| | |
Liczba punktów: 23818 za zdjęcia: 18260 za krytyki: 5558 Obecnie to nie jest ta galeria, do której zapisałam się 2 lata temu. Nie chce mi się kasować 295 fotek. Miłej zabawy wszystkim, których obecne zmiany w galerii jeszcze bawią. Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | Iness | Fotka jako test sprzętu - OK. No i jako test Twojej wiedzy
technicznej też - OK :)
Stosowna głębia, dobre stłumione światło, staranne
kadrowanie - tak by niczego nie uciąć. Jednym słowem wiesz,
że dzwoni... tylko nie do końca wiesz w którym kościele...
Kompozycja jest "sztuczna" - poukładanie elementów psuje
cały możliwy urok pocztówki znad morza. Poza tym kompozycja
tej fotografii jest zbyt ścisła. Muszle zajmują niemal 80%
kadru. Może warto było skupić się na jednej... Tak jak ją
natura ułożyła? I na grze faktur muszli i piasku?
Kadr jest dość dobrym pomysłem - by robić niemal z poziomu
piasku. Ale jest zbyt mocno obciążony elementami.
Myślę, że nie jesteś bardzo początkującym fotografem. Bo
widać tu świadome działania. Popracowałabym więc nad
tematami i zagadnieniami dotyczącymi kadrowania i kompozycji
ujęć a będzie lepiej... ciekawiej...
Witaj na obiektywnych. | kinek | 2007-08-23 08:19:18
| | Iness | Może kup aparat fotograficzny i zacznij nim robić zdjęcia?
Bo te aparatu wbudowane w komórkach jak widać są bardzo
słabe. Mydło nie ostrość, jakość koszmarna.
I druga rzecz. Co poza kolorem zachodu słońca jest ciekawego
w tym zdjęciu? Moim zdaniem nic. Dlatego warto zadać sobie
pytanie co? i dlaczego? chce się sfotografować. A potem
zadać sobie pytanie ile identycznych zdjęc jest w stanie
wykonać przeciętny użytkownik aparatu foto - tego w komórce,
tego kompaktowego, tego profesjonalnego. Setki? No
właśnie... Więc jaki jest sens publikacji? | marecheck | 2007-08-22 14:05:50
| | Iness | Pięknie się wstrzeliłeś w galerii ze swoim zdjęciem. O jedno
w lewo masz prawie identyczny temat, z prawie identycznymi
obiektami. Też domek, też drzewka, tu zachód tam wschód. I
kiedy zajrzysz do Yossariana będącego Twoim sąsiadem zadasz
pytanie - "a czemu on dostaje takie oceny a ja inne?"
Gdyby odpowiedz wypadła Ci na "bo ja jestem nowy" to dam Ci
kilka podpowiedzi:
> źle naświetliłeś swoje zdjęcie - na niebie szum,
niedoświetlony dół fotki. Pomiar światła brany był na jasne
niebo - nie zaś na zacienione partie fotografii
> występuje u ciebie płaskość obrazu. Czarna plama i kilka
kolorowych plam sugerujących, że w pierwszym planie nic
ciekawego jednak nie było (dach samochodu dał brzydki
odblask)
> Kompozycja jest ścisła i mało ciekawa. Elementy nie
współgrają ze sobą a zaśmiecają kadr
> Światło słabiutkie
> Jakość słabiutka
A u kolegi obok... wieloplanowość, piękna gra światła, duża
rozpiętość tonów żółci, ciekawy pierwszy plan, prowadzenie
wzroku przez kadr dzięki przemyślanej kompozycji, dobra
jakość techniczna... Podpatruj i próbuj... Ale nie pokazuj
każdego efektu prób... | walek | 2007-08-22 11:49:06
| | Iness | Nie zaglądam do innych misiów. Skupię się na oszczędności w
formie przekazu, na jego surowości, czytelności i na oddaniu
mi możliwości interpretacji. Wszystkie galerie zaczynają
wypalać się powtórkami... więc miło zobaczyć coś
pomysłowego, oszczędnego i nowego.
Misiu się uparł, schował i ani mu się śni ruszyć. No chyba
że go na tym łańcuchu ciągać zamierzamy. Fotka o straszeniu
misia, który ma to w nosie ;) Moim zdaniem :) | tysjusz | 2007-08-20 12:57:12
| | Iness | Trzeba coś wiedzieć nim zacznie się krytykować innych...
Temat jest raczej - taki sobie, ale kadr, światło, głębia
ostrości, tło nadające kontekstu... to wszystko akurat jest
jak trzeba. | lens | 2007-08-20 12:47:46
| | Iness | Ludzie tworzą bałagan? W Luwrze? A kto by autora wpuścił do
środka po zamknięciu????? :D
Szeroki kąt, dobre naświetlenie, ostre kontrasty, street
foto też widzę się nie liczą... ważniejsze jest że Słowacki
wielkim poetą był... a Luwr się fotografuje z zewnątrz przez
pryzmat piramidki, a wieżę Eifla to drogi Romanie powinieneś
centralnie i Trocadero. Przecież taka jest na pocztówkach i
tak te miejsca fotografuje setki milionów turystów
odwiedzających Paryż.
Popłynęłam... bo nie lubię sztampowego i stereotypowego
myślenia. A najbardziej na świecie nie lubię oglądać
Paryskich fotek strzelanych sztampowo - tak jak wszyscy.
Atmosfera Paryża tylko w 25% mieści się w klimacie
zabytków... 75% to swoboda, hałas, miliony turystów, życie w
biegu, zapełnione na full metro, ilość słyszanych języków
jak pod wieżą babel, muzyka i klaksony na każdym kroku...
Czy tą atmosferę może oddać klasyczny kadr (najlepiej
wieczorem) pokazujący pustki przed Luwrem? Moim zdaniem...
nie... takie kadry nadają się do folderów biur podróży i do
podtrzymywania naszych romantycznych wyobrażeń o nastroju
Paryża...
Na tym zdjęciu słychać kroki, gwar, wiele języków, szum
klimatyzacji i cyknięcia migawek. Bo taki jest Luwr... i
taki jest Paryż... | Roman_tyka | 2007-08-20 11:31:46
| | Iness | "I czas Einsteina zależał od zegara miejskiego" [Stanisław
Jerzy Lec]
Tak mi się skojarzyło z tą fotką... bo trudno ją zapomnieć
choć kadr hollywodzki ;)
Dziwi mnie tylko to, że jej nie zauważono. Masz wiele mniej
ciekawych kadrów za to o wiele bardziej "rozpianych" ;) | Roman_tyka | 2007-08-16 21:34:30
| | Iness | Zadymione fajnie, ale "przekombinowane" kolorowanie i
przyciemnianie w chmurach i samolot jest proporcjonalnie za
mały w kadrze.
Gdyby był chociaż w jakimś mocnym punkcie... ale nie jest i
trzeba go szukać w tej zadymie. A wystarczyło uciąć dołu -
jeśli zoom na więcej nie pozwolił ;) Wtedy byłby na 1/3 lini
kadru u dołu. Złote zasady nie zawsze są jedynie słuszne,
ale tutaj akurat zasada podziału kadru na 3 zdecydowanie
poprawiłaby odbiór i lokalizację tematu. | annalewiak | 2007-08-10 09:08:36
| | Iness | Ładnie sam się podsumowałeś - ostrość na wakacjach w innym
kurorcie niż Ty. Dodałabym do tego Twój zmysł kompozycyjny -
też chyba nad innym morzem był ;) Kadr jest nieciekawy,
światło jest nieciekawe, kompozycja przytłaczająca. Tylko
budowla ładna, ale za to brawa w galerii foto Ci się nie
należą ;) | SoftIron | 2007-08-09 13:28:50
| | Iness | Zadajesz konkretne pytanie to ja Ci spróbuje konkretnie
odpowiedzieć.
"jak radzic sobie z doborem czasu naswietlania? w trybie A
zdjecia sa wyraznie za ciemne, natomiast w trybie M nie
zawsze dobrze udaje mi sie odgadnac odpowiedni stosunek
czasu do przyslony"
Zacznijmy od tego, że dobrze dobierzesz światło fotografując
w porach gdy jego natężenie i rozproszenie jest
fotograficznie ciekawe - czyli rano lub godzinę - dwie przed
zachodem słońca.
Następnie... programy nanulane A, P, M... poczytaj w
instrukcji co one oznaczają... Bo nie wystarczy ustawić
aparatu na program, żeby zdjęcie wyszło OK :))) Kiedy chcesz
portretować ustaw w pierwszej kolejności przesłone jak
najniżej a potem szukaj odpowiedniego oświetlenia
naturalnego i oglądając histogram "szukaj" odpowiedniego
czasu (posiłkuować się warto korekcją EV).
Zwróciłabym uwagę na jeszcze jeden szczegół... Kadrowanie...
Takiej opcji jak poprawne kompozycyjnie kadrowanie nie ma
niestety żaden aparat. A u Ciebie balon jest tematem czy
modelka? Bo zajmują dokładnie tyle samo miejsca w kadrze.
Najprostsza więc rada... C Z Y T A Ć ... czasopisma, strony
internetowe o fotografii, książki... Może na początek
Portret doskonały M. Busselle? Dużo fotek z opisem
parametrów.
| rafalZlodzi | 2007-08-09 11:11:23
|
| |