| | |
Liczba punktów: 3143 za zdjęcia: 2748 za krytyki: 395 Nigdy nie jestem zadowolony ze swoich zdjęć. Zawsze uważam, że można zrobić to lepiej.
Wyznaję jednak zasadę:
Be not sad because all people prefer a lying clamour before you.
Boję się, że ktoś powie, iż robię świetne zdjęcia a ja w to uwierzę... Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | sapphire | Skimi - dzięki za kk - czegoś takiego właśnie oczekuję i to
świadczy o szacunkun do autora zdjęcia.
Z kk zgadzam się absolutnie w większości punktów w niej
zawartych. Tytułem wytłumaczenia. Życie nie jest takie
proste jakbyśmy chcieli. Tę flagę wywieszają tylko kilka
razy w roku w tym miejscu. Pogoda to loteria w tym kraju.
Takich miejsc niestety nie ma wiele - biorąc pod uwagę takie
elementy jak: napis na czarnej asfaltowej drodze, klub
konserwatystów (stąd moja uwaga, że zależało mi na PD
dlatego odżałowałem to okno u góry), no i oczywiście
brytyjską flagę. Wszystko razem w tym samym czasie. Również
miejsce z którego fociłem nie było łatwe - praktycznie
jedyne możliwe. Uważałem jednak, że warto to pokazać jako
pewien dokument obrazujący aktualne nastroje
społeczno-polityczne w UK. Zdjęcie zgadzam się nie jest
doskonałe - nie uznaję jednak zabiegów takich wklejanie,
bądź usuwanie okien, budynków, czy innych fragmentów
architektury.
Sama ulica jest wbrew pozorom niesamowicie ruchliwa. Sam już
nie wiem jak długo czekałem na ten moment pustki. Udało mi
się to jednak. Dlatego biorąc wszystkie za i przeciw
uwqażam, że warto było wyciągnąć aparat:) Jeszcze raz
dziekuję i pozdr | sapphire | 2009-11-14 16:37:42
| | sapphire | Mam nadzieję, że już nikt nie będzie komentował tego
zdjęcia. Dlaczego? Bo ten portal powoli nie ma sensu.
Obiektywizm, merytoryczność to często farsa tutaj.
Keramodnor - kiedyś pod jednym z opublikowanych moich zdjęć
postawiłeś mi ocenę 0. Fotka ta na 2-ch zagranicznych
portalach uzyskała najwyższe noty. Na Onephoto również
pozytywnie ją przyjęto. Ocenił je pozytywnie również
brytyjski fotograf, który zaliczany jest do wybitnych w tej
dziedzinie. Ale oczywiście inni to idioci. Rodzi się pytanie
- jaką wartość mają Twoje oceny?
Bawisz się w jakieś socjotechniczne zabiegi, montujesz coraz
to nowe TWA. Podkreślasz swój szacunek do innych a
jednocześnie serwujesz pseudokomentarze zasłaniając się
brakiem czasu.
Ja też nie mam go za dużo dlatego jak już się decyduję na
ocenianie, zwłaszcza negatywne to z szacunku dla tej drugiej
osoby i siebie samego piszę merytoryczne uzasadnienie.
Ja nie tworzę mitów o swoim mistrzostwie. Robię zdjęcia i
staram się o nich dyskutować.
| sapphire | 2009-11-13 04:36:32
| | sapphire | Nie zamierzam komentować poniższych wypowiedzi. Zdjęcie
zawiera pewne treści, być może są one za trudne lub
niezrozumiałe (chociaż wątpię) ale OB to dziwny portal. Być
może trzeba mieszkać w UK i być obcokrajowcem, nie
wspominając o kwestiach rasowych aby dostrzec zmiany jakie
zaszły w ostatnim czasie w tym kraju. O tym też mówi to
zdjęcie.
Cross zastosowany w tym zdjęciu nie jest cross processingiem
ale tzw. krosowaniem przy obróbce cyfrowej (patrz fotografia
cyfrowa!!!). Objawia się to głównie świadomą zmianą
(przekłamaniem)kolorystyki i kontrastu. Dla
niezorientowanych dostępnych jest on line szereg turtoriali
do różnych softów. Na koniec - to nie ja ośmieszam się
publikując to zdjęcie. Oczywiście nie zamierzam go kasować.
Aha no i pozdrawiam wszystkich - geniuszy fotograficznych
też. | sapphire | 2009-11-13 00:15:28
| | sapphire | Powiem tak... (mam nadzieję, że nie wywołam nerwowości u
autora bo nie oto mi chodzi) najlepsze w tym wszystkim jest
niebo bo klarowne i uporzadkowane w maksymalnym stopniu. Do
niego wypadałoby dobrać równie w miarę porzadkowaną formę
kompozycyjną. Najprosciej byoby wyjsc przed te skaly z lewej
albo probowac je obejsc przesuwaąc sie w prawo. Jakas
wieksza skała tez by sie tam znalazla w 1-szym planie. W
dodatku widac wijącą sie scieżkę, która zostałaby w ten
sposob lepiej wyeksponowana i poprowadzila by wzrok w
kierunku szczytu. Dodatkowo bardzo ostre swiatlo zabiło
klimat tego zdjecia. Sorry ale wszystko doslownie kłuje w
oczy. Nie wiem jakim to bylo szklem ale pomoglaby (jezeli
juz fociles o przy takim swietle) mocna kompensacja
ekspozycji, dodatkowo duza przeslona. Hdr-a nie wymieniam bo
nie o to akurat mi chodzi. Mozna kombinowac jeszcze z tym
wszystkim co napisalem w PS-ie ale tez nie o to chodzi.
Natomiast moim zdaniem chodzi o to aby o każdym zdjęciu
można było dyskutować na akceptowalnym poziomie kultury
konwersacji. Pozdr autora i zazdroszczę tej podróży:) | sugarless | 2009-10-25 21:26:57
| | sapphire | Dziwne skojarzenia komentujacych:) te rubaszne, śmieszne i z
nutką wulgaryzmu (nie mylić z wulgarnością) wynikają z
prowadzenia wzroku po zdjęciu. W fotografii jest wiele
elementów narzędziowych temu służących. Jednym z nich -
zwłaszcza w fotografii studyjnej jest światło i jego
ustawienie. Tutaj - jak wynika ze skojarzeń a także próby
wyjaśnienia autora - popełniony został błąd w założeniach
osiągnięcia zamierzonych efektów przy takim jego ustawieniu.
Samo światło nie jest złe ale niewłasciwe do tej pozy
modelki (patrz klatka piersiowa). Jako przykład korekty -
zwyczajnie dokonać kompensacji oświetlenia zmniejszając jego
intensywność lub bardziej rozproszyć światło przy tym samym
oświetleniu. Nawiasem mówiąc tej korekty można dokonać nawet
teraz w PS juz na powstałym zdjęciu. Pozdr | burzagb | 2009-10-21 13:38:27
| | sapphire | Przypominam, że jest to zdjęcie ptaka w kategorii zwierzęta.
Oprócz wartości dokumentacynych i przyrodniczych mamy ładne
światło, dobrą ostrość, fajny podział i kompozycje kadru,
własciwy (dla tego typu zdjęć) bokeh, nawet jakaś
perspektywa się klaruje. Kolorystycznie też bez zarzutu.
Celem tego zdjęcia nie ma być tworzenie dzieła sztuki. Ma
ono pokazywać przyrodę z maksymalną ilością detali a
jednocześnie jej piękno. Cel moim zdaniem został osiągnięty.
W zasadzie zdjęcie może też być w kategorii portret (pewnie
inaczej byłoby odbierane) - bo jest to i to całkie niezły
portret kwokacza. Pozdr autora i innych też:) | on70 | 2009-10-19 12:42:17
| | sapphire | Trochę racji Bernard ma:) - chodzi o te włosy. Gdyby
pochyliła bardziej głowę wyszłoby ciekawiej i chyba ładniej.
Twoja zabawa koncentrowała się na takim ustawieniu świata
aby podkreślić symetię. Zwróć jednak uwagę na nogi modelki i
ustawienie światła - zabrakło precyzji i widoczne są różnice
w oświetleniu - to rzuca się w oczy. Ostatnia uwaga dot.
Saudka ale też pośrednio zdjęcia. Mylisz się jeżeli chodzi o
jego podejście do aktu - geniusz tego artysty polega na
wydobyciu zawsze piękna nawet z największej brzydoty i to
widać w jego zdjęciach. Pozdr | pablo77 | 2009-06-26 10:24:28
| | sapphire | Poniewaz zdjecie warte jest dyskusji a i krytyka EPHMOC
przednia pozwole sobie zacytowac jako krytyke moja dyskusje
na gg z osobą ktora zaczyna przygodę z fotografią:):
Sapphire: dobra krytyka
Rozm˘wca:
hmmm
Rozm˘wca:
a nie mozna bylo tej krytyki bardziej po ludzku napisac??
sapphire:
Postaraj sie ja zrozumiec bo to wazne
Rozm˘wca:
oczywiscie ja sie nie znam ;]
Rozm˘wca:
ale tak na prosty rozum
czlowieka ktory zaczyna kariere z fotografia
to jak dla mnie bzdura
bo uwazam ze powinno sie tlumaczyc lopatologicznie
a nie ksiazkowo
sapphire:
Upraszczajac kadr musi byc zawsze zrownwazony
Rozm˘wca:
no ja kapuje
sapphire:
nie wazne czy to pejzaz czy cos innego
tutaj wykombinowal taki pejzaz na poczatku troche
minimalistyczny
tj.na dole nic nie ma
w dodatku poprowadzil perspektywe do centrum
Rozm˘wca:
no dobra ale co rozumiesz przez pejzaaz minimalistyczny
minimalistyczny czyli
ze waski kat??
sapphire:
minimalizm w sztuce to zupenie cos innego
to np przedstawienie czegos przy pomocy prostych bryl
geometrycznych
czy np prostych linii
kapujesz?
Rozm˘wca:
no kapuje
sapphire:
to takie troche odwolanie sie do ludzkiej wyobrazni
w dodatku tutaj zbudowal kadr centralny
Rozm˘wca:
no widze ze centralny
sapphire:
kadr centralny powinen sie rownowazyc
czyli to co po prawej powinno byc tez po lewej
kapujesz ?
Rozm˘wca:
no
sapphire:
teraz zerknij na zdjecie
Rozm˘wca:
dziwna ta krytyka mnie co najbardziej w zdjeciu wkurza ze ta
droga
krzywo jest ucieta
chyba ze jest prosto a to tak tylko mi sie wydaje
sapphire:
Czyli zbudowal minimalistyczny dol
taki troche monumentalny
ktory kloci sie z wieloelementowym 2-gim planem
kapujesz ?
w dodatku zbudowal kadr centralny ktorego nie zrownowazyl
a powinien
Teraz porownaj najpierw dol i gore
a potem lewa i prawa strone
Rozm˘wca:
czyli ze niby co jak na dole malo elementow to i z tylu ma
byc malo
??
sapphire:
powinienes wtedy zrozumiec
sapphire:
bo to 2 podstawowe bledy
kumasz?
Rozm˘wca:
szczerze jak dla mnie to wogole tu na tym zdjeciu sie nic
nie dzieje
ani na gorze ani na dolej
jest nudne i mdle
po prawej kilka drzew po lewej nic
i kawalek drogi
sapphire:
no to jest dodatkowy problem z tym zdjeciem, czegos nie
dopowiedzial w nim
Rozm˘wca:
nie wiem do mnie to wogole nie przemawia
nie widze tej niby dynamiki
Rozm˘wca:
no bo gdzie tu niby cos sie dzieje
no bo dalej nie rozumie
gdzie jest ta dynamika??
sapphire:
to nie o to chodzi zeby sie zawsze cos dzialo tylko o to aby
zdjecie cos mowilo tzn "przemawialo", to zdjecie niemowi
niczego
Rozm˘wca:
pisze gosciu w krytyce
sapphire:
Dynamika - jakas tam jest w 2-gim planie
ale pewnie nie byla ona zamierzeniem autora
Rozm˘wca:
no a co jest ta niby dynamika??
sapphire:
tak mu wyszlo
Rozm˘wca:
no chyba nie powiesz ze te drzewa w oddali i chmury
ktore ida w jakims tam kierunku to jest dynamika
sapphire:
no tak nieudolna bo niezamierzona
Rozm˘wca:
hmmm nie czuje tego
Rozm˘wca:
moze dlatego ze zdjecie nieciekawe
sapphire:
przemysl to sobie
Rozm˘wca:
czyli co jakbym wzial wycial wszystki drzewa w kolo
to by bylo ok??
sapphire:
lepiej ale nie byloby dalej dobrze
Rozm˘wca:
no ale nie bylo by daynamiki tak??
sapphire:
bo powstaje problem dobrego minimalizmu, czy statycznosci
To nie znaczy ze jak nie ma dynamiki to zdjecie jest zle
chodzi o 2 rozne koncepcje budowania kadru
zle jak zaczynasz to mieszac
Natomiast jak to bywa z wybitnymi artystami - potrafia lamac
kanony i tworzyc arcydziela
ale to potrafia tylko wybitni
| chulap | 2009-06-01 19:50:12
| | sapphire | msdotnet - dzieki... pewnie masz jakąś rację... Przy okazji
znam przypadki z historii, gdzie palono nie tylko zdjęcia i
nie tylko takie kiepskie jak moje:) Zapewniam, ze czytam
uwaznie kazdą uwagę i dziękuję za każde krytyczne (nie tylko
w pejoratywnym znaczniu) słowo. Pozdr | sapphire | 2009-05-20 13:06:23
| | sapphire | Tytułem odpowiedzi na wszystkie komentarze i krytyki:
Z góry dziękuję wszystkim osobom,których zainteresowało z
takich, czy innych względów zdjęcie. Lubię prowokować bo
jest to jeden z elementów twórczych i stanowi nierozerwalną
całość z powstałym utworem literackim, czy np. zdjęciem.
Odnośnie tytułu - jest to slogan, hasło wymyślone przez
czarnoskórych artystów wspomnianego zespołu muzycznego,
które to zostało przez nich propagowane w walce z rasizmem
oraz w celu przełamania pewnych stereotypów. Zarzucanie mi
rasistowskich poglądów jest tutaj śmieszne i nie na miejscu.
Admin wyjaśnił mi, iż nie wszyscy znają te fakty i dlatego
zdjecie wymoderował aby uniknąć pewnych kontrowersji. Dla
mnie takie podejście jest niezrozumiałe i godzeniem się na
interpretacyjną łatwiznę.
Cieszę się, że pewne osoby odczytały właściwie przekaz tego
zdjęcia,na którym to zobaczyliśmy dwie sympatyczne,
przyjazne dziewczyny, kobiety - uważam, że udało mi się
właściwie oddać ich cechy charakteru - kotrastujące z ciągle
istniejącymi stereotypami myślowymi. Pomijam już że jesteśmy
postrzegani w Europie jako kraj o dużym braku tolerancji nie
tylko o podłożu rasowym. Ktoś powie, że to nie prawda...
proponuje zajrzeć na polskie stadiony piłkarskie, gdzie
ciągle można zobaczyć kibiców rzucających bananami w
murzyńskich piłkarzy.
Padło stwierdzenie, że Polska to nie Bronx... dlatego
powinnismy zachowywac sie inaczej. Dlaczego inaczej niz w
cywilizowanym swiecie???
Na koniec - to wlasnie pod tym zdjeciem mielismy przyklady
polskiej tolerancji, ktora przeklada sie na wrogosc do
obcokrajowcow, wrogosc do rzeczy ktorych nie rozumiemy,
proba narzucenia innym naszego sposobu myslenia jako jedynie
slusznego.
Jeszcze raz dziekuję za wszystkie wypowiedzi i pozdrawiam. | sapphire | 2009-05-19 00:12:41
|
1 | 2 | Strona 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |