fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Na przyszłość proponuję zdecydować się- albo pokazujemy
kolor, albo cz-b.

Można też świadomie wybrać wersję pośrednią redukując kolory
lub pozostawić w części eksponując pewien fragment kadru.
Ale UWAGA! Trzeba to przemyśleć, a nie bezmyślnie bawić się
w programem graficznym.

Tutaj autor zapewne chciał wyeksponować pływające w kanale
łabędzie i zupełnie niepotrzebnie tak mocno wyciągnął kolory
i jak widać, jeszcze je dodatkowo nasycając. Tym samym
całkiem przyzwoite ujęcie zostało zdominowane przez
pstrokatą plamę w centrum kadru. Mamy więc różowe jak
flamingi łabędzie pływające na błękitno-czerwono-żółtej
wodzie - na Boga! Impresjoniści przewracają się w grobie!

Warto pamiętać, że umiar jest zawsze bezpieczny, a żywiołowe
lub przesycone kolory są balansowaniem na granicy kiczu.
Potrzeba do tego wyjątkowej wrażliwości i świetnego
opanowania warsztatu, żeby dobrze nad tym zapanować.
nagii 2010-01-03 22:24:43

plus plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON I kolejny raz tytuł robi zdjęcie.

A cała ta linia wpisów KK itp. wynika z jednego- że zdania
podzielone są 50/50 czy tytuł jest częścią obrazu czy nie. I
nie ma na to pytanie gotowych i jednoznacznych odpowiedzi.

W przypadku literatury i poezji oczywiście tak, w przypadku
rzeźby -tak, malarstwa raczej tak. A jak jest w przypadku
fotografii... Jedno jest pewne - u Keramodnora jest to
nieodłączny element pracy i zmusza do wysiłku
intelektualnego. Casus trzeciego słonia był tego znakomitym
przykładem, slalom jest już bardziej łopatologiczny.

Pod tym względem obrazy Kera są konsekwentne, tytuły spójne
z treścią- czasem zbyt dosłowne i mało aluzyjne. Nie należę
(z wzajemnością) do fanatyków autora, ale doceniam
konsekwencję i logikę. Kwestia "podobaniasię" obrazów to
zupełnie inna historia i być może warto otworzyć odrębny
wątek na OB.
keramodnor 2009-12-22 11:00:46

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON komsky juz właściwie wszytko powiedział, więc od siebie
dodam jeszcze:

- wybrałeś fantastyczne miejsce z ciekawą linią zabudowań
(naturalnie opadający teren) z obniżeniem na wysokości
wieży, ale nie pomyślałeś o odpowiednim umieszczeniu punktu
obserwacji,

- próbowałeś na siłę objąć wszystko na zasadzie "łapię w
kadrze ile tylko wlezie" no i to był podstawowy błąd,

- szeroki kąt i panorama nie oznacza, że robimy ujęcie w
proporcjach szalika!

- jeżeli już decydujesz się na fotografie architektury w
wersji panoramicznej, to należy wybrać coś eksponowanego (w
tym przypadku najlepsza byłaby wieża) i albo umieścić ją
centralnie, gdy chcesz pokazać potęgę i monumentalny
charakter budowli lub w którymś z tzw. mocnych punktów żeby
kompozycja była bardziej stonowana,

- no i warto zabrać jeszcze polar i/lub szarą połówkę, bo
biała plama nieba skopie każdą fotografię architektury.
kunderos 2009-12-14 10:01:47

fotografia cyfrowa
FLOGISTON
Nie ma tu odrobiny artyzmu lub oryginalności, a te wysokie
oceny nie będę absolutnie żadną motywacją dla autora, żeby
następnym razem pomyślał o pokazaniu atmosfery, ciekawej gry
światła i przestrzeni/perspektywy.

Same refleksy na pniach nie budują tu atmosfery, a wybrana
przez autora pora dnia i pogoda nie pozwalają na pokazanie
głębi bezkresnego lasu.
sylwan 2009-12-12 16:51:19

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Portret bezdyskusyjnie piękny i subtelny. Mam jedną uwagę-
TŁO.

Pastelowe kolory świetnie harmonizują i dopełniają paletę
użytą do portretu. Natomiast tło (mające swój bardzo
plastyczny charakter) zaczyna nagle przenikać na ramiona
modelki. I w tym momencie obraz traci swój magiczny wyraz,
bo bezlitośnie uświadamiamy sobie, że nie jest to przestrzeń
i prawdziwe tło, tylko efekt obróbki graficznej. I czar
prysnął...
Greg 2009-11-29 20:43:12

plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON @ corazon - ja zauważyłem, ale myślę, że wielu innych
obserwatorów również, że ostrość jest na włosach. I co z
tego? Czy to dyskwalifikuje ten portret? NIE, absolutnie,
nie!

Oczywiście- dyskwalifikuje według dziwnych zasad panujących
na OB, że MUSI się ostrzyć na oczy (w ostateczności na
usta). Każde odejście od tej zasady, przekreśla w ocenie
recenzentów pracę. I to przekreśla, bez względu na faktyczną
wartość artystyczną. Ale na tym właśnie polega sztuka, że
pewne zasady i reguły są cenne i pomocne, ba nawet
niezbędne, przy zdobywaniu podstawowej wiedzy i budowaniu
warsztatu. Dla doświadczonego artysty może to być czynnikiem
ograniczającym rozwój.

Wracając od tej nieszczęsnej ostrości na włosach- Elvis
Presley nagrywając swojego pierwszego singla został
poproszony o dogranie fragmentu (podobno fałszował) ale
Elvis odmówił. Powiedział, że nic nie poprawi, bo nagrana
wersja ma feeling.

Podobnie jak ten portret...
Magdalena Berny 2009-11-28 15:32:16

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Autor prosił o ocenę więc rozszerzę raczej swój komentarz.

Każdy portret składa się z tematu (motywu/osoby) i tła.
Podstawową sprawą jest spójność osoby portretowanej z tym co
rozgrywa się wokół, bo to buduje nam atmosferę i nastrój.

Stąd ta sama osoba (motyw) różni się diametralnie gdy
umieścimy ją na jednolitym tle w studio, inaczej w plenerze
i jeszcze inaczej w domu, pracy (tzw. portret środowiskowy).


Przykładowo gdybyśmy zrobili eksperyment i tę samą modelkę
wstawili np. na ciemnym grafitowym tle, albo na tle np.
ponurych szarych ruin efekt i nastrój byłby inny pomimo
identycznego wyrazu twarzy i uśmiechu. Tutaj rażący jest
brak spójności stroju oraz włosów z tłem. Kolorystyka
modelki, zgrana i świetnie harmonizująca jest znakomita jako
całość. Widać staranność w doborze każdego detalu i to jest
DUŻY plus. Natomiast chaos w tle przytłacza i dominuje nad
modelką. Proszę zwrócić uwagę- tła jest po prostu ZA DUŻO.

No i jeszcze odnośnie tła- mamy nadmiar elementów (brunatna
droga z plamami liści, trochę soczystej zieleni biegnącej
wprost do szyi modelki, dalej brzozy i jasny klin nieba).
Ten nadmiar detali i intensywność kolorów daje efekt
rozedrgania, bo trwa rywalizacja pomiędzy postacią a tłem.
Dla porównania w obrazach Leonarda da Vinci często w tle
pojawiały się nawet burzowe chmury i pioruny, ale tło zawsze
było tylko tłem, czyli na obrazie jest zawsze DYSKRETNE.

Jeszcze jedna istotna rzecz- nasze oko odbiera inaczej
element jasny na ciemnym tle, inaczej ciemny na jasnym. To
co jest jasne pozornie wydaje się większe i wysunięte na
pierwszy plan - a to co jest ciemniejsze ucieka w głąb.

Proszę sprawdzić: http://adonai.pl/relaks/zludzenia/?id=72
taryfa 2009-11-21 01:38:52

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Mgła jest niezwykle fotogeniczna i zazwyczaj sama buduje
klimat i nastrój. Wydawać by się mogło, że nic prostszego -
znaleźć kawałek otwartego terenu i mamy gotowe dobre
zdjęcie.

Otóż nic bardziej mylnego- właśnie to niedopowiedzenie i
rozmycie wymaga dokładnego przemyślenia. Czyli działać
należy po kolei:

- miejsce (dlaczego tu i co jest w tym miejscu
niezwykłego),

- znaleźć motyw przewodni (czyli co fotografujemy, bo nie
chodzi o samą mgłę)

- co chcemy wyeksponować i ten detal powinien być
najbardziej czytelny (tu chyba chodziło o łódkę lekko
wysuniętą do przodu),

- co ma być tłem (ginące we mgle drzewa, czy brzeg, czy
zlewająca się z niebem woda),

- jak pokazać przestrzeń (wbrew pozorom to nie takie łatwe,
bo to ujęcie jest mocno spłaszczone),

- no i na koniec decyzja kolor- czy mono (mgła z definicji
mocno redukuje rozpiętość i czasami pomaga w budowaniu
nastroju i przede wszystkim rozróżnieniu planów)
wiesz 2009-11-07 11:40:16

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Trudno napisać cokolwiek dobrego o tym zdjęciu- zwykła fotka
kwiatka.

Nie jest widoczny nawet ślad jakiegoś zamysłu autora, żeby
pokazać coś innego niż zwykły kwiatek, który rośnie w
tysiącach ogródków w Polsce.

O tym jaka jest wartość artysytyczna tej fotki niech posłuży
porównanie:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-446486.php

Zbieżność tematu, kolorystyki i kadru zadziwiająca. Ocena
tamtej pracy -1 jest w pełni zasłużona. Możliwości oceny tej
pracy jesteśmy pozbawieni.
EdytaBL 2009-11-04 01:19:21

plus plus
minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Nieprawdopodobny bałagan panuje na tym ujęciu:

1. Ucho konia zasłania twarz woźnicy - a przypominam, że
zdjęcie należy do kategorii "Ludzie w fotografii".

2. Obserwator zaciągający się papierosem ma przypadkowo
przyciętą nogę i w dodatku sam przysłania osobę tak, że z
boku wyrasta mu trzecia ręka.

3. Jaskrawo żółte ramię dźwigu sprawia wrażenie jakby
przygniatało konia.

4. Trzeci koń w tle zlewa się całkowicie z bielą pierwszej
dorożki.

5. Centralnie ustawienie koni w kadrze jest uzasadnione, ale
dwie wieże Kościoła Mariackiego nie stanowią tła i
dopełnienia kompozycji tylko swymi gabarytami konkurują z
pierwszym planem.

Natomiast gołąbek wchodzący w kadr, jest rzeczywiście miłym
akcentem, ale niewiele pomoże temu zdjęciu.
Mordecai 2009-11-04 00:38:39

plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Strona 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ..... | 18
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa