fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaFLOGISTON Tereny postindustrialne to niezwykłe miejsca. Są bardzo
fotogeniczne, ale nie każde ich zdjęcie wprowadza nas w
specyfikę miejsca.

W tym przypadku to zdjęcie poprzez swoją poprawnośc staje
się nijakie- dobre kolory, czyste niebo, duża GO- czyli niby
wszystko w porzadku, ale:

1. Takie miejsca kiedyś tętniły życiem, dziś są raczej
ponure i smutne- stąd, aż sam nasuwa się pomysł HDR lub
cz-b.

2. Czyste jasne niebo nie wprowadza nic, oprócz błogiego
nastroju, a więc chmury lub przynajmniej filtr połówkowy
radykalnie zmieniły by atmosferę miejsca.

3. Kadr- tam w głębi są domy, pytanie czy mieszkają w nich
dawni pracownicy? Dlatego w wersji panoramicznej lub szeroki
kąt lepiej mółby pokazać kontekst miejsca.
FREDASTER 2008-11-11 01:09:12

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Nie jest aż tak strasznie skopane to zdjęcie- ma w sobie to
coś. Oczywiście zgadzam się z poprzednikami i oprócz
wymienionych wad, dodam odnośnie GO. Jakoś tak uciekła, że
tylko jedno oko jest (częściowo) wyraźne. Nie wiem na ile to
wynika z ograniczeń sprzętu, ale widać, że ostrość poszła na
kosmyk włosów.

Żeby nie zniechęcać Apila powiem- każdy, nawet najlepszy
fotograf na świecie (o ile taki istnieje) zrobił w swoim
życiu tysiące gniotów. Nie wszystkie były oczywiście
publikowane, ale wiele nawet tych wzbudzających zachwyty nie
wytrzymało próby czasu.

I dotyczy to wszystkich dziedzin sztuki nie tylko
wuizualnych, ale również muzyki, rzeźby i literatury.
Apila 2008-11-10 17:45:18

plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Dopiero po przeczytaniu komentarza autora dowiedziałem się,
że ten misiu jednak nie jest jednooki. Dopiero teraz
zobaczyłem mikroskopijny fragmencik drugiego oczka. Niby to
drobiazg, ale faktycznie jako jednooki wzbudza dużo większe
emocje.
cyrulik 2008-11-08 10:59:42

plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Nie mogę zrozumieć dlaczego na tym forum z uporem godnym
lepszej sprawy lansuje się tezę, że nie można robić zdjęć z
czarnym niebem. Jeżeli ktoś ma zamiar robić ujęcie o nowiu,
to ma do tego prawo i jest to Autora licentia poetica (może
chce pokazać same jasne punkty na całkowicie czarnym tle).

Z powodów technicznych gubi się wprawdzie gwiazdy (analog
naświetla trochę inaczej, cyfra rejestruje tylko od pewnego
poziomu) dlatego niebo może wyglądać nieciekawie. Ale nie
można dyskwalifikować zdjęcia wyłącznie dlatego, że ktoś
preferuje zdjęcia o zmroku. A teza o tym, że koloryt nieba o
zmroku jest ciekawszy jest rzeczą umowną i kwestią gustu.
marekrzepka 2008-11-07 00:22:03

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Uważam, że mniejsze nasycenie i łagodnieszy kontrast
nadałyby temu zdjęciu subtelności. Zbyt intensywna
jaskrawość spowodowała, że na płaszczyznach ścian pojawiają
się jednolite plamy i wypalenia.

Brudna Wisła nie zafunduje nam tak krystalicznych odbić, ale
to temat na inną dyskusję.
skimi 2008-11-06 14:58:43

plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Szkoda tego zmącenia wody na I planie, bo rozproszone
zostało ładne odbicie w wodzie. Nie bardzo wiadomo czy to
fale pochodzące od łodzi, czy może ktoś akurat zażywał
kąpieli?
grzegorz76 2008-11-06 14:34:15

plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON W tym ujęciu na szczęście nie ma oklepanego landszaftu ze
słoneczkiem w tle i kawałkiem ziemi poniżej. Natomiast
saturacja jest zbyt mocna, bo ciemne chmury zamieniły się w
czarne plamy całkowicie pozbawione światła.
grzegorz76 2008-11-06 14:27:54

plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Sztuka ludowa, rękodzieło, ma swoich zwolenników i
przeciwników. Wszyscy natomiast są zgodni, że drewno w
rzeźbie ludowej nabiera swoistego piękna- niezależnie, czy
to są nasze rodzime świątki, japońskie misternie dopracowane
dzieła, czy też niepowtarzalne afrykańskie postaci i
zwierzęta. Podobnej obróbce poddawano od wieków metal, jak
równiez kamień (wspomnianą przez Ciebie skałę).

Pominę kadr z dziwacznym czymś na I palnie- domyślam się, że
to jest rzeczona skała. Pokazany przez Ciebie gniot, jest
nie tylko szczytem bezguścia (ten błękitny mop na głowie w
zestawieniu z pierwszokomunijną muchą, no ręce opadają...).
Jest też przyładem, że nasze społeczeństwo cierpi na
elementarny brak poczucia estetyki. Twój brak dystansu do
tego kuriozum publicznie nam tu pokazanego, nasuwa
podejrzenia, iż to "coś" po prostu zachwyciło Cię. I jeżeli
tak jest rzeczywisćie, to moja krytyka trfia w próżnię...

Natomiast, Twoja obecność na tym forum pozostawia mi
nadzieję, że Twoja wrażliwość estetyczna nakazała Ci
podzielić się z nami pewnym przesłaniem. W takim wypadku
zamiast zamieszczać to w kategorii "Portrety" należało
opublikować w dziale "Śmieszne zdjęcia" i choćby komentarzem
dać wyraz swego dystansu i votum separatum dla afirmacji
takiej sztuki ludowej.

P.S. Czy możesz zdradzić nam autora tej "rzeźby"?
j_zuzia 2008-11-04 01:07:07

plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Jest tu duży ładunek emocjonalny, ale poziomy kadr
pozwoliłby pokazać całe dłonie i znak więźnia obozu, a
nieszczęsny dolny guzik przestałby razić (choć ta pewna
niedbałość również może mieć pewne przesłanie)
Ironteeth 2008-11-02 16:56:21

plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Mdłe i bez wyrazu. Można domyślać się, że chodziło o
pokazanie deszczu, ale to jakoś to nie wyszło. Nieciekawy
kadr z rusztowaniem po lewej stronie i przechyloną latarnią
na froncie. Z prawej strony coś tam wystaje za blankami muru
(jakiś krzyż, gałęzie).

Tak więc ani nastrój, ani kadr nie zachwycają. W tym
przypadku fotografia analogowa w dodatku cz-b otwierała duże
możliwości np. poprzez nałożenia odpowiedniego filtra.
Tirti 2008-11-01 01:24:58

plus
fotografia cyfrowa
1 ..... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Strona 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa