fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaFLOGISTON Drogi Oregonie - to przecież klasyczny holgizm!

To nie ma być komercyjna fototapeta z landszaftem, czy
panoramą Nowego Jorku, którą sobie przyklejenia nas skórzaną
sofą w salonie jakiś Janusz w białych skarpetkach.
Aldieb 2020-04-24 12:01:04

plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Powiem szczerze - trzeba mieć albo tupet, albo zupełny brak
krytycyzmu, żeby wstawić tak fatalny kadr.

Nawet nie podejmuję się wyliczenia słabych stron tego knota,
za miast tego podlinkowałem:
https://www.swiatobrazu.pl/zdjecia-krajobrazow-niebo-jak-mar
zenie-22806.html

Czy Autor skorzysta z wiedzy i doświadczenia innych, nie
wiem, ale myślę, że powinien
wojtekd 2020-04-15 10:46:42

plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Sorry, ale nie rozpieszczajcie Autora czwórkami - bo to
oznacza: "Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną
ocenę, gdyby nie... " W przeciwnym razie pozostanie na swoim
poziomie, bo przecież robi "bardzo dobre fotografie".

Tymczasem mamy tu takie zjawiska:

1. Zły kadr - ani to panorama, ani kwadrat. W fotografii
przyrody, natury bezpiecznie sprawdza się panorama - bo tak
po prostu łatwiej pokazać kontekst, czyli krajobraz. Wiem,
że tu by nie wyszła panorama, bo jakiś krzak jest ucięty z
prawej, ale można było spróbować.

2. Brak tematu - co tu jest tematem? Ptak, słupek na
pierwszym planie, czy może nowobogacki dworek pięknie
oświetlony w tle? Autorze - temat obrazu warto pokazać
poprzez jego wyeksponowanie, czyli wyostrzenie, resztę
rozmywa GO. Tymczasem ostrość (zapewne z automatu) padła na
trawska pomiędzy słupkiem na froncie i tymi przed ptakiem.

3. Bałagan w kadrze - ten słupek na froncie staje się
dominantą, a nie ptak (bo o to chyba chodziło). A więc wzrok
skacze pomiędzy słupkiem, ptakiem i tym oświetlonym domkiem.
O niefortunnie obciętych drzewach nie wspomnę, czy tym
błękitem w prawym górnym... - podpowiem tylko, że taką
sprawę załatwia się winietą.

Konkluzja - wystarczyło dwa, trzy kroki w lewo i zgubiony by
został dom w tle i ten zupełnie zbędny słupek. Przy szerszym
kadrze lub panoramie od razu zniknęłoby też niebo w PG.

Na przyszłość rada - w takim przypadku przed naciśnięciem
migawki proszę zamknąć jedno oko i spojrzeć na pejzaż, tak
jak widzi to obiektyw - czyli płasko. W takim przypadku
okazuje się, że 90% zdjęć nie zrobimy, bo to co widzimy
trójwymiarowo, w cale nie jest widoczne na zdjęciu. Tak jak
tu - niestety, ale jest płasko i przestrzeń została
zgubiona, a tymczasem w fotografii przyrody i krajobrazu
właśnie PRZESTRZEŃ jest szczególnie istotna.

Proszę przyjąć tę KK nie jako "atak" na osobę, tylko jako
sugestię. Powodzenia, Autorze!
Fotopan 2020-03-31 12:27:26

plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Zbyt przegadane, jak dla mnie. Ta wieża na trzecim planie
jest zdecydowanie za ostra i dominuje nad całością (i
jeszcze ten rozmyty kawałek człowieka przy wrotach...).

A przecież całą historię buduje tu kobieta i celujący w nią
ptak. Po prostu za dużo tego wszystkie i to co powinno być
tylko tłem i ledwo widocznym zarysem nagle i zupełnie
nienaturalnie wyskakuje z mgły.
Akrim 2018-10-07 12:28:38

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Niby prosty i minimalistyczny kadr, ale...

Tak na dobrą sprawę mamy tu dwa zdjęcia i wzrok goni mi po
całym kadrze, bo nie mogę wyłapać która część jest
ważniejsza, ewentualnie co tu jest tematem zdjęcia?

Skoro centralnie jest ustawiony między dwoma słupami
zeschnięty pień, to po prostu on znika bo jest przytłoczony
przez to wszystko co dzieje się z lewej i prawej strony. A
może najważniejsze są te dwa duże drzewa- o.k. tylko po co
tyle innych dodatkowych rzeczy z lewej? Może wystarczyłby
centralny kwadratowy kadr, bo te dwa drzewa są na tyle
interesujące, że zasługuja na dobrą fotografię.

Można też całkiem ciekawie pokazać samą lewą część kadru,
czyli słupy i pomiędzy nimi uschnięty mały kikut. Spokojne,
stonowane i minimalistyczne, choć nudne ujęcie.

Natomiast jako całość, to jest tego za dużo.
ajano212 2016-05-08 12:17:05

plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON
Zastanawiam się, czy dokumentując takie zgromadzenia nie
powinno się pokazywać wizerunku uczestników, a nie ukradkiem
-jakby wstydliwie- pokazywać tylko ich plecy. W takiej
sytuacji wzrok błądzi po kadrze i wyszukuje te słupy
wyrastające z ciemnej plamy tłumu.

Dla mnie brakuje tu właśnie nawiązania jakiegokolwiek
kontaktu z uczestnikami. Tymczasem, jakby wstydliwie i z
ukrycia autor nie chce pokazać nam ludzi, tylko anonimowe
cośtam, cośtam.
ZBOROWSKI 2016-04-10 11:43:55

plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON kobiece dłonie są niezwykle fotogeniczne,ale fotograf
powinien zwracać uwagę na sposób ich ułożenia przez modelkę
(polecam obejrzeć studium dłoni Rodin'a, Leonarda, Durera -
http://www.przestrzen.com.pl/galerie/f/figurka-dlonie-tajemn
ica_3588.jpg)

nie podoba mi się ta dłoń- niby jest delikatna a wygląda
jak kocia łapa z pazurami
nazgul22 2016-02-04 09:35:09

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON
Drodzy Obiektywni,
Nie będzie to dosłowna krytyka, tylko raczej podpowiedź dla
autora...

TO JEST PRZECIEŻ FOTOGRAFIA ULICZNA, a nie ustawka studyjna.
Gdyby autor całość zaaranżował w scenerii ulicznej, w
kościele itp. to można by faktycznie krytykować za
przeoczenie takich śmieci i zbędnych rzeczy w tle. Ale
przecież autor dokumentuje miejsce i czas, więc trudno, żeby
coś zasłaniał (czym- szmatami? kartonem?). Tak samo
absurdalne było by oczekiwanie, że w programie graficznym
będzie coś "upiększał" tylko po to, żeby zachować
doktrynalne reguły/wskazówki.

Drogi autorze, Drogi chulapie,
rób swoje, bo zdjęcie samo się broni. A krytycy? Maja prawo
wypowiedzieć swoje odrębne zdanie, ale to DO AUTORA należy
ostatnie słowo. Bo wolność tworzenia i prawo do
subiektywnego widzenia to są przywileje, których (na razie)
nikt nam nie może zabrać!

Przy okazji - wszystkiego dobrego w Nowym Roku, wielu
udanych kadrów i uchwyconych ciekawych momentów :)

Flogi
chulap 2015-12-30 15:21:33

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON O kolorach się nie dyskutuje, więc pominę te jaskrawo
czerwone i granatowo-zielone liście. Prawdopodobnie coś mam
z monitorem nie bardzo...

No ale modelkach to ja zawsze bardzo chętnie ;) Więc powiem
tak- ZERO emocji, natomiast ta siedząca ma bardzo brzydko
ułożone dłonie. Niestety tylko nieliczne i bardzo
doświadczone modelki wiedzą co zrobić z rękami, jeszcze
mniej fotografów zwraca na to uwagę. Tymczasem dłonie są
niezwykle fotogeniczne i warto zwracać na nie uwagę przed
naciśnięciem spustu.

I pomyśleć, że ustyna ma tyle pięknych dłoni w folio... Tu
chyba czerwień liści oślepiła autorkę :D

A teraz konstruktywnie. Ponieważ definitywnie zamknąłem
studio - polecam podpatrzyć, jak Michał Anioł pokazał to w
Piecie. To najpiękniej ułożone dłonie w całej historii
rzeźby i chyba dlatego zostały porąbane młotem przez
jakiegoś szaleńca.
I druga uwaga- zwracajcie uwagę na stopy, bo po nich również
widać mowę ciała i często zdarza się, że modelki nieładnie
ustawiają stopy (zbliżone palce wzajemnie lub ustawione
równolegle, często też na wprost obiektywu - to
małoeleganckie).

Na szczęście moja KK nie dotyczy całego orobku ustyny, a
jest jedynie moją uwagą sprowokowana wpadką, która umknęła
części oczarowanych widzów.
ustyna 2015-11-02 22:20:55

plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Nałożone w fotoszopie rozmycie nawet nie zbliża się do
naturalnego bokehu. Nie wiem czy ten efekt ma służyć
pokazaniu GO, której nie dało się uzyskać ogniskową, czy
może chodziło o kreację efektu "zaduszkowego", bo to
przecież temat na czasie.

Sama martwa natura jest ok- zestawienie suchych kwiatów i
lampy naftowej jak trafne, natomiast tanie efekciarstwo
zabiło cały zamysł. I pomysleć, że wystarczyło tylko
dobierając odpowiednio nastawy uzyskać naturalną GO i lekka
winietą.

Szkoda, bo grubo ponad połowa kadru to rozmaziane tło i przy
okazji zamazane 1/3 lampy. Po co? Przecież nawet laik widzi,
że to grubymi nićmi szyty efekt.
ismena 2015-10-24 09:33:08

fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 18
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa