fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
http://www.wyso.pl
Amator - fotografuję dla zabawy, fajne hobby, tylko czy mam się czym pochwalić?
Brak mi czasu, sprzętu i talentu.

*** FOTOGRAFICZNE PRAWA MERPHY'EGO ***

***Liczba rys na negatywie jest wprost proporcjonalna do wartości ujęcia.


***Każdy statyw jest za ciężki, by go nosić i za lekki by go używać.


***Każdy motyw daje się najciekawiej skadrować poza zakresem zooma.


***W trakcie ciągłego przesuwu filmu najciekawsze ujęcia następują miedzy ekspozycjami poszczególnych klatek.


***Mając w torbie n filtrów, ten aktualnie niezbędny jest zawsze najgłębiej.


***Liczba automatyk w aparacie jest odwrotnie proporcjonalna do zapotrzebowania na nie.


***Ilekroć musimy otworzyć kasetkę, zawsze mamy do czynienia z kasetkami nierozbieralnymi.


***Żarówki fotograficzne nie przepalają się tak długo, dopóki mamy ich zapas.

*** Temperatura wywoływacza tym bardziej różni się od zalecanej, im bardziej zależy nam na zdjęciach.

***Jeśli zaczniesz używać niskoczułego filmu przy dobrej pogodzie, niebo zajdzie chmurami i zacznie padać zanim zrobisz połowę rolki filmu.


***I odwrotnie, gdy używasz filmu wysokoczułego, słonce szybko wyjdzie zza chmur.


***Na zdjęciach grupowych zawsze jest ktoś z zamkniętymi oczami.


***Raz lub dwa razy w życiu każdy fotograf zapomni sprawdzić, czy założył dobry film. Z reguły na tym filmie znajdą się najlepsze zdjęcia, jakie kiedykolwiek zrobił.


***Wnętrza kościołów są zawsze ciemniejsze, niż to się wydaje.


***Im ciemniej jest w kościele, tym mniejsza szansa, że pozwolą Ci w nim używać lampy błyskowej.


***Ludzie, którzy nie fotografują lubią zwiedzać szybko i nie rozumieją tego, że ty idziesz wolniej szukając tematu do zdjęcia. Nie rozumieją także, że możesz być mniej zainteresowany dotarciem do celu.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaWyso @tomjur - zdjęcie było wywoływane z 3 rawów o różnicy
naświetlenie +/- 2ev. Winieta - naturalna z obiektywu - 17mm
na przesłonie 2.8 tak ma, i tak lubię zresztą, a po
przejściu przez Photomatixa jest dodatkowo potęgowana. Biały
śnieg burzyłby moją koncepcję ukazania tych ruin jako
straszne, więc dlatego jest brudny. Co do kadru się zgadzam,
ale trochę brakowało mi szerszego kąta z jednej strony, a z
drugiej po obu stronach poza kadrem są krzaki, więc też bez
sensu.
Wyso 2010-03-04 10:53:53

fotografia cyfrowaWyso gallapagos - jest to panorama z 4 HDR-ów, dlatego takie
różnice w jasności. Cień gór padający zza pleców tak
zadziałał, że dół jest ciemny.
Wyso 2008-06-11 09:28:09

fotografia cyfrowa
Wyso Ładny model, ale nie model tutaj jest oceniany i podziwiany,
tylko zdjęcie.
Trochę za bardzo statyczne jak na zdjęcie samolotu w locie
niestety. całkowity brak dynamiki wg mnie psuje tak na
prawdę odbiór zdjęcia. Co do kadru, to przesunąłbym samolot
o 1/4 wysokości w dół, dzięki czemu zdjęcie miałoby więcej
oddechu i przestrzeni. na górze I tu przydałby się wtedy
idealnie połówkowy szary, żeby trochę zniwelować przepalenia
na niebie.
Ale to tylko moje osobiste sugestie i subiektywne odczucia.
Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że moja opinia do
czegoś się przyda.
.,. , . , ., 2008-06-09 23:49:12

plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Wyso hmm - co by tu napisać - na początek może co w tym zdjęciu
może się podobać:
1. kolory i dobra ekspozycja i to chyba byłoby na tyle
a co tu jest źle?
1. główny obiekt zdjęcia - kwiatki, czy dziabong? - i to i
to znajduje się w mocnych punktach zdjęcia i podejrzewam (bo
nie jestem pewien) że jest na nich ostrość, a przynajmniej
taki chyba był zamiar.
2. kompozycja - główny obiekt w gąszczu się gubi
3. ostrość i głębia - zdjęcie wygląda na poruszone, albo
masz słabą optykę, bo wyraźnie nie widać ostrości, głębia za
duża, przez co wszystko inne za zdjęciu rozprasza i odciąga
wzrok.
Co na przyszłość?
1. postaraj się bardziej wyeksponować obiekt, który chcesz
by był głównym, czyli na przykład jeśli chcesz, by dziabong
był głównym, to poczekaj, aż wyjdzie na łodyżkę, tak by nie
było w kadrze niepotrzebnych rzeczy typu liście, kwiaty i
inne badziewia.
2. kompozycja, czyli umieszczaj obiekt w mocnym punkcie
kadru, ale nie ustawiając dziabonga tylko aparat :D
3. ostrość i głębia - ostrość na dziabongu, tak by
oglądający nie miał wątpliwości na co ma patrzeć i głębia
odpowiednia tzn taka aby to co chcesz na zdjęciu pokazać się
w niej zawierało a tło zbytnio nie rozpraszało, czyli było
rozmyte.
4. warunkiem na zrobienie dobrego jakościowo i technicznie
zdjęcia jest też światło od którego fotograf jest
uzależniony, czyli albo doświetlanie lampą z dyfuzorem
koniecznie, albo poczekać na słoneczko, ale nie w południe,
tylko po południu ew rano, kiedy światło jest miękkie i
ciepłe.
5. przestrzegać punktów od 1-4
Dziękuję za cierpliwość tym, którzy raczyli moje wypociny
przeczytać, pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia
ziomek69 2007-10-21 22:00:35

plus
fotografia cyfrowa
Wyso hmmm - od czego by tu zacząć?
1 - kategoria - fotografia przyrodnicza - sama kategoria
wymaga już ukazania natury w miarę naturalny sposób w dobrej
jakości - tutaj nie wiadomo co to jest i jakość opłakana.
Patrzyłem w folio i dziwi mnie, że coś takiego tutaj
wrzuciłaś, skoro masz zdjęcia na prawdę dobre w tej
kategorii, więc powinnaś wiedzieć o co chodzi.
2 - jakość - bez komentarza
3 - balans bieli ew. niewłaściwa obróbka całkowicie
zafałszowały kolory na zdjęciu - w fotografii przyrodniczej
raczej liczy się naturalność (o ile można tak mówić w
fotografii cyfrowej)
4 - kompozycja/kadr - centralny strzał z bliska w dodatku z
lampą błyskową
5 - ostrość - wydaje mi się (ale nie jestem pewien, o ciężko
się ostrości doszukać) że jest na ostatnim listku, a
kompozycja (o ile można nazwać tak to co jest na zdjęciu)
wskazuje, że elementem głównym są jakieś owoce na pierwszym
planie (nie wiadomo jakie)
Co na przyszłość?
1 - nie popełniać błędów wskazanych w punktach 1-5 - czyli:
a) staranniej dobierać kategorię, albo zdjęcie do kategorii
- w czasie fotografowania trzeba wiedzieć co chce się
uzyskać (czy przyrodę, czy abstrakcję)
b) jakość zdjęcia - 210kb wystarczy na dobre jakościowo
zdjęcie
c) starać się oddać kolory takimi jakie są ew delikatnie
poprawić ale DELIKATNIE
d) kompozycja - jeśli ma to być kadr centralny, to niech
będzie, ale mz sprawdza się w regularnych (symetrycznych)
obiektach inaczej proponowałbym przesunąć obiekt w jeden z
tzw mocnych punktów kadru (miejsca zbliżone do rogów) no i
starać się odstąpić od lampy błyskowej ew może pomóc tutaj
dyfuzor lub boczna lampa, ale też z dyfuzorem. Starać się
maksymalnie wykorzystać naturalne światło.
e) no i oczywiście ostrość na swoim miejscu, czyli na
obiekcie głównym zdjęcia.
Ale patrząc na Twe wcześniejsze zdjęcie podejrzewam, że to
doskonale wiesz, chyba że nie Ty robiłaś poprzednie zdjęcia,
bo dysproporcja jest olbrzymia.
Dziękuję za cierpliwość i chęć przeczytania moich wypocin i
pozdrawiam serdecznie
alutka 2007-10-19 00:30:11

plus
fotografia cyfrowa
Wyso Jak już napisano - nie powala - fakt a dlaczego?
1 - to co najbardziej razi, to jakość zdjęcia - 114kb na 210
możliwych, i wyklejanka wynikła z niewłaściwej obróbki, albo
programu tematycznego komórki jaką to było robione, bo tak
to wygląda, zgubione szczegóły praktycznie wszystkiego, od
obiektu głównego po tło (które powinno być w miarę
wygładzone) - podobnie robi neat image niewłaściwie
skonfigurowany.
2 - kolor - szczerze mówiąc wygląda jak skan z
niskonakładowej gazety podwórkowej - kolory wyblakłe.
A co na przyszłość?
1 - przede wszystkim także dobra jakość zdjęcia - to
podstawa w kategorii natura itp (mała czułość ISO i dobra
światło)
2 - właściwie dobrany balans bieli, aby w miarę oddać
kolory, albo je podkreślić
3 - kadr (tutaj jest niezdecydowany) albo centralny, albo
umieszczać obiekt główny w mocnych punktach (miejsca
zbliżone do rogów kadru)
4 - głębia ostrości - dobieraj tak liczbę przesłony (im
większa liczba tym większa głębia) aby obiekt był wyraźnie
wyeksponowany z tła, czyli stosuj tutaj małą liczbę
przesłony.
Sądząc po jakości zdjęcia widać, że na ob. jesteś od
niedawna, więc proponuję, żebyś na początek dużo zdjęć sobie
pooglądał tutaj i poczytał co pod nimi użytkownicy wypisują
- staraj się zrobić podobne przynajmniej, a po jakimś czasie
znajdziesz temat, który Tobie i innym będzie się podobał.
Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia
marcin_fp1 2007-10-03 11:08:24

plus plus plus
fotografia cyfrowaWyso 1. trochę trudno się doszukać ostrości na ślimaku - dziwnie
się rozmywa (chodzi mi głównie o jego część najbardziej
wysuniętą w dół) - proponowałbym albo inne ułożenie
aparatu, albo większą głębię, tak aby przynajmniej jego
"czułki" czy tak oczy znalazły się w GO
2. Kadr - proponowałbym całość przesunąć w lewo - dołożyć
lewej, kosztem obcięcia prawej no i troszkę więcej dołu mz
by się przydało.
3. Kolory - podoba mi się tak jak jest
4. Jakość - proponuję po zmniejszeniu delikatnie wyostrzyć
(każdy program podczas zmiany rozmiaru daje w pióra po
jakości i ostrości zdjęcia) a następnie usunąć ziarno - ja
to robię najczęściej pędzelkiem "rozmywanie" w PSie
5. Wielkość pliku - proponuję wykorzystywać dostępny limit
210kb, a jeśli masz za mało wolnego miejsca, to umieszczać
plik mniejszy, ale z PE (drugi plik umieszczany jako
panorama - wtedy plik może mieć więcej niż 210 kb i nie
obciąża Ci dodatkowo limitu)
6. Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia
Bonsai 2007-09-27 14:02:54

plus plus
fotografia cyfrowaWyso Nieostre, nijaki kadr (zapewne wycinek z większego) pająk
jest w nim ściśnięty - brak mu oddechu przynajmniej u dołu.

Fatalna poza pająka - nie wiadomo czy żyje, bo jedyna noga
która jest ostra wygląda jakby zwisała bezwładnie.
Aberracje i nieostrości na krawędziach kadru wskazują, że
używasz słabej jakości soczewek close-up bądź podobnych
wynalazków jak lornetka itp (bo o różnych słyszałem)
Z tym zdjęciem i takim ujęciem nie da się nic zrobić, ale na
przyszłość:
1. Postaraj się bardziej uwydatnić główny obiekt swojej
pracy na przykład przez odpowiednią manipulację GO - możesz
to robić wielkością liczby przesłony (im większa liczba, tym
większy zakres ostrości) bądź zbliżeniem (zoomem) w
przypadku zmiennoogniskowych obiektywów i soczewek close up
itp.
2. Poczekaj, aż obiekt przyjmie lepszą pozę - by się jak
najlepiej na zdjęciu prezentował.
3. Kadr dobieraj tak, aby oglądający nie zastanawiał się nad
tym, co jest tematem zdjęcia, tylko wzrok "odruchowo" leciał
na główny obiekt (ja zawsze staram się umieszczać obiekt w
mocnych punktach kadru, czyli w miejscach zbliżonych do
rogów),
4. Zwracaj uwagę na tło, aby nie było w nim rażących
przebarwień odwracających wzrok - najlepiej uzyskasz to
przez małą GO, gdzie tło jest całkowicie rozmyte.
5. No i chcąc robić makro, nie polecam najtańszych soczewek
close-up (też próbowałem) - polecam DCR-a - aberracje są w
nim eliminowane i ostrość jest w całym kadrze a nie tylko na
środku jak w soczewkach.
Pozdrawiam i powodzenia życzę
pannable 2007-08-27 14:22:04

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaWyso Patrząc na poprzednie zdjęcia, widac że próbujesz, ale
jeszcze sam nie wiesz w którym kierunku iśc - dobrze -
kombinuj we wszystkim - coś Ci się spodoba.
Patrząc na to zdjęcie w sumie trudno na czymkolwiek wzrok
zatrzymac.
Jedynym atutam zdjęcia są chyba tylko kolory - może trochę
zbyt kontrastujące z niebem, ale miło się patrzy pod tym
kątem.
Co do kadru, to jest zbyt ciasny - kwiatek w nim się dusi.
Musisz dac mu trochę oddechu dookoła. I jeśli już robisz
zdjęcie na tle nieba, to postaraj się, żeby w tle nie było
żadnych innych rozpraszających rzeczy - typu inne kwiatki w
PG się w oczy rzucają, a nie powinny.
Kadrując, postaraj się umieszczac obiekt w punktach
głównych, czyli w miejscach zbliżonych do rogów zdjęcia, ale
dając mu odrobinę przestrzeni z każdej strony, albo
całkowicie centralnie, ale moim zdaniem centralny bardziej
pasuje do symetrycznych kwiatów.
W tym przypadku mógłbyś ten kwiatek przesunąc w PG,
zmniejszając trochę jego wielkośc w stosunku do kadru.
Ostrośc - gdzieś jest, ale nie wiadomo gdzie. Zbyt mała GO w
stosunku do kwiatka - domykaj bardziej przesłonę, żeby ją
zwiększyc. Jesli chcesz sie poruszac w małej GO, to skup się
na pojedynczym kwiatuszku, lub na jego częsci - na przykład
na pręcikach lub płatku, a jeśli chcesz ując cały kwiat, to
musisz tą głębię powiększy tak, aby całośc się w niej
znalazła, albo ewentualnie jeden kwiatek z całości, ale musi
on byc ładnie z niej wydobyty - oglądający nie może się
zastanawiac, gdzie jest ostrośc. Już w czasie robienia
zdjęcia musisz wiedziec, co chcesz osiągnąc, a nie po jego
wykonaniu w trakcie oglądania w komputerze.
Ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że nie będziesz się
gniewał, że swoje 3 grosze tu zostawiłem i weźmiesz pod
uwagę to co tu napisałem. Pozdrawiam serdecznie i życze
powodzenia - też tak zaczynałem i sie trochę już nauczy
zdążyłem.
PS. "ć" mi nie wchodzi z klawiszy, więc wybacz za literówki
(to w cudzysłowiu skopiowałem:))
klimek19 2007-08-13 23:35:44

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Wyso jak dla mnie za duży bałagan w kadrze - wzrok biega po
kadrze i po chwili gdy już się przyzwyczai można dostrzec
główny element. brązowa ramka też jakoś nie pasuje - też tak
kiedyś kombinowałem, ale w końcu pozostałem przy czarnej z
cienkimi obwódkami w kolorze przeważającym dla kompozycji.
Postaraj się bardziej uwydatnić główny element zdjęcia,
czyli w tym przypadku ćmę, ale chyba rozpisywać się nie ma
sensu, bo wcześniejsze zdjęcia są dobre i widać, że masz to
opanowane, dlatego nie rozumiem dlaczego to zdjęcie jest
takie a nie inne.
I umieszczaj obiekt w mocnym punkcie - na przykład tutaj
wzrok od razu ucieka na jasny listek w LG, a powinien na ćmę
(a jeśli ma być centralnie, to niech będzie, ale centralnie,
nie trochę centralnie jak tutaj). Pozdrawiam serdecznie
GreyI 2007-08-08 21:54:01

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa