fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
jak się widzi

ale i słyszy

czuje

i na nic się nie liczy

żyje się
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
separatysta Knedliczek przedstawia zdjęcie, na którym jest ona sama.
Zdjęcie zostało stworzone przy współpracy ludzi z agencji
(fotograf, oświetleniowiec itd.) i modelki (czyli
knedliczka). Uważam, że ma prawo pokazać zdjęcie, na którym
jest ona sama. Różnica polega na tym, że uwagi dotyczące
wykonania zdjęcia będzie musiała przekazać fotografowi,
natomiast uwagi dotyczące modelki zachowa dla siebie.
Wiele ludzi tutaj komentuje modelki (modeli), a nie zdjęcie.
Zresztą gdyby nie oni to by nie było zdjęcia. A w ten sposób
knedliczek wyłapie co się w niej ludziom podoba, a co nie.
I nie musi się pytać o zgodę publikacji zdjęcia, bo przecież
wiadomo, że sobie tego nie zabroni. Uważam, że nie łamie
prawa.
knedliczek 2007-07-04 22:13:29

plus
minus minus
fotografia cyfrowa
separatysta Zepsuta sprawa. Choć winszuję odwagi pokazania zmarnowanej
okazji.
Pora, miejsce, mgiełka i zwalony płot. Super motywy na
naprawdę porządne pejzaże. A tu? Tak ostre zdjęcie, że aż
skaleczone. Całkowicie.
Bałagan elementarny w kadrze.
- Po co płotek?
- Bo jest istotny.
- A po co krzaczek?
- Bo jest istotniejszy.
I wciąż ta ostrość...jej brak...aż boli.
Dodatkowo, tytuł. Niby pasuje, tyle że jakoś mało autorski
mi się wydaje. ;)
Źle wykonana próba zobrazowania czyjegoś wyobrażenia.
simsimbat 2007-07-02 16:37:08

plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Moje interpretacja tego zdjęcia jest następujące.
Motywu nie widzę jako elementu architektury, choć owa
została tu wykorzystana. Kategoria to "miasto", może i tak.
Ale które? Gdzie?
Bo ja tu widzę filmowe ujęcie z kamery przelatującego czegoś
(np. myśliwiec) nad wielkim również latającym, czymś (np.
pancernikiem). Widoczny pancernik, rodem z gwiezdnych
niewojen (żeby nie było plagiatu) frunie sobie gdzieś
pomiedzy, z, do. A na przedzie wszędobylskie słońce.
Niekoniecznie nasze. Ale równie podkreślające wizerunek
kosmosu. Kierunek lotu? Być może, bo materiał wykończeniowy
pancernika sprawia wrażenie wytrzymałego na wysokie
temperatury. :)
O. Tak to widzę.

Pzdr.
2007-06-22 15:12:20

fotografia cyfrowaseparatysta Naszło mnie na krytykę. I jak nie lubię krytyków, tak nie
lubię teraz i siebie. ;)
Kadr prawidłowy ale mi się nie podoba. Prawidłowy, bo drzewo
w dobrym umiejscowieniu. Droga, niby prowadzi do drzewa, ale
poprzez zbyt małą perspektywę widzę ten efekt z lekkim
przymróżeniem oka. Drażni mnie to, że droga "kończy się"
nagle i znika gdzieś za krawędzią. Mimo, ze doprowadziła do
drzewa. Zapewne gdzieś dalej były jakieś zabudowania.
Lewa część kadru fajna, zielono-niebieska. Jednak trakcja
psuje całe zdjęcie i to w klasyczny dość sposób. Smuga
kondensacyjna tnie zdjęcie i jak dla mnie jest zbędna.
Jest to foto cyfrowe, więc nie mogę rzec, że zmarnowana
klatka. Chyba, że bawisz się tak jak ja i nie wybierasz,
tylko udajesz, że trzeba oszczędzać. Albo szukałbym innego
ujęcia, żeby droga nie była "zaginioną autostradą", albo
znalazłbym inne drzewko przy tej samej drodze.
I tak myślę, że gdybyś ukucnął, efekt mógłbyś uzyskać
podobny, a wyzbyłbyś się trakcji. Słupy i druty schowałyby
się za wzniesieniem.

Pzdr.
QBA 2007-06-22 15:05:24

fotografia cyfrowa
separatysta I wciąż się rozsypuje. A wraz z nim zdjęcie.
1. Przekoszenia w architekturze, jeżeli nie są umyślne nie
mają prawa bytu. Tu niestety ruina leci na lewo.
2. Patrząc na konstrukcję i ten przedsionek fajniej by było,
gdybyś po piwerwsze ustawił się prostopadle do budynku oraz
w takim miejscu aby wejście do niego było pośrodku.
3. Być może lepiej byłoby stworzyć ciaśniejszy kadr, gdyż
korony drzew po bokach ani nie nadają jakiegoś obramowania,
ani nie ukazują w pełni otoczenia, w którym znajduje się
ruina. Nic nie wnoszą.
4. Balans bieli wyszedł od nieba. Niepotrzebnie, gdyż i tak
jest puste, nie dodaje uroku. Lepiej było Złapać go od
ziemi. Byłby doświetlona, wraz z nią ciemne partie na
ruinie, a białe niebu tutaj by nie przeszkadzało. Poza tym
zawsze możnaby zrobić wszystko w B&W i byłoby pieknie.
5. Wydaje mi się przeostrzone.

To chyba wszystko.
Pozdrawiam i proponuję spróbować ponownie podejść do tematu.
Ruina będzie chyba jeszcze stała. :)
HenrykW 2007-06-12 11:36:53

plus plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta Ktoś napisał, że za ostre. Moim zdaniem odwrotnie. Tzn. nie
tyle za mało ostre, co za mała głębia, która nie rozkłada
się na całą figurę kota, a tytuł przecież o niej właśnie
mówi. Ostrość będąc na samej głowie kota powinna narzucić
tytuł...nie wiem... ale coś tam z głową kota.
Co nie znaczy, że zdjęcie jest złe.
Catsnet 2007-06-11 15:25:36


minus minus
fotografia cyfrowa
separatysta Nastapiło chwilowe, wzrokowe zauroczenie motywem.
Zrozumiałe. Ładne, złote niebo. Dodatek w postaci gałęzi...
...skoro takie zauroczenie było, tzn., że coś w tym
rzeczywiście było. Tutaj niestety nikt się tym nie
zauroczy.
Zupełny brak ostrości. Dość niezdecydowne kadrowanie.
Poucinane gałęzie, niemieszczące się w kadrze. Stopniowe
przejście od pnia, poprzez lekko zaliścione (domyślam się,
że uschnięte) liście, aż po gołe rozgałęzienia.
Zapewne z dalszej perspektywy unieknęlibyśmy obcięć, być
może pionowey kadr byłby stosowniejszy. Ze względu na to, że
drzewo to jest raczej bardziej pionowe niż poziome.
Dodatkowo szedłbym z obiektywem bardziej do góry, gdyż
plątanina dolnej partii gałązek wygląda jakby wyrastały od
dołu do góry.
Ale przede wszystkim ta ostrość.
1. Powinna być albo na chmury, gdzie motyw drzewny byłby
ciekawym, ciemnym "zaplamieniem" kadru (wtedy może i zmiana
kadry nie byłaby konieczna).
2. Ostrość zdecydowanie na drzewo, ale dopracowanie kadru
byłoby przy tym wymagane. Niebo byłoby miłym, miękkim,
złotym tłem.
gosja11 2007-06-01 13:26:32

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
separatysta No, dobrze. To ja się pokuszę o KK.
Przede wszystkim cięcie postaci na wysokości piersi jest
wielce niewskazane. Nie jestem wyjadaczem portretowym, ale
wiem, że jest to nielubiane. Szczególnie u kobiet, a ja się
z tym zgadzam. Pogrubia to osobę.
Jako, że perspektywa biegnących linii "mostowych" tworzy
fajną perspaktywę w poziomie, to tutaj jest to zbedne, gdyż
modelka i tak zasłania punkt zbiorczy. W tej sytuacji kadr
poziomy byłby milej widziany.
Słupek, jakim jest Intraco do usunięcia zdecydowanie. Nic
nie wnosi, a tylko odciąga oko.
Zbyt głęboka czerń na włosach.
agatek 2007-05-31 14:59:59

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta I jak zamysł niczego sobie, tak wykonanie tak sobie.
Co jest dla mnie godne pochwały. Zestawienie barw i ich "
kadrowa podziałka". To wszystko.
Nie znam Twoich umiejętności operowania programami
graficznymi, jednak patrząc na powyższą pracę są
wystarczające. Jedyne co zabrakło to cierpliwość na
precyzyjniejsze wykonanie zamierzonego efektu.
Przede wszystkim poziomy czerni i bieli na każdym obszarze
różnią się. Uważam, że nie powinny. Wystarczy, że barwy je
odróżniają.
Łączenia obszarów, ani to płynne przejście, ani ostra
krawędź. Mocne niezdecydowanie.
Jaśniejszy wewnętrzny prostokąt umieszczony w
"pomarańczowym" obszarze rozumiem, że jest kadrem zdjęcia z
postacią. To, że go widać jest złe i tyle. Prostokąt
oczywiście.
I tak dalej, i tak dalej.

Tytuł: "4 pory".
Cztery pory rozdzieliłeś między sobą barwą. Więc uważam, że
pracę wykonałeś dla siebie. Dlaczego? Gdyż nie mam bladego
pojęcia, która barwa jest dla Ciebie zimą (jeżeli to o te
pory chodzi), która latem itd. Moje barwy 4 pór pokryły by
się z Twoimi tylko w dwóch.
I pytanie. Dlaczego postać (umyślnie ciemnoskóry?) znajduje
się tam, gdzie się znajduje i gdzie jest śmierć? Czy
pomarańczowy symbolizuje ogień, a ogień śmierć? Bo
interpretacja jest tak szeroka, że "obrazek" (pozwolę sobie
nazwać z powodu małego formatu) nic nie wnosi poza drobnym
nakierowaniem gdzieś tam daleko, jak świat wielki i szeroki.
Taka strzałka zaledwie. A myślę, że miało być dosadnie.
Chyba, że to ja taki niekumaty jestem.
KK niedokończone, bo praca niedokończona.

Pzdr.

cartoon 2007-05-30 17:41:54

plus
fotografia cyfrowaseparatysta Zdecydowanie za dużo kolorów jak na takie zdjęcie. Bliki po
bokach są nieporządane wielce.
Ostre światło boczne jakie narzuciłeś jest tego powodem.
Jest obustronne, spodziewam się, że po którejś stronie
postawiłeś lustro.
Szkło jest niewdzięcznym modelem, bez zmiękczania (choćby
kalką) nie ma co podchodzić.
W zasadzie to światło tylko z jednej strony byłoby
ciekawsze, jęsli dodatkowo doświetliłbyś motyw światłem od
góry, również zmiękczonym.
Cytrynkę na pewno lepiej byś wyeksponował, a i bliki na
szkle byłyby zarówno mniejsze jaki ciekawsze.
Wdarła się zieleń (zbędna), coś poszło nie tak z blansem,
zresztą widać to również przy samej barwie cytryny.
Dużo zabawy, wiem. Ale spróbuj "oswoić" światło i podejdź
jeszcze raz, bo sam "plusk" wyszedł przyjemnie.

Pzdr.
JacekM 2007-05-24 17:58:45


minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | Strona 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa