fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaatsf Nie wiem, czy to jest świadomy zamysł, czy nieporadność, w
każdym bądź razie niezdecydowana tonacja skóry balansuje
pomiędzy żółtym a różem, co w obszarze- niewielkiego
wszakże- prześwietlenia pod prawym okiem modelki daje efekty
kolorystyczne rodem z kompaktów o małej pojemności tonalnej
matrycy. Robi się to szminkowato-kredkowate i w typowej
fotografii okolicznościowej jest zmorą, gdy taki efekt
występuje na setkach zdjęć pod rząd. Na jednym nie ma
problemu aby doprowadzić dany obszar do ładu pod względem
kolorystycznym. Trzeba się mocno uprzeć i zaprzeć o licentia
artistica, aby twierdzić, że tak ma być ;-)
MrWoland 2015-08-06 23:26:00


minus minus
fotografia cyfrowaatsf Chyba trochę powydziwiam ;-) Scenka rodzajowa ani tu nie
stanowi, ani nie rzutuje. Przedziwne proporcje boków kadru
też uroku nie dodają. Za dużo jest pierwszego planu, na
którym nic się specjalnego nie dzieje, więc aby wywalić
rzeczy zbędne, a zachować choć łut oryginalności ujęcia
poprowadził bym kadr w proporcjach 2:3 od lewego górnego
rogu do objęcia zaledwie krawędzi ściany prześwitu po
prawej. Wtedy w 1/3 wysokości i szerokości kadru wypadłby
pik cienia na prześwietlonej ścianie i coś by się tam działo
w okolicach.
slonko 2015-08-01 23:47:54

fotografia cyfrowaatsf Traktowanie owego obrazu wyłącznie w kategoriach właściwych
dla wąsko pojmowanej definicji fotografii przyrodniczej
jest- delikatnie mówiąc- niegrzeczne. Obecność zwierzęcia na
tym zdjęciu nie upoważnia do takiej klasyfikacji, więc
stosowanie jakichś kryteriów zwyczajowo przyjętych w ocenie
zdjęć przyrodniczych nie ma sensu. To jest kompozycja, to
jest uchwycenie (nomen omen) ulotnego momentu, to jest
nadanie temu obrazowi wyrazistości poprzez pozbawienie go
koloru, który niczego by tu nie wniósł, a mógłby
zdekomponować to ujęcie.

Przy niewielkim wysiłku dla wzroku da się zauważyć, że jasne
punkty wraz z mewą tworzą nieomal trójkąt równoboczny. Ma on
wysokość wynikającą ze złotego podziału w stosunku do
wysokości kadru (5/8), a oś ciała mewy i oko są też prawie
na linii złotego podziału, czyli jest to trójkąt wpisany w
kwadrat w proporcjach i położeniu zbliżonych do boskich ;-).
Trudno tej kompozycji coś zarzucić pod względem
geometrycznym, bo nie tylko ludzką ręką ona została
zrobiona, chociaż może trochę zgrabniej by to wyglądało w
proporcjach kadru 6x5 (były takie aparaty) i z ciutkę
większą przestrzenią po prawej.

Czarno-biała fotografia to blisko sto lat początków
fotografii i czas, w którym ludzie cierpieli głód koloru, a
gdy się wreszcie nażarli nim do syta i zaczęli bekać, to
poczuli niestrawność i zatęsknili za powrotem- przynajmniej
od czasu do czasu- do fotografii monochromatycznej. Dzisiaj
kolor lub brak koloru są po prostu środkami wyrazu wg
uznania, a nie są spowodowane deficytem czy przesytem, ale
jeszcze nie tak dawno cała fotografia była czarno-biała, i
ta przyrodnicza również. Nie ma sensu nikomu udowadniać
każdym zdjęciem, jakie kolory ma mewa, bo jak zechce, to
sobie to sam bez problemu sprawdzi i jeszcze się mocno
zdziwi, że jest ona biało-czarna ;-)

Fotografia rządzi się wieloma prawami i zaprawdę trudno jest
wskazać, jakie chwyty i gdzie są dozwolone, a jakie nie,
jednakże oczekiwania tzw. rynku są nastawione na tzw.
kreatywność twórców. To zdjęcie ma znamiona kreatywnego
podejścia do tematu lub kreatywnego wykorzystania
pozyskanego materiału fotograficznego, natomiast trudno jest
nawet mówić o kreatywności, gdy się coś klepie raz za razem
wg schematu , pod pion i poziomicę.

Przepały. Fotoschizofernia, albowiem malarstwo, w tym
klasyczne, pełne jest przepałów. Biel cynkowa, tytanowa,
ołowiowa- gdyby malarze mogli użyć jeszcze bielszych bieli,
to by użyli, i nie mieli by problemu z malowaniem
rozbłysków, odblasków i równo przepalonych w słońcu
powierzchni, bo w danych warunkach oświetlenia i motywu, na
który pada światło, tzw przepał jest czymś, czego NIE MA
PRAWA NIE BYĆ, istotne jest zachowanie umiaru, aby takie
elementy nie powodowały dysharmonii obrazu, a tu one niczego
nie psują.
janish 2014-09-17 21:23:14

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaatsf Ujęcie, kadr, gatunek ptaszka- bardzo na plus. Na minus-
niechlujne poprawianie jakości zdjęcia (usuwanie szumu)
przez blurowanie tła. Można to robić dobrze, źle, albo
wcale. Tu są warunki do zrobienia tego dobrze, ale zostały
obwódki i artefakty po intensywnym ostrzeniu, oraz resztki
szumu wokół pticy. Użycie magicznej różdżki czy innego lassa
to w 90% przypadków porażka; trzeba było narysować ścieżkę-
wyjątkowo łatwą w tym przypadku. A potem jeszcze użyć
narzędzia smużenia. Oczywiście, w widoku 100% wady te nie są
widoczne, trzeba więcej powiększyć sobie obraz. Tak jest tu
nagminnie czynione i pojawiają się uwagi co do "jakości". A
ona z nieba nie spada, ona z czegoś wynika, a ciężko o nią w
ogóle, jeżeli się nie zaingeruje ręcznie- i to jest
zrozumiałe, chociaż na pewno wielu się wydaje, że coś się
samo zrobiło. Dobry sprzęt, świetne ujęcie, warto było
dopieścić tę fotkę.
gzk_tmk 2014-08-26 18:19:16


minus
fotografia cyfrowaatsf Za pół miliarda lat jacyś kosmici odkopią wasze twarde dyski
i dojdą do wniosku, że wróble to były ptaki żyjące wyłącznie
w dziczy, pokazujące się tylko rankiem i przy rozproszonym
świetle, i nie będą mogli za cholerę tego powiązać z
porozrzucanymi zupełnie gdzie indziej ich gnatami ;-)
atsf 2014-08-03 23:32:51

fotografia cyfrowa
atsf O znakomitą kompozycję warto się postarać, gdy temat zdjęcia
jest w jakikolwiek sposób intrygujący, ale wtedy zdjęcie
zwykle samo się broni nawet przed błędami kompozycji, gdyż
może się zdarzyć, że nie za bardzo się je daje pod sznurek
skomponować. Ważny jest jednak temat. Gdy jest to coś, czego
przeciętny widz nie ma okazji i możliwości zobaczyć sam ze
względu na ulotność chwili, brak odpowiedniego sprzętu do
obserwacji, czy też jest to wizualizacja kreacji autora, to
zdjęcie zwykle zaciekawia. Tutaj wieje nudą i banałem, nic
się nie dzieje. Naturalność barw jest bardziej techniczna
niż percepcyjna, więc nawet kolorem to zdjęcie nie epatuje.
Tory kolejowe i trakcja są perspektywicznym samograjem,
który znacznie lepiej się sprawdza w mniej przeładowanym
szczegółami kadrze, i zwykle nadają zdjęciu dynamiki, ale
nie tutaj; tu tej dynamiki kompletnie brakuje.
Peterex 2012-08-29 00:32:22

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaatsf I jeszcze coś. Co prawda nie aspiruję tym zdjęciem do
medalu, ale wbrew wszelkiemu fotomiareczkowaniu takie nie do
końca zrównoważone kadry są po prostu bardzo pożądane w
celach reklamowych, albowiem w tych pustych przestrzeniaich
łatwo zmieścić jest tekst albo grafikę bez szkody dla
czytelności obrazu, natomiast te upakowane na sztywno wg
reguł kadry mogą przeważnie żyć tylko własnym życiem ;-)
atsf 2012-07-18 13:32:33

fotografia cyfrowaatsf Jestem przeszczęśliwy, że żadna menda mi nie wlazła w PD, a
ty mi to psujesz ;-))) Horyzont jest zaokrąglony, co wynika
z dystorsji obiektywu i kąta patrzenia nań, więc rzecz
normalna i nie ma sensu z tym walczyć; inna optyka dałaby
albo większe, albo mniejsze zniekształcenie, a ta dała takie
i szlus! Podział między niebem a ziemią nie jest w połowie,
ale prawie w połowie, i to "prawie" czyni różnicę Gdybym
zdecydował się na mniej nieba, to automatycznie ta krzywizna
by wzrosła. Ponadto, skoro nie widzisz nic szczególnego na
piasku, to zarzut o jego niedomiarze na korzyść nieba jest
cokolwiek niekonsekwentny ;-)
Wogóle jest to scena tworząca całość, albowiem oddaje widok
odbierany przy wejściu na plażę i wycinanie z niego
elementów ma sens tylko dla odzwierciedlenia ich samych, a
nie całej sceny. Zmiana kąta patrzenia spowodowała by albo
ciasnotę po lewej, albo niemożność zachowania prawie
prostopadłego położenia pomostu względem krawędzi kadru, a
to ma dla mnie znaczenie.
atsf 2012-07-18 13:25:56

fotografia cyfrowaatsf Robię takie zdjęcia, gdy testuję optykę, i nie bardzo w tym
kadrze widzę powód, aby go prezentować w innym celu. Jak
napisał Afropolak, tylko zwięźlej, tutaj wszystko jest
zchrzanione, nawet na cyfrowe wyprostowanie obrazu się Autor
nie zdobył. Żeby to zdjęcie miało w sobie choć łut estetyki,
to właśnie trzeba by się zastosować do rad Afropolaka, ale
wcześniej jeszcze- zastanowić się nad celem i sensem tego
kadru. Ruiny i destrukcja są szalenie fotogeniczne, alu tu
to nie wyszło.
ironmaidenpl 2012-06-01 13:55:46

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
atsf Praktycznie cała twarz, a głównie oczy i oczodoły, tudzież
nos i usta, są w cieniu, a nie ma bardziej rozproszonego
światła, niż właśnie w cieniu, więc należaloby tę twarz
rozświetlić i to- po prostu- cyfrowo, tak, jak to robią
glamurzyści, a nie się pierniczyć z jakimiś gratami w
terenie ;-)

Guzik prawda, że w "złotych godzinach" światło jest
miękkie/rozproszone. Takie światło jest wtedy, gdy jest
odbite, i to się zdarza o każdej porze dnia, tylko sobie
miejsce trzeba dobrać, a w złotych godzinach można mieć
również ostre światło skierowane, tyle że pod mniejszym
kątem padające na obiekt, bardziej frontalnie niż z góry,
więc mniejsze cienie od brwi, nosa etc, ale również wielka
zdolność do nadmiernego kontrastu i przepaleń. Aby podana
przez blexena reguła zechciała łaskawie zadziałać, to na
niebie muszą być przynajmniej chmury, a dodatkowo jakieś
powierzchnie refleksyjne w terenie, ktore doświetlą
równomiernie obiekt łagodząc kontrasty. Niestety, często się
coniektórym wydaje, że dobre światlo się samo bierze z
patrzenia na zegarek ;-)

W tym kadrze największym problemem są prześwietlone partie
torsu i bluzki, na co jedyną metodą byłaby zmiana orientacji
modelki, aby ciało było zwrócone prawie tak samo, jak głowa.
Parę prób różnych ustawień dało by mz efekt wydobycia
szczegółów nawet z prześwietlajacych się partii obrazu.
ErNOL 2012-05-30 01:00:23


minus
fotografia cyfrowa
1 | Strona 2 | 3 | 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa