prawie.
Kadr bardzo wymuszony. Domyślam się, że zbyt bliskie
umiejscowienie statków prawej krawędzi zdjęcia jest efektem
elementów na lądzie, które były zbyt współczesne na próbę
ujęcia tematu sprzed kilku wieków. Bo taki zamysł był?
Dodatkowo, jak już ktoś stwierdził mniej intensywne kolory
byłyby lepsze. Nie wiem ile czasu te statki tam cumowały,
może nadal są. Tak czy siak ja bym cierpliwie odczekał na
bledszy świt. Taki z mgłą. Mgła uważam bardziej by podsyciła
efekt historyczny, nadając ciekawszą barwę o świcie, a
dodatkowo niwelując czarną krechę (ląd czy falohron?), która
wygląda jak belka od menu na jakiejś stronce www.
Dodatkowo usytuowałbym się dużo bardziej z prawej strony.
Skupiłbym się na pierwszym statku pokazując go z bliższej
perspektywy. Drugi statek odsunąłbym na drugi plan, gdzie
niekoniecznie musiałby być on pokazywany w całości. Nie mam
pojęcia co było tam po lewej stronie. Jeśli sama woda, to
tym bardziej pstrykałbym od prawej strony. I we mgle.
Ogólnie bardziej cierpliwie. Lepszy moment i dobrze
wyszukane ujęcie.
Wtedy miałbym XVII wieczne statki i ich wodny świat.
gregsk 2007-07-06 14:57:22

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | Strona 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa