Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| adalbert | Zdjęcie to przedstawia zachwyt nad zmysłowym pięknem
natury. Widać bogactwo dźwięcznych, nasyconych barw i
giętkość konturów, zmienności światła i barw, słoneczne
refleksy zmieniają się w złociste plamy ślizgające się po
murawie i pniu drzewa. Balonik jarzy się tonacjami
pomarańczowego zgaszonego w partiach cienia zieleniami i
błękitami. Bezruch zadumanej postaci dziewczynki zestawiony
jest z wyizolowanym wycinkiem natury oraz pozornym ruchem
balonika. Piękna fotografia i co ciekawe taka bliska i jakby
znajoma. | djalu | 2008-12-11 15:25:40
|
| adalbert | To zdjęcie to poezja. Wrażenia przekazane jako ulotne kolory
podzielone według następstwa. Stąd już tylko krok do
abstrakcji barwnej. | yerzu | 2008-12-08 15:00:35
|
| adalbert | Kontynuacja serii staje się coraz ciekawsza. Krasula jest
nader urodziwa i posiada na czubku łba trwałą ondulację.
Przepiękne kolczyki są znakomicie uzupełnione skromnym
wisiorem złożonym z kombinacji starego drewna i mosiądzu.
Nie mniej ciekawy jest dekoracyjny łańcuch, którego długość
została ograniczona ręką towarzyszącej osoby. Raźność z jaką
para podąża przepięknie wyasfaltowaną steczką informuje nas,
że czeka na nie jeszcze jakiś b. ważny ciąg dalszy.
Czekam na ten ciąg dalszy z utęsknieniem.
| LELO | 2008-12-05 12:34:13
|
| adalbert | Nie śmiem przestać myśleć, bo gdybym to zrobił, nie
wiedziałbym później, jak znowu zacząć. powiedział A. de
Mello. W tym przypadku coś co jest dalej niż myślisz czyli
jest to zapewne myślenie magiczne. Fajna zabawa z tymi
szkiełkami. | falko | 2008-12-01 14:27:17
|
| adalbert | Coimbra jakie to piękne slowo. takie egzotyczne. można je
smakować na wiele sposobów. Takie też jest do zdjęcie.
Egzotyka i tygiel. Można się tym zabawiać i doszukiwać
róznych planów. | studiozz | 2008-11-28 14:04:34
|
| adalbert | Pani z jeziora skoncentrowała się na fascynacji filmem i do
tego raczej niemym, bo ujęcie to całkiem łatwo przypisać do
takiej konwencji. W rezultacie trochę rozpada się
zamieszczona seria zdjęć i tylko to jest konsekwentne. Te
pozostałe trochę mają z gotyku, trochę z punka. Jedna
wspólna cecha to pociągające, piękne kobiety. Różne. To na
tym zdjęciu nie przedstawia ukrytej wampirzycy, ale raczej
ofiarę w stylu Lilian Gish. Jej delikatne ciało potrzebuje
ciepła, a takiego na pewno nie dostanie od zimnego posągu.
Biedne nieszczęsne piękno zostało utrwalone na fotografii
tak jak przedtem ciało poprzedniczki zaklęte w kamień. | SATYRJA | 2008-11-28 13:59:16
|
| adalbert | Czarne i białe,
Uporządkowane i pełne nieładu,
Niebo i ziemia,
Gładkie i pofałdowane,
To wszystko przedzielone linią horyzontu.
Po środku – ONO,
Diabelskie drzewo.
Wejście do piekła.
(To ma być w stylu opisu Szału Podkowińskiego z Karykatur
Kieślowskiego, często odgrywanego w Piwnicy pod baranami.)
| ajano212 | 2008-11-26 15:40:21
|
| adalbert | Nie posłucham Kera
I dam dwa zera.
Kiedyś Nick Cave śpiewał
Where the Wild Roses Grow
To jest piosenka tak smutna jak to zdjęcie.
Słusznie zauważyliście, że coś tu nie gra.
Pewien jestem, że nie o jakość zdjęcia chodzi,
Ale o coś co Ci plecy chłodzi.
Ciarki, ciarki!
| falko | 2008-11-25 12:28:41
|
| adalbert | Fotografię inscenizacyjną zgrabnie połączyłeś z
postmodernistycznym sposobem jej pokazywania. Do tego
nadzwyczajnie utrudniłeś ujęcie, jakby z kamery zawieszonej
pod sufitem. Zresztą to jest najmniej ważne bo liczy się
efekt końcowy, który jest doskonały. Takie połączenie Dolce
Vita z zagadkowym podtekstem. | Roman_tyka | 2008-11-20 13:30:58
|
| adalbert | Coś z „Ławeczki” Gelmana, coś z komedii
romantycznej, ale przede wszystkim spokój i urok miejsca
bliskiego i wszystkim znanego. Trudno pokazać nastrój, bo
jest to rzecz nieuchwytna i nie można jej nawet dotknąć.
Właśnie takie zdjęcia pokazują nastrój i ulotną chwilę. Nie
ważne kto jest na zdjęciu. Suma wrażeń określa jego
wartość. | falko | 2008-11-12 14:55:16
|