fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaadalbert Namieszane jest tutaj co najmniej z dwóch powodów. Każdy
myli tytuł zdjęcia z Nickiem autora. To co uderza najpierw
to fakt że tytuł zdjęcia jest „zdrajca”, a
dopiero potem po przeczytaniu literackiego uzasadnienia
zaczyna się prawdziwy kłopot, który z dwóch osobników to ów
zdrajca. Istnieje zresztą sztuka pt. Cień, która opowiada o
prześladowaniu człowieka przez jego cień. Kiedy dojrzymy, że
chodzi o tego z lewej, który stoi w cieniu i zrozumiemy ideę
to zastanawiamy się co na zdjęciu robi drugi osobnik, czy
może to on jest owym zdrajcą. W tej sytuacji możesz śmiało
dodać tytuł do tego zdjęcia i wyprowadzisz oglądających z
błędu. Zdjęcie jest fajnie zaaranżowane i dodanie do
sytuacji opisowej fabuły zaciekawia. Mnie zaintrygowało.
zdrajca 2008-07-24 10:34:08

plus
fotografia cyfrowaadalbert Dopiero na pełnym ekranie widać urok tego zdjęcia i
niespotykane barwy. Słusznie pisze Snupolek , że jest tu
nudno, bo tak ma być . Zunifikowanie kolorów jest trudne i
nie każdemu to sie udaje. Tutaj unizm sie rozlał
równomiernie na całym zdjęciu i pokazał polskie barwy, które
można spotkać np u Wyczółkowskiego. Jestem za taka nudą.
Glavo 2008-07-23 10:15:43

plus plus
fotografia cyfrowaadalbert akwarela polega na malowaniu rozcieńczonymi w wodzie
pigmentami na porowatym papierze, który szybko wchłania
wodę. Rozcieńczone pigmenty nie pokrywają całkowicie faktury
papieru lecz pozostawiają ją dobrze widoczną. Z tego
względu na efekt końcowy bardzo duży wpływ ma barwa i
faktura .Obrazy malowane tą techniką mają zwykle delikatną,
zwiewną kolorystykę, gdyż możliwe tutaj do uzyskania barwy,
to głównie barwy pastelowe. Technikę tę stosuje się więc do
pejzaży, "zwiewnych" portretów, itp. W swoich poszukiwaniach
barwnych trafiłeś idealnie właśnie w pastelowe barwy i nawet
tytułowy cel pojawiający w tle idealnie komponuje się z
całością. Wyszło to o wiele fajniej niż w poprzednich
próbach. Wzruszające jest określenie Studiozza „
ludowe art.”, ale kobitka na rowerze i wioska w tle ma
wymiar folklorystyczny i kojarzy mi się ze sztuka
heimatową,czy „wieś tańczy i śpiewa” ale ona też
może się każdemu podobać.
ADRIANZAL 2008-07-21 14:06:44

plus plus
fotografia cyfrowa
adalbert Swiatło skoncentrowane na postaci króla i do tego brak
ciemnej chmurki znakomicie pomogło wyeksponować odległą dla
ludzkiegom oko postać. Obok zamku , przy wejściu do pałacu
Pod blachą leżą szczątki starej , zniszczonej przez niemców
kolumny, która na oko (ludzkie) właśnie wydaje się grubsza
niż ta w stojącej kolumnie. Czyżby rekonstruując użyto
granitu cieńszego a i postać króla się odbrązowiła i już nie
potrzebowała było tak ciężkiej optycznie kolumny.
Przechodnie pod kolumną wpatrzeni w górę sprawiają
rzeczywiście wrażenie jakby byli na audiencji, bądź
suplikowali o nią. Reasumując satyryczny tytuł do trafionego
ujęcia.
falko 2008-07-20 14:48:10


minus
fotografia cyfrowaadalbert Koń jaki jest, każdy widzi- koniec cytatu, który coś tak
brzmiał. Miało być pięknie, a wyszło przeraźliwie smutno.
Pokazujesz dwa światy; ten w stajni i ten drugi na zewnątrz-
zielony i słoneczny. Do tego drugiego świata tęskni
mieszkaniec pozornie zadbanej stajni. Pozornie, bo jak się
przyjrzysz to zobaczysz jest po wierzchu wapnowana, ale
okienko pokazuje, że ta dbałość jest tylko powierzchowna.
Pajęczyny koniowi zapewne nie szkodzą, a od świeżego
powietrza podobno nikt nie umarł. Zdjęcie jest genialne i
pokazuje, że wszędzie istnieją dwa światy i że takie
stwierdzenie dotyczy nie tylko ludzi. Mistrzowsko pokazałeś
światło i tę jego odrobinę na grzbiecie, choć trochę
ogrzewające stworzenie.
witas 2008-07-18 13:05:20

plus
fotografia cyfrowaadalbert Moja mama taka tęga, mój brat do pieca sięga- takie mogłoby
być motto tego zdjęcia . I może jest, ale wydaje się, że
zdjęcie to wpisuje się w aktualny trend w fotografii:
Uwiecznia to co na pozór jest zwykle i nieciekawe. Wiem-
takich zdjęć jest pełno i każdy potrafi, ale jakoś ich
brakuje gdy chcesz udowodnić komuś w dyskusji, że trend taki
istnieje. Kolorystyka zwyczajna, żadnych podrasowań i
autentyk : dzieci przepięknie naturalne i radosne pokazane w
ich zwykłym otoczeniu. Siostra ze starszym bratem i z
klockami lego. Tylko ta lekko jakby podmalowana trawka na
dole sugeruje, że chciałaś trochę podrasować fotografię i
doszlusować do tych , którzy marne zdjęcie ratują techniką.
Jambolaya 2008-07-17 14:54:27

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaadalbert Czerwone i żółte umieszczone w szarym kadrze jest celowym
zbiegiem artystycznym i prowokacją , która ma na celu
pokazać ile potrzeba by w środku szarości naszego życia
znaleźć rzeczy wspaniałe, odrębne i odstające od tej szarej
powłoki. Również na OB można znależć podobnie inspirowane
zdjęcia. Przypomnę czerwony płaszczyk kobiety na ulicy w
Lublinie u Wojciecha 7777 itd. Pomysły te w sztuce nie są
nowe i warto czasami sobie o nich przypomnieć. ten Wersal to
może przegięcie ale lepszy tytuł byłby: Ja stąd bym uciekał.
W Wersalu strasznie śmierdzi uryną.
magdabalbina 2008-07-12 22:17:55

plus plus plus
fotografia cyfrowaadalbert Jest w warszawie firma specjalizująca sie w mozaikach.
Tematem tego zdjęcia nie jest jednak prosta mozaika zegarowa
którą mozna oglądać na Mariensztacie czy na Rynku w
Inowrocławiu. Oczywiście tutaj to syrenka warszawska podnosi
zegar i w ten sposób czas płynie. Nie sądzę aby o to
chodziło autorowi. Latarnie oraz obsypujący się tynk
świadczą o względności czasu i nawet Einstein, gdyby trafił
na mariensztacki rynek łatwo potwierdziłby swoją teorię , że
upływ czasu nie zależy od humoru kobiety o rybim ogonie, ale
od samych ludzi.
falko 2008-07-12 22:02:19

fotografia cyfrowaadalbert Wieki patrzą na was – powiedział Napoleon do swoich
kirasjerów podczas wyprawy do Egiptu, kiedy mogli przez
chwilę pobyć pod piramidami. My widzimy w zamyśle autora te
wieki i młodą parę na pierwszym planie. Niby nic nowego , bo
już klasyk A. Leibowitz lubi kontrasty i zestawia ze sobą
wielkiego murzyna i małego białego chłopca. Falko zestawił
pięknego młodzieńca o nieco dla nas egzotycznej, arabskiej
urodzie i kobietę o urodzie nieznanej, bo schowanej, ale
pewnie żonę, mimo że wiek pani trudny jest do oszacowania.
Na tych przybyszów patrzą wieki. To nie arabowie stawiali
wielkie budowle w Egipcie i nawet w Dolinie królów można
zauważyć parę arabską będącą w podróży poślubnej. Nie
widziałem zwiedzających kobiet w czarczafach, ale odwrotnie
. Były umalowane i roześmiane. Uchwyciłeś Falko moment
komentujący niezwykle dzieje tej ziemi. W Polsce określenie
– piramidalne nie nawiązuje do piramidonu, ale do
czegoś co przedstawia się nam jako wyolbrzymione. Ten
właśnie moment wyolbrzymia tysiące lat historii
falko 2008-07-11 14:28:58

fotografia cyfrowaadalbert Ukryty urok tego zdjęcia kryje się nie w sepiowo-szarej
kolorystyce, ale w prostym nawiązaniu do tradycji i to
zarówno literackiej jak fotograficznej czy nawet więcej do
tradycji w sztuce. Relacje z Chełmińskim, Ruszczycem i
Reymontem nie uderzają po oczach, ale po chwili
przypatrywania same się narzucają. Pokazujesz wąski zagon
charakterystyczny kiedyś do małopolski ograniczony z jednej
strony rachitycznymi drzewkami owocowymi, a z drugiej dużą
kapliczką, większej od drzewek, ale za to taką pod którą
zbierali się, a może zbierają jeszcze na odśpiewanie litanii
loretańskiej w maju. Zdjęcie ma urok i zapewne takich
zagonów już nie ma, bo przecież nikt nie posadzi koło domu
drzew owocowych, bo sąsiad by obśmiał. Przypomina coś co
było charakterystyczne dla mojego kraju. Konfitury jadło się
domowe, a nie babuni z hipermarketu.
wojciech7777 2008-07-09 12:26:09

plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 ..... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Strona 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 ..... | 40
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa