fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaFLOGISTON
Tutaj przytłacza widza kolorystyka, bogactwo treści i
ogólnie "przeładowanie".
No bo mamy tak:
- modelkę i jej urok, piękne włosy i świetną sylwetkę- czyli
wyrazisty i mocny temat,
- strój w kontrastowym zestawieniu i jakby tego było mało
filoetowe akcenty na butach,
- dalej: tory, płyta betonowa, soczysta zieleń sosen,
bezlistne drzewa, pożółkła trawa itd. itd.

Czyli to wszystko powoduje potworny niepokój, bo wzrok goni
od brzegu do środka i dalej znowu błądzi po całym kadrze.
Innymi słowy- tło zdominowało czyli "przyTŁOczyło" modelkę i
nas.

A co zrobić? Troszkę uspokoić, czyli lepsze będzie jednolite
tło, może nawet bez tej płyty betonowej, ale np. albo zieleń
drzew, albo szaro-ziemiste konary suchych drzew. Oprócz
tego nie potrzeba zwiększać saturacji, bo sceneria
przedwiośnia ma swoją stonowaną kolorystykę i każdy wie, że
nie spotka nigdy takiej feeri barw.

Proponuję- zredukować nasycenie, może troszkę ciaśniej
skadrować i tak żeby w rezultacie była modelka na tle torów
w lesie, a nie prowadziła walkę z potęgą budzącej się ze
snu zimowego natury.
Disturbed 2010-04-07 16:40:58

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON

Tak się składa, że i autor i krytykujący mają racje.

Jeden robi "wymazianane" portrety i ciasno kadruje, do tego
lubi miękkie światło i subtelne przejścia tonalne. To
świadomy wybór i jego znak rozpoznawczy. Na przeciwległym
biegunie leży krytykujący, który ma w swoim folio dynamiczne
kadry robione szerokim kątem, często z żabiej perspektywy,
coś w stylu reporterki.

Dlatego nie można mówić, że jedna szkoła jest lepsza a druga
beznadziejna, bo przecież ta różnorodność spojrzeń i gustów
stanowi bogactwo nie tylko tego forum, ale ogólnie całego
świata. To niezbędny warunek do rozwoju ludzkości.

Proponuję coś konstruktywnego- zaakceptować fakt, że ktoś
innym ma prawo do zgłoszenia swej dezaprobaty i wysłuchać
dlaczego tak uważa. Świadomość, że ktoś inny na nasze prace
spogląda zupełnie inaczej pomoże spojrzeć na własną
twórczość z dystansem. To tylko pomoże w rozwoju i
poszukiwaniach, ai na pewno nie zaszkodzi.

Ten ostatni akapit biorę również do siebie...
fryzio80 2010-04-03 01:33:30

plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Mam świetne rozwiązanie dla autora- aby na przyszłość
uniknąć kradzieży swoich prac, po prostu nie publikuj.

Ani na OB ani nigdzie poza swoim prywatnym albumem. Z
reprodukcji książkowych masowo są robione kopie, szczególnie
dotyczy to wydawnictw albumowych dotyczących dzieł sztuki,bo
dość trudno zidentyfikować skąd pochodzi np. dana
reprodukcja Mony Lisy. Kradzione są też masowo widoki
nieba, zieleni i krajobrazu dla potrzeb np. wizualizacji
(szczególnie tzw. projekty typowe domków jednorodzinnych).


Kradzieży podlegają fragmenty czasopism, książek i
wszystkiego co tylko było wytworem ludzkiej pracy, no i
generalnie kradzieży podlegają nie tylko dzieła sztuki, ale
i kostka masła za którą 75-letnia babcia stawała przed
sądem. Konkludując- jeżeli ktoś będzie chciał ukraść, to i
tak to zrobi, natomiast użytek nawet z wodnym znakiem,
będzie jedynie w Internecie bo kompresja nie pozwala na
publikację w druku. Warto też pamiętać, że czynnikiem
powstrzymującym przed kradzieżą nie jest zabezpieczenie,
czasem wręcz przeciwnie.

No chyba, że autorowi w tym przypadku chodzi o
kryptoreklamę- to owszem zgadzam się- zabieg w pełni udany.
linnenn 2010-03-31 13:10:56

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Ach wy tylko pupa, nogi- a ja patrzę na wartości artystyczne
;)

I oto zbiegi drogi prowadzą wprost na serce modelki, palce i
dłoń ułożona subtelnie na udzie ma swoje odbicie w rytmie
rozmytego w tle rytmu latarni. Pionowy akcent czerwonej
drabinki uzupełnia poziom ciemnoamarantowej linii którą
przecinają ramiona modelki. Zgięty lewy łokieć modelki
zapowiada, że zaraz za nim pojawia się zakręt ścieżki...
Lewe kolano mocnym ruchem "blokuje" płytę studzienki
teletechniki lub też oświetlenia parkowego. To też
wieloznaczny symbol, a ta rozwiązana sznurówka w prawym
bucie zapowiada, ze zaraz po przyjściu z sesji modelka nie
tylko zdejmie but...


No to może już skończę.

I jeszcze słówko zanim mnie wymoderują- czasem trzeba też
coś z przymrużeniem oka napisać, bo pogrążymy się wszyscy w
pseudoartystycznym bełkocie.
taryfa 2010-03-23 15:07:38

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Ta fotka pokazuje, że wbrew pozorom fotografia ślubna to
wyzwanie.

Każdy wie jak wygląda ślub, jaki jest przebieg ceremonii i
jakie stroje obowiązują, w szczególności jak prezentuje się
para młoda. Pokazanie czegoś oryginalnego i choćby
minimalnie wyróżniającego się to nielada sztuka. Jeżeli
autor nie ma przemyślanej koncepcji całej sesji, to potem
mamy taki niczym nie wyróżniający się pstryk. Myslę, że
podobnych ujęć w domowych albumach są tysiące, dziesiątki
tysięcy.

A co zrobić? Należy podejść profesjonalnie i przemysleć
wszystko:
- począwszy od doboru kolorystyki (full color, cz-b, sepia,
zredukowane a może coś a la piktorializm?) i oświetlenia
(glamurowe, ostre, a może przyciemnione i tajemnicze?),

- poprzez sposób kadrowania (tradycyjny a może dość modne w
stylu repo-glamour, a może całkiem odjechane i super
dynamiczne, szczególnie jeżeli para młoda jest lekko
zwariowana),

- następnie umiejscowienie pary młodej w plenerze po
ceremonii (park, miasto, zabytki, może jakiś surowy teren
lub wręcz zaorane pole...),

- aż po wyraźne wskazówki odnośnie ustawienia pary młodej i
ich mimiki.

I na koniec warto pamiętać, że podwójny portret to nie
podwójna trudność lecz wielokrotne spiętrzenie trudności
zarówno technicznych (światło, wzajemne przesłanianie
postaci, GO) jak również właściwej inscenizacji. Bo zupełnie
inaczej odczytujemy scenę jeśli pan młody stoi za siedzącą
panną młodą, inaczej gdy ona stoi przed nim lub on jest
wpatrzony w nią a ona patrzy w obiektyw itd itd...

Te właśnie detale, a może raczej poważne zagadnienia
dowodzą, że sesja ślubna to wyzwanie- bo główni bohaterowie
w tym samym składzie już jej NIGDY nie powtórzą!
zuchu76 2010-03-10 09:05:12

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Jeszcze raz spojrzałem na ten akt- uważam, że jest obrazem
wyróżniającym się poprzez swoją wieloznaczność scenerii i
spojrzenia modelki (a może modela).

Fakt postawienia zera, opinia "brzydkie" lub "niesmaczne,
nieciekawe, prostackie" bez jakiegokolwiek komentarza lub KK
pokazują jedynie, że na OB jest wiele osób o bardzo kiepskim
obyciu ze sztukami wizualnymi.

Przepraszam tych, którzy odbiorą to personalnie- nie było
moim zamiarem atakowanie maryjana i innych lecz zwrócenie
uwagi na fakt, iż osoby z elementarnym choćby doświadczeniem
artystycznym powinny wiedzieć, że sztuki nie odbiera się w
kategoriach ładne/brzydkie lub podoba mi się/nie podoba.
Przyjęcie takiej metody oceny świadczy wyłącznie o
subiektywnym podejściu i uznawaniu własnego gustu jako
jedynego kryterium oceny. Przypominam, że nazwa portalu i
uczestnictwo na forum OB do czegoś zobowiązuje!

Sztuka ma zmuszać naszą wrodzoną potrzebę tworzenia do
odkrywania nowych i własnych dróg, a nie podążania utartymi
ścieżkami, które ktoś kiedyś określił jako "ładne" lub
"właściwe". Piękno jest pojęciem, które ma nieskończoną
ilość odpowiedzi- przynajmniej tyle, ilu ludzi było, jest i
będzie na ziemi. Sugeruję więc, aby osoby krytykujące
ponownie spojrzały na ten obraz już bez emocji tylko
OBiektywnie i żeby spróbowały zastanowić się dlaczego
wszyscy (z wyłączeniem jednego) ocenili tę pracę na 4.
anikout 2010-02-25 12:45:11

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Właściwie to nie jest KK tylko odpowiedź na tezę postawioną
przez pawel22.

Otóż nie masz racji- w sztuce tabu nie istnieje. Sztuka od
XIX wieku kroczyła w nieustające dążenie do łamania
wcześniejszych kanonów estetycznych i kulturowych. Bez tego
nie mielibyśmy impresjonistów, malarstwa abstrakcyjnego i
całej nowoczesnej sztuki. (Tak dla przypomnienia- Matisse,
Derain, Vlaminck i inni zostali okrzyknięci mianem "dzicy"
dlatego, ze malowali inaczej niż poprzednicy, a dziś to
najwartościowsze pozycje kolekcjonerskie).

Tak więc sztuka nie polega na pokazywaniu "ładnych" obrazów,
czy fascynacją pięknem. Od czasów Goyi i Breugla nie
upiększa się rzeczywistości, choć prekursorzy pojawiali się
już wcześniej. Tak więc nie może być mowy o cenzurowaniu
sztki i ograniczaniu w postaci- tak wolno pokazywać, a tak
nie bo to jest tabu.

Właśnie z powodu różnorodności potrzeb estetycznych i
indywidualnej wrażliwości dla jednych tematem tabu jest w
ogóle pokazywanie sylwetki człowieka (ortodoksyjny judaizm,
islam), dla kogoś innego pokazywanie krowy może być
naruszeniem tabu (hinduizm) itd. Stąd moje pytanie do
poprzednika- czy dla nas mieszkańców Europy, czerpiących z
dziedzictwa sztuki eropejskiej możemy mówić, że tabu w
sztuce istnieje? Historia sztuki pokazuje, że nie.

Natomiast czymś innym jest poszanowanie pewnych symboli i
pytanie, czy sztuka i wolność tworzenia pozwala na łamanie
schematów. Na to pytanie odpowiedź też jest twierdząca. Bo
jest to wolność tworzenia ale również wolność oglądania i
podziwiania. Innymi słowy- tak jak ktoś może domalować Monie
Lisie wąsy, tak samo ktoś może przedstawić karykaturę
Mahometa lub papieża. I wolność polega również na tym, że
nikogo nie można zmusić do ogladania i podziwiania czegoś,
czego osobiście nie akceptuje.

Uważam, że warto o tym pamiętać, szczególnie na OB- bo
uważam, że zbyt często szafuje się moderowaniem prac i
opinii tylko dlatego, że ktoś poczuł się urażony.
seth3 2010-02-23 11:40:38

plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Koncepcja była dobra, gorzej z realizacją.
Oto co tutaj (w mojej ocenie) razi:

- ten fotelik turystyczny (na czymś takim chyba nie zagra
nawet wiruoz),

- ta folia i słoma to jakies nieporozumienie (no bo co to
jest - stodoła?),

- światło twarde i zbyt intensywne żeby zbudować nastrój,

- tak intensywny snop światła spowodował przepalenia,

- światełka w tle albo za mocne (można je było usunąć), albo
za słabe żeby zbudować tło i głębię.


Proponuje powtórzyć to samo, z tą samą modelką w bardziej
eleganckiej scenerii albo w całkowitym mroku. Ale na wszelki
wypadek już nie w stodole
jurekpaco 2010-02-21 11:20:39

fotografia cyfrowaFLOGISTON kaja napisała dokładnie to, co winieneś usłyszeć i nie
obrażaj się, raczej weź sobie to do serca.

Nie jestem znawcą makro ani fotografii przyrodniczej- nawet
nie robię takich przymiarek, więc jestem całkowitym
dyletantem. Więc przyjmij moje uwagi, jak kogoś kto miałby
wziąć pierwszy raz aparat i zrobić ujęcie takiego owada:

- poczekałbym na lepsze światło (np. słońce, które oprócz
odbicia w wodzie pokazałoby też cień na wodzie),

- ustawiłbym się inaczej, nie tak żeby pokazać odwłok-
raczej oczy i czułki,

- obniżyłbym obiektyw prawie do poziomu wody, wówczas
pojawiły by się mocniejsze refleksy w wodzie i te śmieci na
powierzchni nie byłyby tak widoczne,

- kadrowałbym ciaśniej tak żeby to żółte "coś" nie
przykuwało uwagi widza,

- i zdecydowanie pomyślałbym o tym żeby dobrze ogniskować i
wyostrzyć, bo bez tego nie istnieje makrofotografia.

Tak radzi dyletant, ale coś z tego możesz śmiało
zastosować.


gucio86 2010-02-17 11:19:53

plus plus plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Nie ma tu absolutnie nic, co mogłoby zachęcać do oglądania
tej fotki:

- niebo przepalone,

- fatalna pora dnia (południe i krótkie cienie), w
rezultacie zazwyczaj fotogeniczne szuwary wyglądaja nijako,

- woda, jak woda na jeziorku - lepiej pokazać albo wzburzoną
i targaną wiatrem albo spokojną taflę, natomiast tutaj mamy
coś sztampowego,

- kadr? fatalnie- prawie w centrum rufa łódki, z boku coś
obciętego, jakieś dechy itp,

- no i do tego lekko opada wszystko w lewo (choć to raczej
efekt zbiegu perspektywicznego, no ale leci),

Sorry, ale autor sam chyba widzi...
wiesiolek 2010-02-13 12:51:33

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Strona 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 ..... | 18
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa