Kompozycja obrazu, to nie tylko i wyłącznie sam plan pierwszy/motyw
przewodni. To WSZYSTKO co jest w nim dostrzegalne. Zdecydowanie
bardziej wychodzące z mgły prawe drzewo (i jego odbicie) idealnie
równoważą obraz. Takie ujecie, to ułamki sekundy. Robiąc takie zdjęcie
intuicyjnie daje się więcej przestrzeni przewodnikowi i pozbywa prawej
strony, ...i burzy w ten sposób równowagę. Kadr zatem nie jest
wynikiem przypadku, intuicji. Obraz skomponowany w przemyślany sposób.
Nie daje mi to spokoju, ciezko uwierzyc gdy czytam
„kompozycja kadru na duzy +“ . Same ptaki ulozone
w przyjemnie harmonicznej linii, ale jako motyw przewodni sa zle
umiejscowionymi w kadrze plamami. Do tego to sa wlasnie PTAKI, one
potrzebuja przestrzeni do lotu PRZED SOBA, a w tym kadrze przewodnik
tej dzielnej czworki za ulamek sekundy walnie dziobem w wyjsciowa
krawedz kadru . W ten sposob Autor nie tylko zlamal czysta kompozycje,
ale tez, „wyhamowujac“ ten lot, pozbawil obraz
dynamiki .
Oczywiscie Ci, ktorzy sa odmiennego zdania ( czyli prawie wszyscy
komentujacy ;) moga podeprzec sie slynnym, czesto cytowanym,
„lamaniem regul“ , ale w tym zdjeciu glownie jedno
jest zlamane-estetyka obrazu.
a ja polecam to zdjęcie, uważam, że nie ma co się chować w głębokich
szufladach z taką fotografią, fotografia ma pokazywać rzeczywistość,
życie codzienne, często niezwykłe, obleśne, brzydkie, często piękne i
subtelne, ma szokować, wzruszać itd, technicznie może nie za dobry
kadr ale w emocjach zrobiony więc wybaczyć można, gratuluję ...
dla mnie za dużo sztuczności w pozie modelki, jakaś taka połamana
wyszła, piękna kolorystyka jednak mam wrażenie, jakby modelka była
przyklejona do tła
ee nie ma co się tłumaczyć, fot mięśniowo błoniasty dobry jest.
Kierunek obrany narzuca widza do refleksji, i nie sądzę by
zainteresowanie było marginesowe, czy nie ufnie odczytywane. Moim
zdaniem pozytywnie wpływa na odbiór - oparty punktem widzenia, pod
wpływem starannie reżyserowanej symetrii i oświetlenia. Co do sztuki i
waginy, to przypomniała mi się książka Andrzeja Melera pt. Miraż -
trzy lata w Azji. Otóż autor będąc w Bangkoku poszedł do dzielnicy
czerwonych latarni ciekwy show w pubie Cigarette's smoking pussy.
Okazało się, że gwożdziem programu była kobieta strzelająca waginą
piłkami pingpongowymi do celu .... heheh
mutilate czy to jest wystrzał jednorazowy ?
jezeli ktos z Was jest to niesmaczne to bardzo przepraszam:) to nie
ginekologia nie pornografia, ale zyjemy w czasach gdzie psia kupa na
chodniku czy zwierzece zwloki przez niektorych uwazane sa za sztuke:)
wiulu uzytkownikow jest juz znodzonych ptaszkami, kwiatkami wiec
dodalem cos innego, cos co mialo byc odskocznia od tego i co mialo
wywolac , pozdrawiam i jeszcze raz sry:)
Wzrok prowadzi dobrze, tylko GO mała-program np.A przysłona powyżej
8...i jeszcze insze.Np.M-11 przysłona i czas np.125-jak będzie ciemne
lub wypalone, inne ustawienia, do skutku.
Dobre szparowanie polega na tym, że nie widać granic między
oryginalnym zdjęciem, a teksturą wklejoną w miejsce wyciętego tła.
Tutaj niestety nie wyszło to najlepiej. Tekstura imitująca bokeh
nachodzi na modelkę. Moim zdaniem, lepiej byłoby zabrać modelkę w
prawdziwy plener, niż wklejać tekstury z internetu dla taniego efektu.
Proponuję przenieść do działu "programy graficzne".
Swietne miejsce ,perspektywa kolego mnie sie nie widzi kadr nie
zamkniety ,jak juz tak bardzo sie upierales z bokowca ze tak to ujme
to widzialbym to tak aby troszku blizej otworzyc kadr od poczatku
sciany z lewej i zamknac kadr na koncu sciany prawej ,
taka backgrandowa powierzchnie mozna by bylo potraktowac plasko czyli
frontowo ,rowno ,pozbyl bys sie przez to nie ciekawego swiatla za
budowla i bylaby tylko interesujaca budowla ,
ta fota jescze jest do naprawienia w ps crop przedniej sciany zmiana
perspectywy w rawie jezeli taki posiadasz i gitara pozdrawiam kolege i
zycze powodzenia
Ponieważ temat jest mi bardzo bliski(szaro, ciemno, brudno, pełno
wszedzie smarów) trudno aparatem w takich warunkach gdziekolwiek
postawić prozaiczny statyw , skomponować kadr przez aparat gdy ciemno
wokoło- chodzę przy podobnych sprawach od roku.By krytykę dopełnić
konkretem powiem, że ja w tym wypadku dałbym więcej góry odchylając
obiektyw lekko w górę-za małą ilość kolorów(ciemności, szarości)
,detale same plusy z mojej strony i gratulacje z nagrodę.
Może i kompozycja jest przypadkowa, ale kierunek trzeba ustawić jak
się chce mieć w kadrze konkretny element. A nakład jaki trzeba włożyć
w budowę aparatów, kalibrację otworków, znalezienie miejsca i w końcu
cierpliwość to się nie liczą? I proszę na mnie nie krzyczeć ;]