fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat Główne grzechy zdjęcia to:
- wysokie słońce, które daje duże kontrasty, wypiera z
kolorów, powoduje że scena nabiera rozpiętości tonalnej,
której nie jest w stanie zarejestrować aparat, więc tracisz
albo cienie albo śwatła.
- zbyt niezdecydowana skala odwzorowania, tu powinna być jak
największa, czyli zbliżenie powinno być jak największe,
mozna to osiągnąć różnymi sposobami, mieszkami,
pierścieniami, soczewkami, nakładkami, itp.
- GO, za duża, ale spokojnie wraz ze zwiększeniem skali
odwzorowania GO zaczyna mocno maleć go takiego stopnia ze
możliwe jest pokaznie tylko ostrej jednej kroli rosy na
okumotyla czy ważki.
Dobre strony:
- Kierunek padania światła, pada od tylu tyle że jest za
wysoko. Jak słońce będzie niżej zdjęcie nabierze kolorów
spadną kontrsty i na zdjęciu ukaze się aksamitne światło.
kaskaka 2010-10-10 08:54:41

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat nie tłumacz się autorze. Lej na tych co chca na siłe
udowodnień. Nie jestem zwolennikiem grzebania w PS ale jesli
efekt est naturalny i nie gryzie w oczy, jest ok. Juz
dziadkowie pod powiększalnikami lepsze jaja robili,
kopiowali, maskowali, nie doświetlali tu, doświetlali tam,
winietę robili, ptaszki wklejali i chmurki, robili hadeery
maskując maską pozytywową twarde negatywy, osłabiali je
osłabiaczami np farmera albo wzmacniali np dwuchromianem
potasu i kwasem solnym czy wzmacniaczem miedziowym,
Powiedziałbyś takiemu Fotografowi (celowo przez duże F)
sprzed wojny że jest do dupy bo kreuje zdjęcie pod
powiększalnikiem? Bo wie jak za pomocą sztuczek i kruczków
przekazywanych od nauczyciela zawodu wydobyć z negatywu
maksimum jego pojemności? Czasem warto zastanowić się co się
chce napisać i zyczę więcej dystansu do swojej zajebistości
"opiniotwórczej". Poczytałbyś ksiązek sprzed ery cyfry o
sposobach obróbki materiałów w ciemni a dowiedziałbyś się że
to co teraz robisz kliknięciami w psie mozna było w
zdecydowanej większości przypadków uzyskać beż jednego
kliknięcia dawno, dawno temu.
august999 2010-07-19 12:23:15

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat fotka jest nudna juz aż się chce rzygać. Ile takih
szerszeni
pokazałeś, ile takich niemal identycznych kadrów różniących
się w 1% tu wrzuciłeś? Ok, skala zajebista i ona roboi fotę
ale znudziłes mnie juz tym szerszeniem. Stoisz w miejscu
dla
poklasku i sikania po nogawkach dajesz cały czas ten sam
motyw, któryś raz z rzędu tego samego szerszenia w lekko
zmienionym ujeciu. Wiem, teraz przyjdzie czas na wersje BW
(bo przecież nie było), a potem pseudo cyfrowy cross, bo
najwazniejsze są przeciez te ciułane jak grosz do grosza
punkciki, które dla 80% tu wystawiających sa wyznacznikiem
zajebistości. Dla mnie to uragające mojej inteligencji że
usiłujesz karmic mnie wciąz tym samym mając nadzieję że
jestem debilem który znów się zsika na widok szerszenia w
skali 2:1. Twoje zdjęcia tego owada są tak przewidywalne
jak
"Kevin Sam W Domu:" w Boże Nardzenie na polsacie.
Mikesi 2010-06-02 22:00:58

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Klasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18% szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
naświetlenia na PLUS, powiedzmy 1EV, przy pomiarze średnio
ważonym i 2~2.5EV przy pomiarze spotem na światła.
Analogicznie, gdybyś chciał sfotografować górę węgla
musiałbyś niedoświetlić sceny tak samo czyli o -1EV przy
pomiarze średnio ważonym i
-2~2.5EV przy pomiarze spotem cieni.
pawel22 2010-05-02 21:25:34

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat
Klasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18%
szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w
słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
naświetlenia na PLUS, powiedzmy 1EV, przy pomiarze średnio
ważonym i 2~2.5EV przy pomiarze spotem na światła.
Analogicznie, gdybyś
chciał sfotografować górę węgla musiałbyś niedoświetlić
sceny tak samo czyli o -1EV przy pomiarze średnio ważonym i
-2~2.5EV przy pomiarze spotem
cieni.
niemamweny 2010-03-13 17:10:32

plus plus
minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat Klasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18%
szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w
słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
naświetlenia na PLUS, powiedzmy 1EV, przy pomiarze średnio
ważonym i 2~2.5EV przy pomiarze spotem na światła.
Analogicznie, gdybyś
chciał sfotografować górę węgla musiałbyś niedoświetlić
sceny tak samo czyli o -1EV przy pomiarze średnio ważonym i
-2~2.5EV przy pomiarze spotem
cieni.
niemamweny 2010-03-12 08:27:30

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Scena jest prześwietlona, proponuję mierzyć najjaśniejszy
punkt sceny (najlepiej światłomierzem ze spotem) i dodać do
niego 2EV, tak by światła znalazły sie w górnej części
uzytecznej skali naświetleń.
Lub też zmierzyć światła i cienie, aby uzyskać informację o
rozpiętości tonalnej sceny i ustawić ekspozycje tak by jej
całość zmieściła się w zakresie naświetleń. Czasem scena
jest tak kontrastowa że się to nie udaje, wówczas należy z
czegoś zrezygnować, albo z poprawnie naświetlonych świateł
(by mieć szczegóły w cieniach) albo z poprawnych cieni by
mieć szczegóły w światłach.
Mimo ogólnego bałaganu w zdjęciu i ogólnej jego słabości
(kompozycja, ekspozycja it) podoba mi się podejście do
światła kontrowego bo w fotografii przyrody nie ma nic
fajniejszego jak światło kontrowe, oczywiście jeśli się je
dobrze opanuje (vide cześć pierwsza kk). I to właśnie
zasługuje na miano tego czegoś co jest opisane przy ocenie
+1.
Niniel 2009-12-31 09:03:46

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat kadr jest ładnie pogięty i smacznie skomponowany, choć chyba
ciut za dużo zielonej trawy. Obróbka ala plastic hdr via
fattal algorithm, jest jak nazwa algorytmu wskazuje fatalna.
Moim zdaniem hdr ma pomóc w pokazaniu większej rozpiętości
tonalnej zdjęcia niż może utrwalić matryca, ale powinno się
to robić w sposób realny. HDR nie powinien odrealniaać
sceny.
pstryk1 2009-07-29 14:13:18

plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat lasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18% szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
naświetlenia na PLUS, powiedzmy 1EV, przy pomiarze średnio
ważonym i 2~2.5EV przy pomiarze spotem na światła. Gdybyś
chciał sfotografować górę węgla musiałbyś niedoświetlić
sceny analogicznie -1EV i -2~2.5EV przy pomiarze spotem
cieni.
hlodas 2009-01-25 21:39:52

plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat Klasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18% szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
naświetlenia na PLUS, powiedzmy 1EV, przy pomiarze średnio
ważonym i 2~2.5EV przy pomiarze spotem na światła. Gdybyś
chciał sfotografować górę węgla musiałbyś niedoświetlić
sceny analogicznie -1EV i -2~2.5EV przy pomiarze spotem
cieni.
Aleks_1 2008-10-19 17:55:33

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
1 | Strona 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa