dziękuję za odpowiedź. Myślę, że to kwestia gustu i wyznawanej
filozofii :-)
Moim zdaniem zdjęcie to jest znakomitym przykładem fotografii
botoxowej (nawet termin ukułem:-) czyli pracy obciążonej niewiarą
autora, ze pomimo istniejących niedoskonałości fotografia ta ma w
sobie moc, piękno i jakąś prawdę do powiedzenia. Więc autor zdecydował
się ją nieco podszpachlować, pod domniemane gusta odbiorców (jak
czytam w Twojej odpowiedzi, doskonale znasz te gusta bo trafiłeś w
dziesiątkę), a szpachlując w pełni ukazał swoją niewiarę. W ten sposób
zbagatelizował treść stając po stronie szpachloformy. W moim mniemaniu
stworzyłeś kicz, a najbardziej mnie boli, że ze znakomitego portretu.
To jest oczywiście tylko moje zdanie, piszę je by pokazać Ci mój tok
myślenia, a publikuję jako krytykę bo może ktoś się jeszcze do tego
odniesie.
Pozdrawiam :-)
Zdjęcie świetnie skomponowane, bardzo dynamiczne: ruch, sylwetki
koni, wzniecany przez kopyta kurz polnej drogi, rozwiana grzywa
pierwszoplanowego "aktora". Ukazana dynamika podkreślona
jest dużą ilością linii w większości krótkich i skośnych. Drzewa i
krzewy w tym zdjęciu są statyczne i w większej ilości nie wniosłyby do
obrazu żadnego godnego dodatku, a zmniejszyłyby znaczenie głównego
tematu. Główny temat jest ujęty odpowiednio, bez zbędnych
przestrzeni podobnie jak zrobiłby to B. Peterson. Autorka umiejętnie
pozostawiła wystarczająco dużo wolnej przestrzeni nie tylko przed
grupą trzech koni na pierwszym planie, a także przed pozostałymi
jednocześnie pozostawiając oglądającemu możliwość rozwinięcia wodzy
wyobraźni, że z lewej strony, poza kadrem jest droga, którą będące z
tyłu konie muszą przebyć, aby znaleźć się przed fotografującą.
Istotnym elementem na plus jest umiejętne i bardzo korzystne, w tym
dość mało bogatym w barwy zdjęciu wykorzystanie przez autorkę koloru -
koń o barwie kasztanowej wraz z soczystym kolorem trawy oddzielającym
obie grupy koni w sposób istotny wzbogaca ten obraz.
Reasumując świetnie dobrany kadr, odpowiednio do tego co Autorka
chciała przekazać. Pozdrawiam
wydaje mi sie że rzadko zdarza sie żeby ujęcie z nieostrym pierwszym
planem "przemówiło" do odbiorcy, zachęciło do
obejrzenia.Dodatkowo zawsze myslałem ze w panoramie podstawa to
poziom,tutaj niestety go brak i choć z reguły nie czepiam się takich
"defektów" tutaj jakoś tak rzuca sie to w oczy i
najnormalniej "zakłóca" odbiór / tak plan pierwszy jak i ten
na horyzoncie/ .Nie wiem czemu ma służyć ta część twarzy z prawej /
razi tak nieostrością jak i "ciężką "czernią/ .generalnie
nie wydaje mi się żeby autor wykazał sie starannością tak w trakcie
robienia tego ujęcia jak i opracowując je .Panorama w szczególności
wymusza staranność i przemyślaną kompozycję w kontekście pierwszego
planu,ostrości i wielu innych "składowych".pozdrawiam
Nie rozumiem dlaczego ta fotka zasłużyła sobie na miano VD.
Fotomontaż i to nie do końca poprawnie zmontowany , starczy bliżej
spojrzeć na ludzką postać ,linia oddzielającą mgłę od drogi też ma
widoczne ślady ze tak powiem nakładania się dwóch obrazów ,
szczególnie widoczne w PD.......pozdrawiam
Najwyraźniej sobie nie życzy aby go fotografować, a co dopiero
publikować. Wiele na ten temat na OB już napisane było, więc nie będę
powtarzać argumentów, bo powtarzanie tego samego w koło staje się już
nudne. Przekroczyłeś Autorze wszelkie granice dobrego wychowania i
przyzwoitości. Mam nadzieję, że komputerowe wirusy zeżrą Ci komputer a
korniki aparat. W poczuciu dobrze spełnionego obowiązku teraz idę
sobie ... ale wrócę ! :-)
w fotografiach szarady są dwa ograniczenia ścienne tworzące tunel z
ludzikami wewnątrz; w tej fotografii jest środek rozdzielający z
wielością wolnej przestrzeni bez ludzików wypełniających. do wyboru:
psycho_domknięty albo przestrzenie otwarte.
Zauważyłem ostatnio, że wiele osób próbuje zmierzyć się ze starym
nurtem fotografii polegającym na nakładaniu na siebie różnych obrazów,
wykorzystaniu "poruszenia", bądź też innych technik
prowadzących do uzyskania zdjęcia jakie widzimy powyżej.
Nie ma tutaj znaczenia czy osiągamy to poprzez pracę w ciemni cyfrowej
czy tradycyjnej czy też w tak zwanym terenie.
Moim zdaniem jest kilka zasad o których należy pamiętać mierząc się z
tego rodzaju fotografią.
Być może po przeczytaniu wydawać się one będą banalne, ale chyba
trzeba je tutaj przytoczyć,
gdyż efekty finalne które tutaj oglądam nie przypadają mi do gustu.
Każda fotografia, a więc i taka-nazwę ją sobie dla własnego
użytku-"multi",
składa się z przynajmniej kilku elementów tworzących spójną
kompozycję.
Przy pojedynczym zdjęciu problem jest niezwykle prosty:
układamy poszczególne składniki w kadrze i naciskamy spust migawki.
Otrzymujemy zdjęcie, które w zależności od przyjętej ekspozycji
odwzorowuje rzeczywistość w sposób jaki chcieliśmy osiągnąć.
W zdjęciach "multi" problem jest poważniejszy, gdyż każdy z
obrazów musi wykazywać się ciekawą kompozycją, ale też całość po
"złożeniu" powinna być "strawna" w odbiorze.
Nie można pozwolić sobie na niedoróbki typu przypadkowe cięcia
kadru-tutaj wieża , czy też braki kompozycyjne-tutaj nadmierne
wypełnienie centrum kadru dużym budynkiem bez jakichkolwiek elementów
równoważących i uzupełniających po bokach.
Tak jak w każdym zdjęciu należy unikać przypadkowości, za jaką tutaj
przyjmuję samochód, który niewiele wnosi, a wręcz moim zdaniem
przeszkadza. Gdyby znalazł się ciut bliżej aparatu, a jego czerwone
światła udałoby się bardziej rozmyć, dodałby to dynamizmu
przedstawionej scence.
To co mi się powyżej podoba to osiągnięta miękkość, poprzez dobre
światło i ciepłą żółtą tonację.
Dla mnie jako odbiorcy najważniejsza jest nienaganna kompozycja.
Wszystko musi być poukładane z najwyższym pietyzmem,
a co chyba najistotniejsze musi wprowadzać nową jakość do
przekazywanej rzeczywistości.
Niestety to co tutaj obserwuję to za mało, by efekt był zadowalający.
Kadr wykonany w zwykłej technice byłby bardzo słaby,
W ten sposób "poprawiony" niestety niewiele zyskał.
Pozdrawiam serdecznie,
pozostając w przekonaniu, że to co napisałem pomoże uzyskać jeszcze
większą przyjemność z fotografowania,
a nam zwykłym odbiorcom sprawi radość.
i Admin wypełnił polecenie ajano212; zdjęcie zdjęte z Galerii; w
Komentarzu ... wniosłem o odbiór równoległy obydwu zdjęć; Adminie,
poszedłeś nie tym Mostem.