fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaFLOGISTON Jedyne co mi przeszkadza w tym na prawdę dobrym akcie to
podeszwa stopy- to chyba najmniej fotogeniczny fragment
ciała. Lepiej tego nie pokazywać, szczególnie w tak
eksponowany sposób. Moja rada- lepiej albo skrywać w cieniu,
albo inaczej ustawiać modelkę.
Zbyj 2011-01-06 22:58:19

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Portret jest poprawny i dobry technicznie. No ale to mało,
bo brakuje całkowicie nastroju.

Niestety ale ten nastrój zabija nadmiar światła. Szczególnie
w tle- taka biała plama nie podkreśla urody modelki, tylko
ją przytłacza. Inaczej mówić tło nie jest niestety tłem,
tylko rywalizuje z osobą portretowaną i po prostu
zdominowało modelkę. Twarz jest mało czytelna, dobrze
widoczna jest natomiast tkanina, która staje sie głównym
tematem tego ujęcia.

Warto pamiętać, że nasz wzrok odbiera białe płaszczyzny jako
wysunięte do przodu, a ciemniejsze jako cofnięte. To
powszechnie stosuje się w malarstwie, grafice i
architekturze. I ten efekt jest tu świetnie widoczny.

A teraz rada- najlepiej to sprawdzić czy dobrze wyszedł
portret dokonując konwersji na cz-b. W przypadku portretu,
to obnaża wszelkie braki równowagi oświetlenia.
corazon 2010-12-18 16:24:07

plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON @ Derian- gdybym należał do grona obrażalskich (w tym tych,
którzy dali mi ignora) napisałby, że odwiedziłem Twoje folio
itd...

Nie zrobiłem tego, bo chcę się odnieść do dwóch rzeczy-
pierwsza ocena "autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za
bardzo mu to wyszło" - moim zdaniem nie chciałem nic
powiedzieć, chciałem tylko pokazać portret modelki.

No i co do finezji, to ja miałem zamiar pokazać dwie
rzeczy:

1. Włosy i dłonie. I jedno i drugie jest bardzo fotogeniczne
i staram się to eksponować. Jestem w tym konsekwentny i od
jakiegoś czasu dłonie są zawsze obecne w moich portretach.

2. Ziarno. To widać i słychać, i czuć. A czy się komuś
podoba, to jego sprawa- mnie bardzo.

A co do karykaturalnego kadru, pozostawiam bez komentarza,
bo dla Ciebie może być i taki, szkoda czasu na polemikę. A
do ujęć znad głowy i portretowanie od góry mnie nie mówisz-
bo alergicznie reaguję na wyeksponowane czoło, ale wiem, że
to na OB często jest oceniane jako oryginalne lub
nowatorskie. Dziękuję, zostanę przy swoim :)
FLOGISTON 2010-12-12 22:05:43

fotografia cyfrowaFLOGISTON Twarz to bryła (obrotowa) na której zawsze pojawia się jakiś
cień własny, czasem półcienie, refleksy- jednym słowem widać
bryłę, przestrzeń.

Tutaj mamy encyklopedyczny przykład, że jednolite światło
potrafi najpiękniejszą twarz zrobić nieciekawą i płaską.
Niestety ale wszechobecna moda na naśladownictwo okładkowych
i glamurowych portretów, zachwyty nad miękkim światłem i
high keyem powoduje to, że w zapomnienie odeszły klasyczne
portrety z holywoodzkim światłem.

O ile w tamtym przypadku ostre światło, podkreślenie mocną
kontrą pokazywało piękno kobiecych twarzy i fryzur, o tyle
taka stylistyka jest jedynie próbą powtórzenia tego czym
zamęczają nas sztampowe i mdłe okładki Vivy, Tiny i Gali
itp.
ustyna 2010-11-16 21:36:12

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Tematem nie jest pomnik, on jest tylko tłem.

Natomiast fortepian gra tu role pierwszoplanową, bo jest
takim dziwolągiem umieszczonym na placu o klasycznym
założeniu osiowym. Na poprzednim ujęciu w moim folio jest
pokazany cały Plac Matejki wraz z tym kiczowatym
fortepianem.

No i tam właśnie Cris70 będzie mógł znaleźć wytłumaczenie
dla tego nieba- tak po prostu wygląda poranna mgła... Aż
dziwne, że umknęło to Twojej uwadze, że i gmach w głębi też
jakoś dziwnie traci na ostrości i to nie z powodu grzebania
w PSie, bo to przecież analogiem było zrobione.
FLOGISTON 2010-09-23 23:06:12

fotografia cyfrowa
FLOGISTON Chyba jednak obiektywnie publiczność nie "kupiła" Twojej
nowej serii.

To że jest cukierowato i kolorki aż tak nasycone to kwestia
koncepcji i pomysłu autora, więc nie ma o czym dyskutować.
Problem jest że widać, że wakacyjne rozleniwienie osłabiło
panowanie nad kadrem i zdolność dostrzegania szkolnych wręcz
błędów.

Ja dostrzegam dwa:
1. Ta słoma wystająca zza ramki po prawej stronie- w dodatku
w połączeniu z pozą modelki mam wrażenie, jakby ją ukłuła i
modelka musi sobie rozmasować bolące miejsce.

2. No i ten zwój słomy wystający z głowy modelki- przez
chwilę zastanawiałem się czy to jest kok czy treska? Nie, to
idealnie kolorystycznie dobrany plon.

Autorze- przypominam, już jest po wakacjach, po dożynkach i
pora wracać na poprzedni poziom!

;)

corazon 2010-09-07 11:54:37

plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON No to się porobiło!!!

Spokojnie śledzę od wczoraj dyskusję, która rozpetała się
pod tym "zdjęciem". Autor milczy i pewnie zaciera ręcę. Z
marketingowego punktu widzenia sukces, nawet jeżeli
wstawiane są minusiki.

Teraz ja chciałbym kilka słów ad vocem- bo dyskusja w KK
przebiega dwutorowo- czyli część komentujących uważa, że do
abstrakcji, prowokacji i nowatorstwa wiedzie droga poprzez
żmudne zdobywanie wiedzy o proporcjach, mocnych punktach,
"dobrym" świetle- (kol. sulek). Inni respondenci uważają,
że przeciwnie i wyrazicielem tego poglądu jest kol. rafcio.
Tyle tytułem podsumowania, a co na to flogiston?

Uważam, że rację mają obaj przedmówcy- bo dobr warsztat
nigdy nie stanowi przeszkody i dobrze jeżeli jest punktem
wyjścia, czyli bazą do stworzenia indywidualnego stylu. Ale
jeżeli ktoś posiada intuicyjnie wspaniałą wrażliwość
artystyczną, instynkt, pasję to może tworzyć rzeczy wybitne
będąc analfabetą artystycznym. Dotyczy to malarstwa,
fotografii i muzyki (Pavarotti był muzycznym analfabetą!).

Ja patrzę się na ten obraz poprzez pryzmat innych prac
autora i przyznaję- wyczerpałem limit poleceń, bo uważam
podejście Autora za przemyślane, konsekwentne choc mocno
kontrowersyjne. Przykład kota z dwukolorowymi oczkami, czy
fragment parasola to świetne i kompozycyjnie dobrze
zaaranżowane ujęcia. Tutaj- mamy też pewien porządek i rytm,
który być może nie każdy dostrzeże, ale przypomina to mocno
kontrowesyjne "trzy słonie" autorstwa Keramodnora. Widzę
podobny tok myślenia i trzymam kciuki!

tetsuo 2010-09-04 14:00:24

plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Skoro autor prosi, to spróbuję wyjaśnić:

1. Proporcje obrazu - kwadrat w tym przypadku narzuca
kompozycję zrównoważoną i podkreśla centrum. W tym przypadku
trwa rywalizacja potężnego fragmentu trawy na I planie i
nieba, które ma być tłem. I do tego w centrum ta
niezliczona ilość koni.

2. Motyw- nie wiadomo co tu jest najważniejsze- czy konie (
i który z nich, bo na front wysuwają się dwa, dodatkowo
bliźniaczo podobne), czy też niebo z ciężkimi chmurami,
które same w sobie są interesujące ale nie są tłem, bo
rywalizują z głównym motywem.

3. Bałagan w kadrze- Dwa konie są wysunięte do przodu- to
nie najlepsze rozwiązanie i dlatego nie daje się komuś w
prezencie 2 kwiatków, bo one ZAWSZE ułożą się źle w wazonie.


4. Tło- ma być dodatkiem do głównego tematu. A tutaj sam nie
wiem - czy tło stanowi las nóg, grzbietów i łbów końskich
ułożonych całkowicie przypadkowo i nieciekawie, czy tez tłem
są chmury. Do tego linia drzew jakby wychodzaca z z
grzbietów koni. Wielki kawał trawy na froncie nie jest ani
tłem ani "proscenium" wprowadzającym wzrok.

A teraz konstruktywnie- co bym poprawił?
Na pewno jak pisał jpk- wyciął trawę na froncie. Skoro nie
powstała naturalnie ładna GO i jej rozmycie, zawsze można
spróbować dyskretnie to zrobić w PSie. Nie wiem ile zostało
po bokach, ale ujęcie panoramiczne byłoby bardziej
malarskie. Bo środek ciężkości przesunąłby się w dół i
wówczas niebo rzeczywiście unosiłoby się nad całą scenę.
Poza tym wersja cz-b nie wiem czy jest konieczna, mogłoby
być również w kolorach ale mocno zredukowanych (o niższej
saturacji) w barwach np. ziemistych. Warto poeksperymentować
w tym zakresie, ważne tylko, żeby nie było zbyt pstrokate,
bo wyjdzie z tego kicz.
chemix 2010-09-02 09:57:14

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Taka rada na przyszłość:

bezpiecznie jest unikać pokazywania podeszwy stóp na
pierwszym planie, szczególnie męskich stóp...
wymaga to autentycznego mistrzostwa np.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Andrea_Mantegna i na palcach
(chyba) jednej ręki można policzyć udane realizacje.
metalix 2010-08-10 00:29:01

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Dyptyk- to wbrew pozorom duże wyzwanie i cholernie trudna
sztuka.

O ile tryptyk - to dwie boczne i zazwyczaj słabsze formy,
które mają akcentować centrum (np. Ołtarz Wita Stwosza) o
tyle dyptyk to opowieść a nie dwa przypadkowo zestawione
obrazy. Mało tego nie powinny ze sobą konkurować tylko się
wzajemnie uzupełniać.

Kwestie techniczne - czy maa być dwie takie same
powierzchniowo części, czy może lewa większa i jaśniejsza, a
może na odwrót, czy w mniejszej części zwieramy większą
opowieść poprzez szerszy kadr, czy może odwrotnie itd. Pytań
mnóstwo, gotowych odpowiedzi brak... Jedno jest zasadnicze-
wzrok biegnie od strony lewej do prawej- bo tak mamy
zakodowane od dziecka i wynika to wyłącznie z faktu, iż tak
zapisujemy tekst. Inaczej Azjaci, jeszcze inaczej Semici.

W tym przypadku mamy dwa całkowicie oderwane obrazy i każdy
z nich mógłby funkcjonować samodzielnie- a co je łącz? To
jest właśnie zupełnie nieczytelne dla widza.
figaszewska 2010-08-02 09:06:57

plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | Strona 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 18
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa