fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaUncleTom To może ja coś podpowiem: zdjęcie jest małe, bo max. dla
tego portalu wynosi 910 pikseli w poziomie. I takie się o
wiele lepiej ogląda. Przy obecnych monitorach to - wygląda
niemal jak miniaturka.

A balans bieli? W aparacie cyfrowym jest takie ustawienie,
wynikające z temperatury barwowej oświetlenia sceny, a więc
światło dzienne (słoneczne, pochmurno), żarowe, jarzeniowe,
itd. Nieprawidłowe przyjęcie balansu bieli powoduje
powstanie dominanty barwnej, która może (choć nie musi),
powodować negatywne odczucia estetyczne. Oczywiście zdjęcie
barwne nie musi wiernie odzwierciedlać kolorów
rzeczywistości, jednak każde odstępstwo winno być
uzasadnione. W tym wypadku całość sceny jest
żółtopomarańczowa, co jednym odpowiada, innym -
niekoniecznie ;-) I zapewne stąd słowa krytyki od Autorki
poprzedniej kk.

Dodam jeszcze, że nie za bardzo udane są, mz, cięcia kadru i
ogólna jakość, jakby zdjęcie było lekko poruszone (próba
fotografowania 'z ręki' lub mało stabilny statyw).

:)
eemic 2010-01-07 12:51:45

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaUncleTom No to i ja dołączę do szanownego grona piszących kk... ;-)

Wg mnie największym mankamentem tej fotografii jest nadmiar
różnorodnych detali prowadzący do pewnego chaosu... taka
ilość szczegółów sprzyja również niefortunnemu kadrowaniu
(zawsze jakieś cięcie wypadnie nie tam, gdzie trzeba). Tutaj
sytuację poprawiłoby drastycznie wyeliminowanie tych białych
kwiatków z pierwszego plany i uniknięcie przedmiotów
widocznych za głową chłopca jako elementów, w moim odczuciu,
najbardziej przeszkadzających. Oczywiście zabiegi takie w
pewnych określonych warunkach, w jakich zdjęcie powstało
mogły być po prostu niemożliwe do zrealizowania.

Kontrast obrazu cz.b. broni się doskonale, nawet wobec
zastanego mocno rozproszonego oświetlenia, dlatego strony
'świetlnej' zdjęcia nie czepiałbym się.

Pisząc to wszystko chcę jeszcze podkreślić, że wspomniane
mankamenty nie odbierają pracy przekazu i pewnego uroku, o
którym napisali już inni: doskonałej komitywy chłopca i
pieska. Przemawia.

Pozdrawiam Autora i wszystkich dyskutujących.
tanagra 2009-11-18 09:11:35

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
UncleTom Drogi Autorze,

Doceniam chęć stworzenia czegoś niebanalnego, odbiegającego
od sztampy, nawet, jeśli jest to naśladownictwo twórczości
określonego artysty (o czym zresztą otwarcie piszesz).
Zresztą próby realizacji stylu mistrzów malarstwa w
fotografii nie są niczym nowym. Natomiast publikując takie
zdjęcie musisz mieć na uwadze pewną zasadniczą różnicę, jaką
jest medium prezentacyjne. Malarz, którego wymieniasz (nie
znam jego prac) wystawiał płótna, pewnie sporych rozmiarów,
w odpowiednio zaaranżowanym otoczeniu wystawowym, tu zaś
oglądamy niewielkich rozmiarów obrazki na naszych, dosyć
jaskrawo świecących, monitorach, co powoduje zupełnie inny
odbiór nie tylko w stosunku do oryginałów, ale także do
Twoich intencji.

Niemniej - brawo za próbę eksperymentowania w takim
kierunku, dosyć dobrze zdefiniowanym; czy udaną - nie mnie
oceniać. Może akurat ten obrazek nie jest najszczęśliwszym
przykładem; inne, które pamiętam, podobały mi się bardziej.
Doceniam też fakt, że Twoje abstrakcje powstają bez
przetworzeń programowych.

Pozdrawiam - UT
siedemczwartych 2009-11-12 19:03:30

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaUncleTom Witam,

Podcienia, arkady, kolumnady - to bardzo wdzięczny temat,
dosyć oklepany ;-) jednak przy spełnieniu kilku warunków
powstają naprawdę efektowne zdjęcia. Podstawowym jest, jak
łatwo się domyślić, światło. Słoneczne plamy rzucane na
podłoże przez prześwity tworzą kapitalne rytmy, prowadzące w
głąb kadru i nadające obrazowi ten 'trzeci wymiar'. Powinno
być ich całkiem sporo, więc fotografowane arkady powinny być
w miarę długie. Należy starannie dobrać ekspozycję tak, by
pomieścić światła i cienie. Zapisywanie RAW-ów bardzo
pomaga.

Kadr - niekoniecznie idealnie symetryczny - powinien być
jednak zrównoważony.

Można rozważyć ujęcie w kadrze postaci - może sporo wnieść
do wartości zdjęcia.

Wreszcie jakość - cóż, obiekty statyczne, szczególnie
architektura, wprost proszą się o maksymalną możliwą do
osiągnięcia jakość z ostrością na wszystkich planach, albo
płytką ale przemyślaną GO.

Powyższych elementów w tej pracy zabrakło.

To taka moja ocena 'bez oceny'. Pozdrawiam i życzę bardziej
udanych prób.
benybabene 2009-10-29 13:34:34

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
UncleTom Witaj,

Moim skromnym zdaniem taka piękna architektura zasługuje na
lepsze ujęcie. Obiektu architektonicznego pokazanego 'na
wprost' raczej nie tniemy u dołu. Co innego, gdy pokazujesz
perspektywę zbieżną kierując obiektyw mocno do góry, albo
wybierasz niewielki fragment budowli, tzw. detal
architektoniczny.

Należy znaleźć taki punkt widzenia, by objąć całość budowli.
Ja wiem, parking, pewnie inne obiekty/osoby, przeszkadzają.
Warto jednak pokusić się o lepsze ujęcie. Jak widzę,
dysponujesz 'megazoomem' o sporym zakresie kątów widzenia.

Obramowanie z drzew - całkiem naturalne - jest OK, choć może
jest go odrobinę za dużo w stosunku do samego obiektu.

Wreszcie - światło, zdecydowanie za ostre i słabo opanowane
w ekspozycji: budowli brak plastyki, a w cieniach jest dużo
pustych, czarnych miejsc. Sugeruję inną porę dnia, z
łagodniejszym oświetleniem.

Tyle ode mnie, pozdrawiam.
pela 2009-10-03 20:30:44

plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaUncleTom Witam!...

Ciekawy temat...

...ale czemu takie ciemne? Światła przygaszone, w średnich
tonach też niewiele się dzieje, w takich warunkach separacja
głównego bohatera od tła powinna być wyrażona albo
zdecydowaną GO, albo różnicą tonalności. Tutaj scenka wyszła
bardzo mało czytelnie. Centralny kadr także nie poprawia
odbioru, podobnie, jak ogólnie nienajlepsza jakość
spowodowana silną kompresją.

Przede wszystkim jednak popracowałbym nad skalą tonów b&w,
można znacznie lepiej!... Pozdr.
rafaljz 2009-09-15 23:32:33

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaUncleTom Witaj,

Pozwolę sobie na parę słów krytyki, gdyż piszesz, że
chciałbyś się czegoś nauczyć.

Zacznę od tego, iż doskonale rozumiem Twoją chęć wykonania
zdjęcia w takich warunkach. Dla naszego oka to bardzo
efektowny obrazek, ale matryca aparatu cyfrowego jest
zupełnie innym urządzeniem, które absolutnie nie jest w
stanie przenieść pełnej rozpiętości tonalnej takiej sceny.
Skala kontrastu powoduje, że chcąc pokazać słońce i jego
odbicie 'jako-tako' tracisz praktycznie wszystkie szczegóły
w cieniach. Czy to źle? Nie zawsze, zwłaszcza, jeżeli tych
cieni nie ma w zdjęciu za wiele; tutaj jednak stanowią
większą część powierzchni obrazu, który staje się
automatycznie 'ciężki' i mało czytelny.

Dodać do tego należy kiepską jakość spowodowaną przez szumy
i ogólną słabą ostrość. Kompresja obrazu do JPEGa - to także
zawsze strata, szczególnie, gdy ów JPEG ma zaledwie 34
kB...

Na pocieszenie mogę dodać, że wybrałeś szalenie trudny
temat, pod względem warunków oświetlenia, i poza technikami
specjalnymi, miałeś niewielkie szanse, by sobie z nim
poradzić.

Pozdr. - UT
sebciol 2009-08-14 23:31:58

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
UncleTom Wg mnie to wygląda tak:

Pstryk to na pewno nie jest, jako, że to mało pochlebne
pojęcie odnosi się zwykle do zdjęcia, które zawiera widoczne
elementy przypadkowości. Tutaj nie dzieje się nic
przypadkowo; proszę zauważyć dobrą kompozycję zdjęcia
(wyrażającą się choćby miłą dla oka proporcją budowli i
nieba) a przede wszystkim bardzo staranny i przemyślany
kadr. Technicznie - nie widzę problemów, oby tylko tak
wykonane 'pstryki' wpadały do galerii.

Można było także pomyśleć o wersji cz.b., która zwykle (choć
niekoniecznie) redukuje 'turystyczny' charakter zdjęcia, a w
tym przypadku wyglądałaby nieźle.

Co do tematu, no cóż, dla każdego pojęcie 'interesujący
temat' będzie oznaczać co innego, to zupełnie naturalne.
Tutaj mamy dokumentację zwykłego detalu architektonicznego,
ale w ciekawym, dynamicznym ujęciu.

To mój punkt widzenia, oczywiście.
kazmor 2009-01-11 13:32:32

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaUncleTom Witaj,

Widzę, że to Twój debiut w tej galerii, dlatego postaram sie
napisać parę słów o tej pracy, która nie jest, niestety,
porywająca.

Domyślam się, że w naturze widok był piękny: kolorowy las i
wspaniałe niebo, jednak matryca aparatu cyfrowego - to nie
ludzkie oko i bardzo często nie potrafi tego pogodzić;
efektem jest blade niebo i ciężki, ciemny dół, nie
przypominający tego obrazu, który był zamysłem
fotografującego. Pewnym wyjściem są filtry połówkowe,
przyciemniające selektywnie wybraną partię obrazu,
ewentualnie techniki tonorozdzielcze, typu HDR, których
stosowania na tym etapie nie polecałbym jednak.

Ponadto zdjęcie powinno mieć motyw przewodni, na którym
skupiałby się wzrok oglądających; tutaj tego brak, mamy
jedynie ogólny widoczek, nie wywierający większego wrażenia.
Zauważ, że plan pierwszy: skrzyżowanie piaszczystych dróg
niewiele wnosi, można byłoby go wyciąć bez szkody dla
zdjęcia, zostawiając jedynie las i niebo.

Co do jakości - również można mieć zastrzeżenia: widać brak
ostrości, szczególnie na brzózce z prawej strony; danych z
EXIFa nie da się odczytać, więc nie wiem nic na temat użytej
optyki i parametrów ekspozycji, być może zdjęcie zostało
lekko poruszone.

Radzę więc pooglądać zdjęcia krajobrazowe w Galerii i...
próbować dalej!... :-)

mysza2222 2009-01-01 23:32:37

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaUncleTom Witam, Autorze,

Jesienne zdjęcia kocham po prostu, dlatego pozwolę sobie na
parę uwag.

Po pierwsze: kadr, który wydaje się nieco niedbały, to
drzewo po lewej cięte 'na skos' nie dodaje uroku. Z kolei
krzew z prawej, dominujący na pierwszym planie, ma jeszcze
zielone liście, co zadaje kłam 'barwom jesieni'. Widoczna po
drugiej stronie stawu alejka, bardzo mocny akcent, nawet
nieco prześwietlona, bezwzględnie powinna zostać
wypoziomowana.

Widoczne na zdjęciu osoby nie grają istotnej roli, więc mogą
być uważane za przypadkowe, szczególnie te siedzące na
ławce, przecięte pniem drzewa.

Wreszcie jakość - nie najlepiej jest z ostrością, a kolory,
które miały stanowić o treści zdjęcia, są mało nasycone.

Pozdrawiam - i życzę wielu udanych prac - UT
jjacol 2008-11-27 22:09:21

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | Strona 3 | 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa