fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowakris_wit Witam.
Zdjęcie jest rzeczywiście bardzo słabe i zwyczajnie
nieciekawe.
Już w zalożeniu poległo na wyborze takiego pionowego kadru i
takiego jego podziału .Pomijając już rozmiar zdjęcia.Mało
jest fotek ,w których nie można znaleźć nawet najmniejszego
pozytywu i tutaj jest taki przykład moim zdaniem.Światło co
widać sprzyjało fotografowaniu i można było z pewnością
pomyśleć nad innym spojrzeniem ,nad ukazaniem czegoś, co
wzbudziłoby zainteresowanie.Pomogła by także decyzja co do
wyboru ,czy dać więcej nieba ,czy wody.
Tak skonstruowany kadr daje nam oglądającym niewiedzę co też
chciano zaprezentować: czy niebo,czy wodę,czy to cos
(skrawek lądu) pośrodku kadru.Uważam tez ,że wybór kadru
poziomego byłby tu trafniejszy.Znalezienie jakiegoś punktu
(tam na lądzie,jakiegos
drzewa,zabudowy,czegokolwiek...),który byłby jakimś
zaczepieniem dla oczu tez byłoby znacznie lepszym
rozwiązaniem.
Jest źle tutaj ,ale życzę wytrwalości i lepszych zdjęć co z
pewnością przyjdzie z czasem :)
kubolo1995 2011-05-28 14:18:18

plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
kris_wit Autorze znam Twoje portfolio ,znam wiele Twoich zdjęć
(znakomitych),znam też Twoje możliwości.Ta fota jednak nijak
mi do nich nie pasuje.Temat wydaje się być pokazany
nieciekawie i chyba niezrozumiale.Domyślam się gdzieś tam w
podświadomości ,że chodzi tu o jakąś komunikatywę między
zwierzakiem ,a ludziem,ale to jedynie moja osobista uwaga (
bo w sumie nie wiadomo czy trafiona).Może gdyby inaczej
nieco kadrować i bardziej wymownie tego człowieka w tym
kadrze umiescowić byłoby lepiej?Przynajmniej tak sobie
myślę,że jakiś zamysł był ,ale poprzez takie ,nie do końca
udane kadrowanie rezultat nie wyszedł.
Pozdrawiam :)
riepcia80 2011-05-16 17:49:02

fotografia cyfrowakris_wit Zdjęcie ma jeden ,podstawowy walor,a jest tym walorem ładna
modelka.
Samo kadrowanie,otoczenie ,światło nie są może rażąco
niedoskonałe,ale raczej wygląda to wszystko tak
zwyczajnie,bez zbytniego wysilania się przy fotografowaniu.
Co do kadru to wydaje mi się on także nieco za ciasny.Nieźle
wypadło moim zdaniem rozmycie tła,ale mimo to trochę ono
rozprasza.Nie znam warunków tego miejsca ,ale może w pobliżu
było takie miejsce ,gdzie to tło nie byłoby tak "pstrokate"
(zapożyczę określenie z jednego z komentarzy).
Ogólnie jest to przeciętne ,ale też nie powiedziałbym ,że
całkowicie słabe zdjęcie.Oczywiście to jedynie moja wizja
tej foty.Z pewnością mając taką modelke warto niejedną sesję
zrobić czego życzę i życze lepszych zdjęć :)
calem 2011-05-16 11:04:07

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
kris_wit Zaczne od tego ,że lubię takie tematy.Tutaj szczególną uwagę
moją zwróciła kolorystyka.jest mocna i ciekawa.Natomiast
trochę uważam ,że kadr został zepsuty.W górze ten pasek
(pewnie krawędż zadaszenia) wygląda nieciekawie.Można moim
zdaniem śmiało się go pozbyć.Także dół z tym fragmentem
trawy ciąłbym do linii drzwi.Jest to oczywiście jedynie moja
wizja tego zdjęcia.Autor wybrał inna wersje i taką
zaprezentował.
Tak na marginesie zastanawia skąd taka dekoracja .może to
jakaś remiza przygotowana na okazje weseliska? :)
Fota niezła moim zdaniem z pewnymi mankamentami,ale do
poprawki nadająca się.
wiesiolek 2011-04-14 18:20:39

plus plus plus
fotografia cyfrowakris_wit Fotografia architektury wydaje się byc rzeczą prostą i
banalną. Obiekty są nieruchome,nie uciekają z kadru.Stoją od
dziesięcioleci ,czy stuleci w jednym miejscu.Można do nich
wracać ,można obchodzic je z każdej strony do woli.
A jednak zrobienie dobrego zdjęcia architekturze wcale nie
tak łatwo.Bo nagle okazuje się ,że na naszych zdjęciach
budowle są dziwnie powykrzywiane,albo wieże kościelne
schodzą się ku sobie ,albo coś ważnego nam się w kadrze nie
zmieściło ,itd. itd.
Myślę,że każdy w swoim dorobku ma takie zdjęcia ,jak to
tutaj.I każdemu z nas wydawało się na pewnym etapie rozwoju
i doświadczenia z fotografowaniem ,że takie zdjęcie jest
ok.
Bardzo wiele zależy od obiektywu.Mówi się często ,że to nie
sprzęt robi zdjęć,a fotograf,ale mimo tego jednak wiele
zależy od posiadanego obiektywu.Od jego ogniskowej.Wiele
zależy ,jak potem zabierzemy się do sfotografowania
wybranego obiektu,wiele zależy od warunków pogodowych,wiele
zależy od czasu jakim dysponujemy(a na takich szkolnych
wycieczkach często tego czasu brakuje).
A przecież trzeba takiej budowli się przyjrzeć,obejść ją ze
wszystkich mozliwych stron.wypatrywać ciekawych kadrów ,czy
ciekawych detali.Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na
kompozycje kadru.Fotografując architekturę niestety potrzeba
staranności ,dokładności ,precyzji i cierpliwości:)
Wszelkie krzywizny od razu dyskwalifikują zdjęcie.Oczywiście
można pewne błędy ogniskowej skorygować potem w edytorze do
obróbki zdjęć(ale nie wszystko da się edytorem naprawić).
To zdjecie jest nieudane i jest nieciekawe.Kadr bardzo
brzydko się prezentuje. Wieże się krzywią,cięcia w dole
kadru szpecą.Z ostrością tez nie jest zbyt dobrze.Może warto
byłoby się skupić na jakims detalu? Wybrać jakis fragment
tej okazałej budowli i postarać sie go ciekawie pokazać?
Możliwości jest wiele.
Życzę aby z biegiem doświadczenia te zdjęcia w Twoim
portfolio wyglądały znacznie ciekawiej i za to trzymam
kciuki.
gold_rose 2010-10-30 13:41:59

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
kris_wit Zdjęcie to jest przykładem ,jak ciekawy temat można pokazać
mało ciekawie.Drzwi i zdobienia wokól nich są interesujące i
zapewne warte uwagi i pokazania innym.Jednak złe kadrowanie
sprawiło ,że prezentuja się mało zachęcająco.
Nie znam oczywiście warunków do fotografowania w tym
miejscu.Nie wiem co znajduje się z prawej strony,czy są tam
jakieś przeszkody czy cokolwiek,ale idealnie byłoby ustawić
się prostopadle do obiektu.Potem postarać się o staranne i
równe umieszczenie w kadrze tych drzwi i ornamentów obok
nich.Z pokazania tej posadzki albo można by zrezygnowac
,albo umieścić proporcjonalnie jakąś jej część.Można by
także pokazać to w tonacji czarno-białej,bo moim zdaniem
kolorystycznie miejsce wygląda przeciętnie.
Co ważne to obiekt architektoniczny i z pewnością nie
ucieknie:) Zawsze można powrócić tam z aparatem i powalczyć
z tym tematem,czego życzę Autorowi(-rce).
Krystians23 2010-09-25 10:34:54

plus plus plus
fotografia cyfrowakris_wit Moim zdaniem zdjęcie jest słabe. Słaby jest pomysł,słaby
jest temat i niczym nie wyróżnia się to w zalewie zdjęć w
galerii OB.
Trudno odgadnąć co autor mial na myśli.Czy w ogóle myślał
robiąc to zdjęcie?Według mnie wygląda to na
przypadkowy,nieprzemyślany pstryk.Bo niby co ma tu
zaciekawić? Uchwycone cienie?Widziałem całe mnóstwo
ciekawych prac na OB z cieniami.To zdjęcie tam nie pasuje za
nic. Te fragmenty samochodów z lewej strony?Czy jakaś
tajemnicza moc tej foty ,której nie dostrzega się na
pierwszy rzut oka?Ale tu nie widać takiej mocy.Nawet ,gdyby
się wpatrywać dłużej i szukać na siłę tego "czegoś".To
zdjęcie nie ma w sobie nic co zatrzymywaloby na dłużej.Gdyby
nie Autor(znany przeciez na tym portalu fachowiec),można by
pomyśleć ,że to dzieło kogoś kto wziął do ręki po raz
pierwszy aparat i wyszedł z nim na miasto.
Powtórzę znów ,że i ta praca pewnie znajdzie wielbicieli i
ok,ale nie w mojej skromnej osobie :)
keramodnor 2010-09-23 15:33:49

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
kris_wit Wracam po raz któryś do tego zdjęcia,by utwierdzić się w
przekonaniu ,że mi się zupełnie nie podoba i rzeczywiście
tak jest.Znam ten pomnik.Bywam w Krakowie i bywam obok tego
pomnika.Gdybym jednak nie znał tego miasta i tego obiektu to
to zdjęcie za nic by mnie nie zainteresowało Pomnikiem
Grunwaldzkim.
Rozumiem ,że nie o sam pomnik tu chodzi.Że to ten ohydny
,sztuczny instrument wstawiony tuż obok niego jest tu
tematem,ale nawet to i idea zdjęcia nie zmienia faktu,że
zdjęcie nie jest najlepsze.
Zacznę od samego kadru,który zdecydowanie mógł z pewnością
wyglądać inaczej ,ciekawiej,a jednocześnie nadal wyrażać
ideę tej foty.Gruga rzecz,to fatalne światło zastane.To
niebo jest tak ohydne ,jak ten fortepian.Przy takich
warunkach może warto było odpuścić sobie robienie zdjęć?
Nic w tej pracy nie zaciekawia,nic nie wyróżnia spośród
setek całej masy innych zdjęć publikowanych każdego dnia w
galerii.
Oczywiście ,jak każda fota i ta znajdzie swoich wielbicieli
i nie mam nic przeciwko temu.Ma prawo sie podobac lub nie
podobać. Do mnie nie trafia.Nie trafia w mój skromny gust .
A na marginesie to naprawdę tego kto zdecydował o tym ,by w
takim miejscu postawić ten paskudny,czerwony grat powinni
rozliczyć :) Przecież to szpeci,tak piękne miasto i obiekty
w nim znajdujące się.
FLOGISTON 2010-09-23 15:15:34


minus
fotografia cyfrowakris_wit Witam.
Na wstępie napiszę,że nie wnikam w to za co i dlaczego to
zdjęcie zdobyło takie ,a nie inne oceny.To osobista sprawa
oceniających i nie warto podważać czyjegoś prawa do
oceniania wysoko,bądź nisko.Oczywiście zdjęcie,o którym tu
piszemy nie jest pracą szczególnie rewelacyjną,ale też nie
tak złą by ja potępić. Z pewnością okaz sportretowany na
zdjęciu jest piękny.Nie zgodzę się też z tym ,że kadr jest
zbyt ciasny.Moim zdaniem jest poprawny.Co do światła to tu
rzeczywiście zdałoby się lepsze.Rozumiem ,że to warunki
zastane ,ale jednak mimo to światło uważam tu za najsłabsze
ogniwo.Nie oznacza to jednak ,że jest to czynnik
dyskwalifikujący ta fotografię.
Nie zgodzę się też z @Sigmar z tezą,że w zoo o takie zdjęcia
łatwo i ,że autor nie natrudzil się.Otóż kilka ogrodw
zoologicznych w Polsce i Europie miałem przyjemność zwiedzić
i wcale nie jest łatwo o dobra i ciekawą fotę z zoo. A to
wszędobylscy ludzie,a to kiepskie warunki zastane,a to
przeszkadzające ogrodzenia,a to zwierzęta mało aktywne,albo
gdzieś pochowane:) Cała masa czynników utrudniających,więc
moim zdaniem to wcale nie takie proste zrobienie bdb
fotografii w zoo.
Tutaj w dużym stopniu udało się pozytywnie wykadrować
zwierzaka, udało się uniknąc niepotrzebnych elementów,
dobrze rozplanowano ostrość.
Mnie się ta praca podoba.Nie rzuca na kolana,ale przyzwoity
poziom jakości jest i z przyjemnością się to zdjęcie ogląda
według mnie :)
Fudal 2010-09-21 15:46:50

plus plus plus plus
fotografia cyfrowakris_wit Często w tej rubryce pojawiają się slowa krytyczne,ale
krytyka to nie zawsze musi oznaczać wytykanie błędów w danym
zdjęciu.To zdjęcie moim zdaniem ,tak bardzo jest oryginalne
,że zasluguje na kilka słów szczególnej pochwały.Przede
wszystkim pomysłowosć.Wydawac by się mogło,że w fotografii
wymyslono i pokazano już wszystko,ale to zdjęcie jest
dowodem ,że to błędna teza.Oryginalny pomysł i jego
realizacja stworzyło moim zdaniem fotografię niezwykłą w
swej formie i treści,a także najwyższej jakości.
Rzeczywiście wygląda to jakbyśmy spoglądali przez jakies
okulary na te wnętrza.Efektownie to wyszło.
Wszystkiego dopełnia wspaniała kolorystyka ,światła ,oraz
kontrast pomiędzy lewą częścią kadru,a prawą.Wszystko
perfekcyjnie wyważone,dopracowane i z niezwykłą dbałością o
estetykne nam ,oglądającym zaprezentowane.
Z czystym sumieniem dałem temu zdjęciu maksymalną
ocenę.Uważam ,że ta praca w pełni zaslużyła na uznanie.Nawet
trudno byłoby dopatrzeć się jakiegoś mankamentu,czy
słabszego punktu na tym zdjęciu.Wszystko sprawia wrażenie
dopicowanego do perfekcji i takie też jest moim zdaniem.
To tak pozwoliłem sobie dla odmiany pochwalić jakieś
zdjęcie,aby ta rubryka nie była tylko miejscem do obnażania
słabości fot :)
pablo3style 2010-09-17 14:29:26

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
1 | Strona 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa