fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
:( tak zaznaczyłem prace usunięte z galerii czyli wymoderowane,
wszystkich Was zapraszam do oglądania i komentowania, piszę co myślę i Was zachęcam do tego samego. Pozdrawiam serdecznie :)

Ignoruje mnie Andrzejch, damianroy, ZBOROWSKI i tahapa - wpisuję by znowu nie pisać na darmo. Proszę o ewentualną informację o zmianach.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
skimi - przepraszam, którędy na wolność?
- po drabinie.
- ale ja nie umiem.
- to stój.

albo

- czemu tak huśta?
- bo płyniemy
- dokąd?
- do końca.

Takie pesymistyczne wizje wypływają dla mnie z tej
fotografii. Spotęgowane brakiem pionu, szarością i marnością
pokazanego świata. Zwierzę to żyrafa, mam jednak wrażenie,
że wiele jest żyraf dookoła ;)
To chyba jest fotografia nastrojowa i światopoglądowa a nie
konstrukcyjnie-architektoniczna lub dokumentalna. Całość
sprawia wrażenie znakomicie dopracowanej na tych
płaszczyznach.
wordy 2010-06-15 00:11:37

plus plus
minus
fotografia cyfrowa
skimi Bardzo frapująca seria na ciekawie dostrzeżony temat. Ta
praca najbardziej mnie zaciekawiła, z powodów
teoriofotograficznych. Tu spartoliłeś kompozycje, co jest
oczywiste jeśli czytało się jakikolwiek 'podręcznik
poprawnej fotografii albumowej'. Zasadniczy z punktu
widzenia tej serii element, czyli krzyż, wypadł Ci z kadru
(w przeciwieństwie do pozostałych ujęć w serii, w których
umieściłeś go odpowiednio, co zapewne zaowocowało
fascynującymi wrażeniami u świadomych odbiorców). Jednak
dzięki temu, że wypadł powiedziałeś chyba coś innego niż
zwyczajowe "oto jest krzyż w mocnym punkcie, w
okolicznościach przyrody może nie całkiem pasujących". Mam
wrażenie, że powiedziałeś "tu życie się toczy a krzyże
przydrożne jakoś włażą w kadr bezsensownie". Ta spartolona
kompozycja zmieniła wypowiedź. Co gorsza nie umiem sobie
wyobrazić zdjęcia z tym przekazem w klasycznej kompozycji.

Jeśli chciałeś przekazać "tu życie się toczy a krzyże
przydrożne jakoś włażą w kadr bezsensownie" to uważam, że
jest to bardzo dobra praca, nawet pomimo nieostrości
(przecież nie chodziło Ci o to byśmy sobie dźwigi
pooglądali).
Może nieco z nasyceniem kolorów przesadziłeś ;)
wordy 2010-06-11 23:47:59


minus
fotografia cyfrowa
skimi znakomite wielowątkowe opowiadanie o marnej technicznej
jakości (a w tym wypadku mogłoby - niezobowiązująco
oczywiście - mieć lepszą jakość).
To chyba opowiadanie o znikającym inwalidzie o wielu
twarzach, sfotografowane na zakazie i pod groźbą. Ważne też,
że są podjazdy w ramach wyrównywania szans. Widz ma dwa
wyjścia do wyboru - uznać to za szajs (wyjście po prawej,
symbolizowane odpadającym tynkiem) albo ubrać się w worek
pokutny i wyalienować z rozentuzjazmowanego tłumu (wyjście
po lewej, symbolizowane próbą popełnienia samobójstw na
nieistniejących torach, w dżinsach zamiast worka - pewnie
dla utrudnienia).
Piękna słoneczna jedynka coś podpowiada ale jeszcze nie wiem
co. Fioletowe pnie znakomicie współgrają z czerwonym murem
;))
Znakomicie widzisz i rewelacyjnie bawisz się z widzem. Jakiś
Mąty Pajton fotografii czy coś.
Zwraca uwagę znakomite pionowe trzymanie aparatu i klasyczne
cięcia (przez sufit i przez podłogę), co powinno
usatysfakcjonować malkontentów.
Porada na przyszłość: w sytuacjach interesujących
fotograficznie wyciągaj z torby aparat a nie telefon, no
chyba, że chcesz o tym porozmawiać z przyjacielem.
:))
wordy 2010-06-10 00:15:36

plus plus
minus
fotografia cyfrowa
skimi tu nie ma dobrej (książkowej) kompozycji - jest inna dobra.
Tą kompozycją autor wypierzył bohatera, główny temat, w
fotograficzny kosmos - i zaakcentował, że miasto też go tam
wypieprzyło i teraz jak szczur przemyka. A niby miasta są
dla ludzi. Gdyby był w mocnym punkcie to nie byłby taki
wypieprzony (i wyglądałoby, że życie w mieście to lajcik
mocnopunktowany) czyli siła przekazu by spadła.
A technika? Na wszystkich swoich zdjęciach autor udowadnia,
że 'on tu tylko sprząta', przebiega przez ten najpiękniejszy
ze światów i czasem coś pstryknie. I pomimo tego
przebiegania wszystko co pstryka przeniknięte jest nim
samym, jakąś jego czytelną refleksją. To taki bardzo
optymistyczny wniosek :)) To techniczne dziadostwo podkreśla
znaczenie przekazu, bo nikt nie może nawet wpaść na pomysł
by jego prace próbować rozpatrywać pod kątem fotograficznym.
Pod tym kątem są nierozpatrywalne (ale absurdalnie nadal są
znakomitą fotografią).
Mam pełną świadomość, że tego typu fotografia to margines
marginesu, w zasadzie dla nikogo. Łowcy piękna i
poszukiwacze uniesień mogą ją jedynie ciężko zdrowiem
przypłacić. Ale to też jest kawałek fotografii, ciekawy
kawałek.
wordy 2010-06-07 01:10:09

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
skimi lubię Twoje fotografie. Dostrzegasz wielopoziomowe
zależności. Bezcenne jest to, że puszczasz swoje
spostrzeżenia 'w obrót', dajesz możliwość przetworzenia i
refleksji.
Domyślam się, że nie wieniec jest tu głównym tematem ale
relacje między wszystkim co ująłeś w kadrze. Cmentarz,
cmentarna aura i oświetlenie, odchodzenie i zanikanie w
pamięci, i jakieś resztki .kontaktu ze światem (nota bene
chyba zupełnie nieadekwatne w przypadku cmentarza
żydowskiego - ale może się mylę -> co by przemycało do tego
kadru dodatkowe myśli i treści). Samo ujęcie i kompozycja
robią wrażenie przypadkowe, praca pstryknięta od niechcenia,
bez starania się o tzw. poprawność fotograficzną. Można to
szybko skrytykować albo potraktować jako zabieg celowy,
środek wyrazu. Ja to odczytuję tak: nie chodzi autorowi o
kanony sztuki tylko o koncentrację na przekazie, chce
pokazać jak bogate w treść może być zwykłe, codzienne,
przypadkowe 'rzucenie okiem' na pobliskie otoczenie, ile
można wyciągnąć z otaczającego nas świata jeśli tylko
odpowiednio do niego podejdziemy.
Nie ma tu ładnego oświetlenia ale po co ono. Przecież nie
chodzi w tej pracy o urokliwość otoczenia. Właśnie ta
martwota światła pięknie pasuje do reszty obrazu. Jest tu na
miejscu! Brak światłocienie w niczym nie umniejsza wagi
przekazu, a przy okazji ładnie nakierowuje odbiorcę, mówi
dużymi literami: TU NIE O ŁĄDNOŚĆ CHODZI, SZUKAJ GŁĘBIEJ.
Brakuje mi tylko ostrości.

Ta praca jest ciekawa, już tylko tym bije na głowę wiele
innych.
Oglądnąłem ją z zainteresowaniem. Przekaz jest niebanalny.
wordy 2010-06-06 22:28:18

plus plus plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
skimi Cieszę się bo to jest fajne zdjęcie ślubne ;)
Jeśli młodzi za to płacili to pewnie dorzucili nieco
fotografowi bo wyglądają na takich, którzy potrafią docenić
luz, porozumiewawcze puszczenie oka, i kompletny brak
klasycznego plastikowego ślubnego nadęcia.
Pan młody nareszcie zobaczył wyraźnie swoje jabłko Adama, na
wszystkich innych zdjęciach fotografowie tak starannie
starali się je ukryć jakby to było główne zadanie tej
dziedziny sztuki.
Panna młoda jednoznacznie upewniła się, że nawet na ślubie
nie wyglądała jak wytapetowana laleczka, była taka jak
najbardziej siebie lubi, nieidealna a przecież wesoła,
szczęśliwa i prawdziwa. Zawsze uważała, że zmarszczki to
ślad życia.
Przepał ładnie bohaterów na plan pierwszy wyciągnął (zresztą
kogo interesuje dynamika nieba na zdjęciach ślubnych ;) a ta
winieta to niezły dowcip (lokujący to ujęcie w odpowiedniej
kategorii), zwłaszcza w połączeniu z plamami na obiektywie,
po lewej stronie kadru.
Młodzi tak bardzo się postarali ale nie wytrzymali tego
sztywniactwa zbyt długo, w ramach oczyszczającego protestu
puścili niewidoczne bańki na całą 'fotografię ślubną', która
tak strasznie ich nuży w albumach znajomych.
Czy widzę tu jakąś historię? Chyba nie, raczej
niestandardowe charaktery, zadowolenie z siebie (więc nie
trzeba się nadymać), radość życia w tak radosnym przecież
momencie :)
Wszystkiego dobrego wszystkim życzę :)
Tylko co się stało z tą nogawką?
Rafi083 2010-05-25 23:10:29

plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaskimi bardzo poprawna praca, sztampowa aż do przeraźliwego
znudzenia ;) Motyw znany w licznych wariacjach (choć na ogół
bez wody, co niewiele zmienia) i tym zdjęciem nie wniosłeś
nic nowego do zabaw formalno-konstrukcyjnych.
Temat stwarza jednak wiele ciekawych możliwości i gdyby go
bardziej przetworzyć, potraktować swobodniej (względem
książkowych formułek ;) odkrywa nowe i ciekawe tereny. Np.
górny kwadrat lepiej lokuje znak w kadrze i daje mocny punkt
zaczepienia. Środkowy kwadrat (bez 4 najwyższych lamp) traci
zwyczajną dokumentalność i rozgrywa intrygująco piony, znak,
największą lampę i 'płynną' perspektywę - ożywa
niebanalnością.
Może się czepiam nadmiernie, bo to w sumie poprawna praca,
ale tak mi się pomyślało. Szkoda mi tej niewykorzystanej
szansy na zrobienie czegoś oryginalnego :)
mcin70 2010-05-21 23:06:09

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
skimi świetne miejsce. Nad zdjęciem się jednak zastanawiam.
Kadr mi się nie podoba. Jest oczywiście książkowo
dopracowany, te linie wychodzące z narożników, świadczą (lub
lepiej, świadczyć mają) o pełnym opanowaniu i idealnym
planowaniu. Moim zdaniem są jednak błędem. To kadrowanie
zmarnowało kompozycję i przekaz, fajerwerki wzięły górę nad
treścią tak ładnie w tytule pokazaną. Zasadniczy kontrast
między odbiciem a nowoczesnością spadł bardzo nisko dolnej
krawędzi, znalazł się poza ważnymi miejscami kadru, tylko po
to by dla zabawy formą uratować górne narożniki. Przeciążony
dół chwieje całością bo pustka góry nie może go zrównoważyć.
Cięcie góry nad drzewkiem i wpuszczenie nieco dołu znacznie
poprawiłoby sprawę, gdy chodzi o treść. Ty stanąłeś po
stronie formy :) Może obniżenie aparatu coś by tu pomogło?
Nadanie dramaturgii poprzez przyciemnienie krawędzi (jak
sądzę) też wydaje mi się nieuzasadnionym fajerwerkiem
formalnym. Nie odbieram współistnienia różnych 'wymiarów'
tak dramatycznie, czy wręcz żałobnie, może chciałeś byśmy z
tego powodu popadli w depresję ;)) ale może tylko chciałeś
zrobić wrażenie?
Pozdrawiam :)
lewandovski 2010-05-17 12:45:47

plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowaskimi bardzo mi się podoba ta praca, zwłaszcza pewien zawarty w
niej dysonans :) Widziałem ją już jako klasyczną zabawę
strukturami, fakturami, plamami i kompozycją, pracę bardzo
mocno upamiętniającą jakieś starodawne techniki graficzne,
gdy zaczęło mnie coś w niej uwierać. Rozdrażniły mnie te
dwie równoległe linie u góry. W krainę opanowanego
kompozycyjnie chaosu (jednak) wtargnęła matematyka i
porządek, coś nie z tej bajki. Po chwili rozdrażnienia
dostrzegłem jednak zalety tego wtargnięcia - praca ta
uniknęła pewnej banalności i nadmiernej prostoty, nie
poprzestała na formie lecz zyskała treść, i poprzez
drażnienie pobudziła myślenie.
A jaka jest ta treść? - to oczywiste -> czy chcemy czy nie
to obok chaosu jest jakaś matematyka i dobrze, że znów jest
na maturze ;)))
griev 2010-05-14 23:37:14

plus plus
fotografia cyfrowa
skimi ciekawa praca:
- świetna jesienna brudna naturalność (choć podejrzewam, że
sterowana w obróbce) rzadko spotykana w fotografii
- znakomita osaczająca panoramiczność potęgująca jesienny
klimat
- człowiek prawdziwy, zwyczajny (choć poza nie jest dobra,
jakoś sztuczna, spięta czy coś w tym stylu)
- nie odpowiada mi ustawienie modelki, ciało skierowane poza
kadr 'wypycha' jakoś widza poza, spycha ze zdjęcia,
spojrzenie nie wystarcza by go w kadrze utrzymać
- drzewo po prawej wpuściłbym w całości (o pień mi chodzi)
- tego tytułu odnaleźć tu nie potrafię
- 'brudne' nogi i 'cień' poniżej wzbudzają podejrzenia o
nadmierną obróbkę
CannonCat 2010-05-12 21:31:58

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Strona 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 ..... | 38
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa