Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| Iness | Witaj!
Moim zdaniem za ciężko i za ciasno w lewym dolnym rogu się
zrobiło. Czernie są zbyt głębokie. Stokrotki nie kojarzą mi
się z brakiem nadziei i dodatkowo nie rozumiem tej
selektywnej sephi.
Wolałabym szerzej w LD, bez selektywnych upiększaczy i z
mniej patetycznym tytułem ;) | RybakRafal | 2007-09-12 14:29:04
|
| Iness | ????? KERA ?????
Marek jedyne co mi ślina na język niesie to... BAŁAGAN W
KADRZE...
Co Ci będę wykład robić o głębii ostrości i robieniu fotek z
okna autobusu.
Przyznam jednak, że nie znajduje wytłumaczenia dlaczego ktoś
z Twoim doświadczeniem pokazuje fotkę o takich
mankamentach... | keramodnor | 2007-09-12 14:23:07
|
| Iness | Joanka co to za "wtopa" ?
TEMAT wart zainteresowania. Można było wykreować z tego coś
na kształt "podróży Guliwera"
KADR - kompletnie bez sensu. Za ścisły! Nieładne cięcie u
góry, ledwo zmieszczone stopy na dole, jakiś industrialny
budynek w tle (burzy idę Guliwera w drobny... piach), no i
ta wycieczka gapiów zupełnie zbędna. Kadr sugeruje brak
zastanowienia, pośpiech.
KOMPOZYCJA - przeciążona zbędnymi elementami
GŁĘBIA OSTROŚCI - za duża!!! Nie wyłuskuje tematu z tego
galimatiasu elementów
ŚWIATŁO - mało plastyczne, za ostre, całość ma żółtawy
zafarb | Joankakrak | 2007-09-12 14:19:00
|
| Iness | Jedzie pociąg i nic z tego fotogenicznego nie wyniknęło.
Głównie za sprawą:
> zbyt słabego światła
> braku kontekstu
> braku odniesienia ruchu do statyki
> nieciekawego kadru i kompozycji
> braku pomysłu na zaprezentowanie tematu
Nie będę Cie zachęcała do powielania utartych schematów
dokumentalizmu kolejowego. Nie będę Ci radziła w jaki sposób
zestawiać dynamikę ze statycznymi elementami kompozycji. Nie
będę Ci też podpowiadała prawd oczywistych w stylu - lepiej
używać statywu, lepiej fotografować w lepszych warunkach
oświetleniowych, lepiej poznać zasady kompozycji nim zacznie
się z nimi eksperymetować. To wszystko musisz poczuć
zupełnie sam. | Vinci | 2007-09-12 14:10:09
|
| Iness | Jednak napiszę krytykę.
Jak już wspomniałam - ważka zlewa się z tłem. Nie jest to
jednak wynikiem wyłącznie kolorystyki otoczenia ale również
zastosowanej głębii ostrości. Patyk znajdujący się po prawej
po pierwsze jest w zasięgu głębii a po drugie do złudzenia
przypomina kształtem ważkowy korpus.
Druga sprawa to cienie które wprowadzają dodatkowy
"galimatias" linii
A trzecia już najprostsza... Wyostrzaj i dopiero dodawaj
ramkę, bo powstała Ci jednopikselowa obwódka
kompresyjno-ostrzeniowa wzdłuż całej ramki. Podpis też
dodawałabym na zmniejszonym i wyostrzonym zdjęciu - nie
wcześniej - jeśli już decydujesz się go dodać. | Cerberiusz | 2007-09-12 13:02:29
|
| Iness | A Bambi takie miłe skojarzenia zazwyczaj wywołuje... Miałeś
szansę na kilka zachwytów gdybyś tylko
> kadrował w mniej banalny sposób
> wytrzymał presję tej podniosłej emocjonalnie chwili i
ustawił ostrość na zwierzaki
> gdyby nie było poruszone
> gdyby głębia ostrości nie była do końca świata i o jeden
metr dalej
> gdybyś skupił się na "pocałunku" a nie na centralnej
prezentacji obu zwierzaków
> gdyby światło nie było takie stłumione i płaskie
Nie wiem jaki masz sprzęt. Być może to najprostsza tzw.
"idioten-kamera" w której możliwości kontroli balansu bieli,
głębi ostrości i węższego kadrowania (zoom) nie ma. Ale
skoro tak... to należałoby wyczuć możliwości sprzętu i
fotografować w zgodzie z nimi. Bo prezentowana fotka to albo
prezentacja Twojej niewiedzy, niedoświadczenia i
bezkrytycyzmu; albo tematyczne porywanie się z motyką na
księżyc. | onir | 2007-09-12 12:48:13
|
| Iness | Wybacz śmiałość ale... moim zdaniem to jest dość przeciętny
street. Spytasz dlaczego. A ja spytam:
> jaką kluczową rolę w kompozycji i temacie spełnić miała
buda z oscypkami?
> co tak rozśmieszyło Panią z białą torbą?
> dlaczego zdecydowałeś się na fotografowanie z bliska
widząc jak bardzo "załadowane" jest tło? | CyBeRmAnTiS | 2007-09-12 08:08:33
|
| Iness | Przyglądałam się dłuższą chwilkę. Staram się jak mogę żeby
oceniać przede wszystkim zdolności autora a nie jego obycie
techniczne. I tutaj właśnie mam dysonans.
Bo po pierwsze: MALARSKIE, impresyjne, ekspresyjne... Ma w
sobie "to coś"...
A po drugie: za małe, za bardzo skompresowane (31KB ?!),
lecący horyzont i albumowe podejście do kadrowania.
Nie wiem jak to wypośrodkować. Powiem tak. Wyjątkowo i
horyzont i sposób kadrowania ratowane są ładnym nastrojem
fotki i do nich się nie uczepię. Ale... artykuły na temat
podstaw obróbki są dostępne nawet w naszej obiektywnej
czytelni. GIMP ma wiele opracowań. W krytykach wiele jest na
temat Photo Shopa. Ja często w krytykach powołuję się na
Irfan View jako najprostszy i najtańszy sposób podstawowej
obróbki w zakresie korekcji poziomów, kontrastu,
zmniejszania, wyostrzania i kompresowania. Poczytaj trochę o
tym jak przygotowuje się fotki do netu. | ParkZiemia | 2007-09-12 07:58:19
|
| Iness | Rada podstawowa. Używamy komórki do smsowania i dzwonienia a
aparatu fotograficznego do fotografowania. Efekt użycia
komórki do fotografowania jest taki, że fotka jest przesłaba
technicznie i dodatkowo droga autorko nawet nie zauważyłas
że pokazujesz zdjęcie bez minimalnej ostrości. Kadr bez
sensu - nic nam nie pokazuje nawet miny dziecka. Przypadek -
tak można określić to zdjęcie. A my nie chcemy oglądać
przypadków tylko... fotografię. | .... .. . .. | 2007-09-11 15:12:25
|
| Iness | To nie jest portal www.ocenmnie.pl tylko galeria
fotograficzna. Nie interesują nas pamiątki z wakacji,
statyczne, słabej jakości pstryknięcia z wycieczek...
Totalna pomyłka związana z tym że nie przeczytałaś FAQ i nie
rozejrzałaś się po galerii przed publikacją. | MadameMaggie | 2007-09-11 15:06:20
|