fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaFLOGISTON kolor tu niewiele wnosi, te żółte rury tylko odwracają uwagę
od odbitych twarzy - warto spróbować i wrzucić ponownie
qlka 2014-03-23 10:49:17

plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Motyw bloków z wielkiej płyty- kiedyś nieodłączny element
krajobrazu PRL zasługuje na poważne potraktowanie. To kawał
polskiej historii i rzeczywistości, w której drzwi w drzwi
mieszkał profesor uniwersytetu i woźny z przyzakładowej
zawodówki. Tego w tej fotografii nie ma, podobnie jak nie ma
choćby cienia dystansu autora. Po prostu kiepski pstryk, w
tymi wszystkimi wadami o których pisali poprzednicy.

Wart też pamiętać, że szarzyzna tych bloków była
"upiększana" przez tzw. polską szkołę urbanistyki- czyli
brak pierzei ulic, brak sklepów i usług w parterach,
przestrzeń publiczna stanowił tzw. pawilon przy którym stało
się w kolejkach po wszystko. Szkoda, że autor nie pomyślał o
tym przed naciśnięciem spustu migawki- może dostrzegłby
ciekawszy kadr. Warto żeby autor pamiętał o takie kolejności
- najpierw myslimy CO chcemy pokazać, dopiero później JAK
chcemy ten efekt osiągnąć.

Mam zebrane sporo materiału z takich miejsc, ale powiem
szczerze- potrzebny jest dystans historyczny, tak abym można
oceniać ten kawał polskiej rzeczywistości inaczej niż jako
coś gorszego, czy jak autor ocenia "z.....ne". Nieprawda, to
są miejsca w których żyli i nadal będą mieszkać normalni
ludzie, obywatele naszego kraju. Ani gorsi, ani lepsi- tacy
sami jak my.

A co do budynków? Z zawodowego punktu widzenia powiem tyle,
że ich jakość i stan techniczny jest znacznie lepszy niż
efekty działalności developerskiej ostatniego
dziesięciolecia. I to też będzie kiedyś temat na ciekawy
materiał fotograficzny.
ironmaidenpl 2012-06-03 13:10:50

plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Rozmycie zazwyczaj ma nadać obrazowi pewnej tajemniczości,
ale przede wszystkim specyficznej miękkości i plastyki.
Czyli powinno być efektem przemyślenia i realizacją zamysłu
autora jeszcze PRZED naciśnięciem spustu. Tutaj aż razi
przypadkowość, czyli zwykłe nietrafione ujęcie, do którego
NA SIŁĘ próbuje się dorobić jakąś teorię.

Dodatkowo razi fatalne światło, które w najmniejszym stopniu
nie dodaje ani plastyki, ani tajemniczości...

A ponieważ ma być konstruktywnie to polecam pewien zabieg
powszechnie stosowany już od lat 20 ubiegłego wieku. Proszę
następnym razem zabrać jakiś bezużyteczny filtr UV i jeszcze
przed ustawieniem świateł nakładać na jego powierzchnię
wazeliną lekko rozmazując okrężnym ruchem palca. W dobie
cyfrówki można dowolnie eksperymentować i przy okazji
pomyśleć jaki musieli się gimanstykować nasi poprzednicy z
kliszami albo szklanymi płytkami...

Rewelacyjny efekt daje silne światło z kontry- proszę tylko
uważnie prześledzić klasykę filmy z lat 20-30 ub. wieku.
Kopalnia pomysłów!

Tak właśnie uzyskuje się pieszczotliwie nazywany przez
filmowców "SOFCIK" i jest to coś diametralnie innego niż
bokeh. Niestety w tym obrazie nie mamy ani sofciku ani
bokehu, tytko przestrzelony autofokus :(
t_staszewski 2012-01-02 23:50:18

plus plus plus plus
minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Pojawiają się narzekania i KK odnoście "obcięcia góry" - a
ja skadrowałbym jeszcze ciaśniej i przyciąłbym do kwadratu,
tak aby obciąć lewą i dolna białą ramkę zdjęcia (tam i tak
jest przepał) no i proporcjonalnie minimalnie z prawej.

Kadr byłby kwadratowy, kompozycja po przekątnej- idealna
harmonia, akcent na buzi dziecka i rączkach, a w tle
kontrapunkt - fotografia babci. Niedowiarkom proponuję
zrobić taką przymiarkę i przyłożyć linijkę po przekątnej.
Proszę sprawdzić jak perfekcyjnie rozłożone są np. oczy
dziecka i babci.

Dla wyjaśnienia- tzw. kompozycja po przekątnej to duże
wyzwanie i rzadko kiedy wychodzi dobrze, szczególnie przy
kadrze w kwadracie, który z definicji narzuca harmonie i
równowagę. Tu wypada znakomicie!
nikon19 2011-10-30 18:32:42

plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Autorka pisze o "złotych punktach" -ale jeżeli już mamy
trzymać się kurczowo teorii, to mówimy o dwóch różnych
sprawach:
1. O złotym podziale-to zostawmy starożytnym Grekom, bo już
nic więcej w tej kwestii nie wymyślimy
i
2. O akcentach, czyli "mocnych punktach".

Warto więc pamiętać, że teoria teorią ale nie można trzymać
się kurczowo zasad opisanych zazwyczaj skrótowo, czy wręcz
dyletancko w różnych samouczkach czy czasopismach
fotograficznych. Wracając do mocnych punktów należy mieć na
uwadze, że są to AKCENTY, czyli te fragmenty, które chcemy
wyeksponować i ich rozłożenie wynika z kontekstu, zamysłu i
inwencji autora - a nie z tego, ze ktoś napisał gdzie należy
je umieszczać.

Akcenty- pojawiają się nie tylko w fotografii i rysunku lub
malarstwie, ale są podstawą kompozycji każdego utworu
muzycznego, filmu, książki lub wypowiedzi. Jak wiadomo od
ROZŁOŻENIA AKCENTÓW zależy nastrój, dynamika i wyraz utworu-
a więc jeżeli jest akcent- mocy punkt, to powinien pojawić
się również kontrapunkt. Podobnie jak w utworze muzycznym
żeby dobrze zabrzmiało fotre musi być też piano, w
architekturze- jest dominanta jest też subdominanta itd,
itd

Tak więc na koniec propozycja dla autorki- mniej czytania
dyletanckich teoryjek o "złotych punktach" a więcej
przeglądania dobrej twórczości plastycznej- w szczególności
malarstwa impresjonistów i ich rozumienia światła oraz
twórczości kubistów - dla ich rozumienia bryły i
przestrzeni.

A wracając do tego ujęcia- proponuję obejrzeć "Krzyk"ł
Muncha i już zrozumiesz dlaczego krzyk powinien mieć
przestrzeń aby skutecznie poruszyć duszę odbiorcy.
pinup 2011-10-30 18:14:25

plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Materiał wyjściowy świetny- niedopowiedziany portret: dym,
cygaro, kapelusz, czarne rękawiczki, pończochy...

Ale jakoś to jest niespójne- dlaczego? Bo tego wszystkiego
mamy za dużo- innymi słowy można z tego materiału zrobić dwa
świetne obrazy:
1. Ciaśniej skadrowany do kwadratu portret - ale bez tych
niepasujących rajstop i obcięty tak aby nie wystawała z
prawej strony rękawiczka tylko nagie ramię,

2. Ujecie beztwarzowe - same ramiona i nogi (cięte ponizej
cygara)


Wersja 2 dla mnie ciekawsza, bardziej niedopowiedziana, ale
ładnie eksponująca rajstopy
czarny2 2011-10-02 14:28:26

fotografia cyfrowaFLOGISTON Mam jedną uwagę- zlanie się obrysu lewej strony modelki z
krawędzią otworu drzwiowego.

Niestety przez takie ustawienie modelki nieczytelne stają
się plany i gubi się głębia. Mam wrażenie jakby modelka
stała oparta o krawędź otworu i wówczas pojawia się pytanie-
a co z głową? Po prostu z trudem odczytujemy czy jest ona
przed ścianą czy na równi.

No ale to taki detal- bo całość jest bardzo klimatyczna
Chimera 2011-08-07 23:18:53

plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Warto pamiętać o takiej prostej zasadzie, która dotyczy
każdego obrazu i każdej fotografii, mianowicie- jeden obraz,
jeden temat.

Bo za diabła nie mogę odgadnąć, czy tematem wiodącym jest
zachód słońca, czy molo z podkreślonym osiowym układem.
Niestety tutaj wszystko jest przypadkowe:
- słońce uciekające z kadru,
- molo niby centralnie z wyraźną osią symetrii ale
"wyjechało" trochę w lewo (podkreslając osie w takich
przypadkach należy zadbać o faktycznie precyzyjne
kadrowanie,
- no i te przechylone w lewo latarnie- w rzeczywistości na
pewną są w pionie,

A to że horyzont też nie całkiem w poziomie, to może nawet
przejść niezauważone- dlaczego? Do dużo łatwiej spostrzegamy
odchylenie od pionu, niż od poziomu. Tak mamy zapisane w
genach.
RT_Virus 2011-02-27 10:17:53

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Drobne uzupełnienie- ale chyba istotne:

Wiem, że taki był zamysł autora, bo u nikogo przez przypadek
nie znajdzie się szeroki kąt na puszce. To nawet jest dobry
pomysł z takim przerysowaniem w połączeniu ze zdeformowanym
zegarem tu nawet doszukałbym się pewnej inspiracji rodem z
prac Salvadore Dali.

Problemem zasadniczym jest nie tyle ręka (a raczej łapsko)
modelki, prawdziwy problem to AMPUTOWANA DŁOŃ. Mamy
kliniczny wręcz obraz modelki po wypadku!

Warto więc pamiętać, że dłonie, szczególnie kobiece są
piękne, zmysłowe i niezwykle fotogeniczne, dlatego warto
polecić modelce różne ułożenia i skupiać się nie tylko na
oczach i innych "mocnych punktach" ale również na dłoniach.
Warto podpatrzeć jak to roił Michał Anioł. Leonardo i inni
klasycy bo to jest autentyczne mistrzostwo świata
finalfusion 2011-02-24 13:27:37

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Nie bałbym się tej gęsiej skórki i absolutnie odradzam
prasowanie (jak to niektórzy sugerują). Przecież to żywa
modelka a nie manekin.

Problem więc nie polega na tym, że widać żywą i piękną
osobę. Problem tkwi w ilości tej skóry, czyli tak duża
płaszczyzna zaczyna dominować nad całą kompozycją.
Sugerowałbym właśnie nie dopalanie kolejnym strumieniem
światła, ale przeciwnie dodałbym głębi w cieniu na plecach.
tomi 2011-01-09 19:00:19

fotografia cyfrowa
1 | 2 | Strona 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 18
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa