fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaHORUS Płynie do mnie z tej fotografii jakiś rodzaj magnetyzmu.
Chowa się ów raczej w tle niż głównej scenie. Barwa tła,
kompozycja dalszych drzew, ale również konarów na górze
stanowią znakomitą oprawę dla całości (może poprawiłoby to
jeszcze cięcie z góry na 1 cm, ale to już prawie bez
znaczenia).
Dramatyzm sceny głównej, wyraźnie zamierzony przez autora,
ma w sobie jednak jakiś rodzaj sztuczności, ten sam który
widzisz w przedwojennych ekranizacjach lub fotografiach
teatralnych. Sam nie wiem czym jest źródło tego wrażenia:
kolor krzesła (wiem, że to plastyczne bardzo), sposób w jaki
wiszą skrzydła (zbyt równo mz), regularność pierza pod nimi,
czy postawa modelki (odbieram ją jako sztuczną, bardziej
pozuje niż przeżywa cokolwiek). Papieros sugerowany w
komentarzu miał być tylko symbolem brakującego naturalizmu w
tym obrazie, chociaż zastosowany nieumiejętnie - mógłby do
reszty pogrążyć całość. Piszę to wszystko z przekonaniem, że
widoczna pracochłonność i staranność autora, powinna -
kiedyś - przynieść nam znacznie więcej satysfakcji niż na ta
tym, przyzwoitym przecież zdjęciu.
Diabou 2016-03-30 06:26:08

plus
fotografia cyfrowaHORUS Axel przeniósł nas w czasie sportretował Coco Chanel, która
przywróciła perły naszym czasom. Pokazał siłę jej subtelnej
urody, wyrafinowany seksapil. Pokazał też cząstkę drapieżnej
duszy Kobiety, która zwykła rozpoczynać śniadanie od sznura
pereł. Jej biała broń nie pozostawia wątpliwości: mamy do
czynienia z Lwicą. Autor zostawił też swój charakterystyczny
podpis akcentując silnie motyw pięknej kobiecej dłoni.
Ale ta Fotografia jest o czymś jeszcze... perły to przecież
łzy Aniołów.
Axel 2010-11-04 11:05:27

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowaHORUS Eksperymenty którymi nas raczy Triodante przypominają mi
wysublimowane zabawy w kuchni. Nie tylko dlatego, że czasem
preparuje film wkładając go do garnka. Kucharz artysta od
czasu do czasu ma potrzebę kojarzenia pozornie odległych
smaków, bawi się zaskakującym łączeniem potraw. Trio ciągle
uczy mnie że poszukiwania Trwają. W najnowszej pracy
odręcznie i rozmachem zakreślił koło, wypełnił je bogatą w
strukturę i kolor ścianą. Na obrzeżach tego podkładu pacnął
plamę światła wpadającego przez dziurę w dachu. Sam
przysiadł na niby ławce wrośniętej w ścianę niczym huba. I
spojrzał po cięciwie koła równoważąc wycinek kreślony wyżej
przez belkę (tam gdzie wspomniane światło).

Przyprawił - jak zwykle - swoją muzyką, która (tu już bardzo
subiektywnie) przywraca we mnie emocje sprzed lat,
jednocześnie podpowiadając interpretację autorską.

Całość potraktowana lekko nonszalanckim stylem, tak
charakterystycznym dla mistrzów kuchni (to prwada, wpadki im
też się zdarzają). Zatem żadnej matematyki geometrycznej,
żadnego PiR2. Smakuje tak jak powinno. Dokładnie tak jak w
'Wszystko Co Kocham' ...
triodante 2010-09-29 11:06:19

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaHORUS Cudok ma swoim portfolio wiele, pewnie zbyt wiele zdjęć.
Znalazłem też wśród nich fotografie. Takie, które zasługują
na uwagę również. Mam na myśli obrazy, które mimo
niedostatków technicznych, bądź (jak powyżej) dużych błędów
mają w sobie potencjał Dobrego Pomysłu.
Zacznijmy więc od głównych spraw formalnych:
- prześwietlenia bez uzasadnienia (mz);
- bez ostrości;
- kadr lekko "leci" w lewo;
- szukałbym kadru z większym zrównoważeniem lewej i prawej
ALE
+ pomysł "GOLEMA" i jego przedstawienie bardzo mi się
podoba,
+ postawa modela również.

Sprawa warta powtórzenia, z minimalnym choć poziomem
staranności... Oceniam zatem na uczciwe 0.
cudok 2010-07-28 18:46:09

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaHORUS Subiektywnie:
+ odwaga i innowacja (żaden ze mnie znawca gatunku, ale
szerokim i powtarzalnym nurcie aktu nie pomnę podobnego
obrazu)
+ akcent na kontrast
+ przyzwoita ekspozycja i GO
+ scenografia leśna dobra

ale obrazu nie uzasadnia mz fascynacja autora tematem
(http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-504519.php)

bo:

- bardziej precyzyjne ułożenie ciała (bez rąk, proste nogi)
spowodowałoby silny pożądany sądzę efekt "martwej" natury w
lesie.
- przesunięcie modelki do przodu (drugie, trzecie drzewo)
lepiej wkomponowałoby bohaterkę w otoczenie
- prawdopodobnie lepsze kontrasty (i/lub światło) na skórze
modelki podkreśliłyby kontrapunkt do pięknie chwyconej kory
sosnowej (z lewej)

Ogólnie ciekawy pomysł, lepszy od realizacji co piszę z
pokorą bo to moja specjalność (wyrzuciłem setki własnych
fot z genialnym pomysłem :)))


fafniak 2010-07-22 15:29:06

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaHORUS Skoro chemix nas tytułem kierunkuje na Art mam następujące
uwagi:

+ bardzo doceniam kwadratową pierś której u klasyków kubizmu
nie znalałem. Nawet ortodoks największy w tej dyscyplinie,
na obrazie gdzie WSZYSTKO jest formą wielokątów pierś rysuje
tradycyjnie
http://blogs.princeton.edu/wri152-3/f05/fkherani/11-cubism_P
icasso_Woman-Playing-Mandolin.jpg
+ na uwagę zasługuje prezentacja cery modelki która
podkreśla marmurową szlachetność jej ciała.
+ rzucone niedbale igliwie daje taką masę interpretacji, na
którą się już nie odważę porwać... :)

Do poprawy niewiele:
- stanowczo wnioskuję za zmianą kategorii z architektury na
akt
- wiadomo, że nowocześni dzisiaj ludzie tatuaż potrafią
umieścić WSZĘDZIE. Ale TAM nigdy bym się nie domysłił że
można. wobec tego należy się nam, stroświeckim, przynajmniej
komentarz odautorski cóż to jest za znak DR0261??? co do
pierwszej części: "znak wys" - to chyba wszyscy mamy
jasność...


:)
chemix 2010-05-28 09:41:29

fotografia cyfrowa
HORUS Dlaczego lubię ten obraz będący dowodem na porażkę Autora
jako fotografa?

+ Autor stworzył dobrą relację z modelką, a tylko taka mogła
zaowocować fotą - żartem. dzięki temu:
+ kadr interesujący, zachwycający naturalnością mimiki
twarzy.
+ kaganiec i dziewczyna: pomysł trudny, przewrotny, ale się
obronił.
+ pomysł z prawą ręką modelki która sama sobie trzyma
zaciągnięty kaganiec. koronny dowód na wniosek poniżej.

Do poprawy:
- wydaje się zasadne minimalne poszerzenie kadru. szkoda
ręki ładnie rozmytej a urwanej i kaskady włosów z prawej;

Efekt:
Niby warknięcie wymaga kagańca, zalotny uśmiech oczu nie
może być dosłowny . wdzięk obrazu jest pochodną gry modelki
coś jak niezapmniana MM w kadrze
(http://www.joeyfortman.com/storage/monroe_narrowweb__300x37
04.jpg),
niby zasłaniająca to co chce pokazać.

Podsumowując: Moomin dał się zmanipulować modelce. niby
focił, ale to ona panowała nad sytuacją. Fotograf jako
narzędzie. ubezwłasnowolniony.
:))))
MooMin 2010-05-27 20:32:26

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaHORUS Sprostowanie zatem w trybie KK

Proszę uprzejmie wowę, by nie imputował mi tu mleka pod
wąsem, bo jest w błędzie. Praktiką LTL napstrykałem w latach
80 sporo, korex, powiększalnik itp nie są mi obce,
przeciwnie. Nie ma dla mnie znaczenia sformułowanie "PS" (wg
yali) czy kategoria "fotografia tradycyjna" wybranej przez
Autora.
Mam jednak małe życzenie: chciałbym mieć świadomość
oglądając pracę, czy główne elementy kompozycji są pochodną
montażu (obojętnie PS czy powiększalnik) czy kadrowania
rzeczywistości.
Uważam to prawo za jedno z ważniejszych na takim portalu jak
ten.

Podobnie jak interesujace eksperymenty "multikadroskan" kery
są opatrzone komentarzem autorskim, tego samego oczekiwałbym
od każdego eksperymentatora/manipulatora.

Samego Autora uważam za jednogo z najciekawszych tutaj, brak
jego komentarza w sprawie- nie za skandal, raczej za wypadek
przy pracy.
Pozdrawiam z szacunkiem acz pryncypialnie :)
rynart1931 2010-05-15 00:27:34

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaHORUS Kim jest anapt? Jeden z najciekawszych obiektywnych, z
pewnością należy do tej grupy naszej społeczności o której
bez wahania powiemy: artyści. W jego twórczości znajdziemy
zarówno klasyczne foty (choć ich udział systematycznie
maleje), prace mocno przetwarzane choć z gatunku
rzeczywistych oraz te - które stawiam hipotezę - stają się
wizytówką anapta: photomanipulation surreal - jak je trafnie
sam klasyfikuje na portalu deviantart.com. Anapt w niemal
wszystkich pracach pokazuje nam siebie, swoje emocje i
przemyślenia - lub otwiera wrota dla własnych przemyśleń.
Działa coraz częściej jak poeta, który słowem / frazą
/strofą nadaje bieg wielu możliwym interpretacją.

Skąd ten wstęp?

Jestem zdania, że już od dawna oceniając/komentując prace
anapta trzeba odrzucić kryteria typowo fotograficzne
obowiązujące na OB. Ostrość? Głębia? Ziarno? Kadr? Anapt
panuje nad wszystkim, skupia naszą uwagę na kompozycji,
przekazie, no i oczywiście: ogólnym wrażeniu estetycznym.

Przechodząc do samej pracy: moje subiektywne wrażenia są
takie, że autor zbyt wiele / lub mało chciał powiedzieć. W
jego niewielu pracach anapta powraca znany motyw SF:
humanoidalnych androidów (dla kinomaniaków: kapitalnie
rozwijany w kolejnych częściach ALIEN, choć wyżej cenię
przywołania tego w twórczości DICK'a i LEMA). Skrzyżowanie
symbolizmu mechaniki oraz fizjologi i emocji to przekaz
który był już lepiej, dużo lepiej pokazywany przez innych.
Interpretacja tego obrazu jest dla mnie zdecydowanie mało
ciekawa - w porównaniu do tego czym karmi nas zwykle Autor.

Anapt przyzwyczaił nas dotąd do psychorefleksji nad sobą,
związkami międzyludzkimi, kobietą, uczuciem. Czasem nawet
bardzo odważnie, bez barier.
To subiektywne zapewne, ale właśnie taką część twórczości
Autora najbardziej cenię. Są wśród niej obrazy o mocy silnie
poruszającej widza.

ostatnio:
http://obiektywni.pl/galeria/fotografia-488765.php
wcześniej:
http://obiektywni.pl/galeria/fotografia-458327.php

Osobiście uważam, że najlepsze prace anapta to te które
cechuje skromność wyrazu, czytelność intencji, pewna
subtelna i surowa zarazem forma. Coś jak opowiadania
Hemingway'a.

Piszę KK oczywiście szturchnięty przez Autora, co specjalnie
mnie nie zdziwiło, bo - nie jest tajemnicą czy wyjątkiem -
że wrażliwiec z niego nieprzeciętny a Ego - pewnie słusznie
- ma niemałe. Ale cóż, przyznaję że spodziewałem się tego,
bo czegóż można się spodziewać po Autorze tak sympatycznego
Autoportretu:

http://obiektywni.pl/galeria/fotografia-477732.php

:)))
anapt 2010-05-08 13:43:52

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaHORUS Polemika
Obiektywni,
To co mamy tu poniżej to kolejna emanacja tego samego: braku
zrozumienia tego gdzie jesteśmy i dlaczego. 2 uwagi:
1. OB to portal szeroki: i dla zawodowca, i amatora, i
przyrodnika, i portrecisty, i artysty abstrakcyjnego.
wszyscy musimy akceptować swoją obecność. Musimy, bo
jesteśmy tu dobrowolnie, portale o wąskich profilach są
gdzie indziej i tyle. Jesteśmy tu dlatego, że w tej
różnorodności widzimy wartość, szansę na własny rozwój.
Tylko zróżnicowanie jest źródłem kreacji i Nowego.
2. Ceną jaką musimy płacić za dodatkową wartość OB są
incydentalne, choć czasem przykre spięcia wokół tego co nas
różni (kto nie pamięta szerszenia :). Rzecz w tym, by
odpuścić nieco. Z jednej strony respektować reguły oceniania
które są częścią gry w tym portalu, z drugiej wykazać się
zrozumieniem że czasem pod zdjęciem lisa znajdzie się ktoś,
dla którego bez znaczenia są godziny tropienia i
podchodzenia "ofiary", więc "1" (ocena pozytywna!) może być
wyrazem technicznej sprawności autora, i nic więcej.

Jeśli jesteś na OB - musisz doceniać fakt istnienia kilku
światów estetycznych, musisz respektować istnienie jednej
skali ocen i jednak różnych subiektywnych kryteriów. Z czym
musi się wiązać dystans wobec rankingów i statystyk.
Akceptuję te warunki pamiętając, że bez tego nigdy nie
poznałbym "Chuck'a" wg MNawrociego :) i setek innych super
strzałów.

Pozdr

PS @nieudacza kadrowałbym w kwadracie, raczej BW, z dużym
kontrastem, raczej nie ciąłbym nóg w stawach, i jakaś tłusta
gęś w pysku by mu się przydała. :D
Pozdrawiam - serio - bardzo serdecznie.
nieudacza 2010-01-18 01:07:27

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa