fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
:( tak zaznaczyłem prace usunięte z galerii czyli wymoderowane,
wszystkich Was zapraszam do oglądania i komentowania, piszę co myślę i Was zachęcam do tego samego. Pozdrawiam serdecznie :)

Ignoruje mnie Andrzejch, damianroy, ZBOROWSKI i tahapa - wpisuję by znowu nie pisać na darmo. Proszę o ewentualną informację o zmianach.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaskimi to jedno z ciekawszych makr ostatnio przeze mnie widzianych.
Chyba dlatego, że nie całkiem jest to makro :) Nie
przedstawia owada, bo ukazuje tylko jego kawałek i to w
większości nieostry przez co uwaga widza nie może się
skoncentrować na detalach anatomicznych i takich tam
szczegółach. Większą rolę zaczyna więc odgrywać sytuacja czy
gest bohatera kadru, całość a nie detal. Nieostrość nadaje
tej pracy wieloznaczność i rozszerza interpretację.
Ja tu widzę sytuację, dzieje się coś niepokojącego, stwór o
coś walczy. A stwora widzę jakoś po ludzku, z emocjami.
Może prawej trochę za dużo :)
kamiln 2009-07-25 19:54:01


minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
skimi dobre makro ale ...
Coraz częściej myślę, że makro (ogólnie, nie tylko ta praca)
to nie sztuka tylko dokumentalne rzemiosło. Pokazywanie
czegoś dziwnego (bo zwykle nieuchwytnego dla widza) z małą
głębią ostrości. Autor nie chce widzowi nic powiedzieć,
przekazać swojej wizji świata a jedynie pokazać coś innego.
Prawie nie ma tu kompozycji (sprowadza się w zasadzie do
umieszczenia obiektu na tle), nie ma treści (przekazu,
skojarzeń, nawiązań, odniesień, klimatu, nastroju), sytuacje
gdy są, to przez swoją zwierzęcość (prostą, owadzią) mają
jakoś spłycone znaczenie. Może jest to więc (w jakiejś
mierze) fotografia sprowadzająca się do 'dziwowiska', może
cieszy się popularnością na tej samej zasadzie co
przedwojenne pokazy 'brodatej kobiety monstrum' lub
'garbatego karła'?

Możliwe jednak, że całkowicie się mylę, chętnie przeczytam
na ten temat inne opinie :)

Tutaj widzę nieznanego stwora, dobrze złapanego (bo w osi
symetrii - co jest plusem w stosunku do takiego samego lub
innego stwora nie całkiem w osi), na roślinie kolczastej (co
daje szanse na próbę odniesienia sytuacji do 'fakira' -
kolejny plus dla autora - ale złożoność odniesienia
niewielka). Kolory ma ładne, budowę jaką mu Natura
udostępniła. I tyle
tward 2009-07-25 19:38:03

plus plus plus
minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
skimi fotografia ta ma w sobie coś pięknego, choć może
niezamierzenie. Chodzi mi o wspaniały, dopełniający się
dialog, opowieść prawie, toczący się między trzema
elementami tego ujęcia: paznokciami, oczami i promienistym
uśmiechem oraz krowami w tle. Te trzy punkty fantastycznie
prowadzą widza przez to opowiadanie. W kontekście tego
opowiadania zastosowana technika obróbki pasuje tu całkiem
dobrze, uwypukla nawet przekaz. Pozostaje jedynie wątpliwość
czy autor chciał bym tę pracę tak zobaczył, czy też może
myślał o czymś innym a tak mu wyszło. Pozostałe prace autora
sugerują mi tę drugą opcję ale ... ?
mireczek52 2009-07-23 16:56:32


minus
fotografia cyfrowa
skimi 1. pełny ekran dobrej jakości
2. jezioro albo łódka na pierwszym planie nie trafia się
zawsze, kamień chyba zbyt nowatorski ;)
3. kompozycja centralna świetnie wykorzystana i ciekawie
zmiksowana z niecentralną w tle, daje do myślenia
4. kontrasty i kolorystyka wreszcie wystarczająco wyblakłe,
zbliżone do realności. Oczywiście kłóci się to z poradami
Podręczników Poprawnej Fotografii Albumowej i interesami
producentów filtrów i softu podbijającego kontrasty ale
warto publikować to co się lubi i nie ulegać cudzym
interesom;)
5. :))

Zawsze mnie interesowała kariera tego malarza, który malował
piękniejsze twarze ;))
fryzio80 2009-07-22 20:36:14

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaskimi ściągnął mnie tu sposób przedstawienia tematu, bardzo mi
odpowiada, ostatnio też tak się bawiłem z dużą
przyjemnością. Pokazanie 'piękna' gór nie poprzez malowane
widoczki ale poprzez koncentrację na emocjach - niepokoju,
niepewności - na oddaniu ich dzikości, potęgi i
nieokiełznania to ciekawa i odbiegająca od popu droga.
Jednak kompozycję odbieram jako przeraźliwie nudną, tak
bardzo książkową, że już nie żywą ;) Przy emocjach opisanych
powyżej brakuje mi czegoś podobnego w warstwie formalnej.
Ramka nasuwa mi tylko skojarzenie z klepsydrą - do niczego
mi tu nie pasuje.
EPHMOC 2009-07-10 22:45:54


minus
fotografia cyfrowaskimi przy tej pracy naszło mnie trochę myśli więc się dzielę :)
Przecież to fotograficznie banalne zdjęcie - jeden obiekt na
tle, w dziennym, rozproszonym świetle, kompozycja centralna,
głębia nieco zawalona (bo skoro cała gałąź jest ostra to i
ptaszek cały lepiej by wyglądał) - chyba pierwsze zajęcia z
fotografii (po rozpoznaniu części aparatu) w domu kultury
;)
Ale słyszę już ten wzbierający szum. Przecież to pewnie
rzadki okaz (jakiś zimorodek?), i jaki ładny (tu gratulacje
dla Stwórcy), chyba go nie widziałem jeszcze w naturze,
trzeba go podejść by wyszedł tak wyraźnie, pewnie trzeba
mieć duży sprzęt i sprawnie nim operować, i pewnie trzeba
zrobić kilka tysięcy ujęć by go w końcu (tego lub innego)
dopaść w toalecie.
Ciekawe więc co tu oceniamy? Czy gdyby to był kalosz na
gałęzi to czy też by miał średnią 4? Wątpię. Więc nie
oceniamy raczej aspektu fotograficznego. Chyba ta ocena to
za aspekt myśliwski (podejście, przyczajenie, wyczekanie,
refleks, dużo domniemanego trudu i zachodu) i w pewnej
mierze podziękowanie dla Stwórcy za taki fotogeniczny okaz.
Wygląda więc na to, że na portalu fotograficznym doceniamy
autorów za zupełnie różne ich wysiłki i talenty. No i
dobrze.
falco 2009-06-26 20:19:39

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi ta praca trafiła do VD. No trudno, i tak napiszę co myślę
:)
Dotychczasowy dorobek autora nie pozwala jednoznacznie
stwierdzić czy był jakiś sens w zaprezentowanym w tej pracy
braku kompozycji, braku 'bohatera'. Być może chodziło o
pokazanie wejścia kładki w katedrę (kolizję kultury i
technologii) i zrobienie z tego bałaganu głównego punktu
fotografii. Może chodziło o podkreślenie zamieszania
cywilizacyjnego w nadchodzącym, plastikowym (co świetnie
podkreślono uzyskaną kolorystyką i celofanową wodą) XXI
wieku. Może dźwigi po prawej są tu konieczne by podkreślić
pęd do rozbudowy a kosmiczność kładki ma skierować myśli
widza na stację orbitalną. Jeśli tak jest to mam wrażenie
nadmiernej kondensacji przekazu w jednym obrazie, przez co
przekaz ten staje się zupełnie nieczytelny.
Dopuszczam także inną możliwość. Autor był nocą w Londynie i
miał pod ręką aparat ze statywem. Zobaczył ciekawie
oświetlony drugi brzeg, przystanął niewiele się
zastanawiając nad doborem miejsca i wyszło takie oto
zdjęcie.
Dlaczego jest W VD? Może to konsekwencja prowadzenia
polityki emocjonalnego wiązania userów z portalem poprzez
dostarczanie nobilitujących bodźców?
:)
Maniek70 2009-06-25 12:08:20

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
skimi czytając poniższe komentarze postanowiłem tu jeszcze coś
dopisać :) Wg mnie termin "fotografia eksperymentalna"
oznacza pracę w których z czymś eksperymentujesz. I tu jak
rozumiem 'bawisz się' jakimś obiektywem - OK.
ALE termin ten nie oznacza, że jak z czymś eksperymentujesz
to pozostałe aspekty fotografii można odpuścić. Tak więc
'zabawa' obiektywem nie zwalnia z dbałości o kompozycję,
kadr, jakość techniczną (oczywiście w ramach eksperymentu)
itp. Doceniam nowatorskość o ile uzyskany przy jej pomocy
efekt końcowy jest zjadliwy. Pozdrawiam :))
malwinek 2009-06-14 23:33:23

plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi niski i przy kości z wiotką laską na romantycznym spacerze
;) Jest pomysł oddalający to ujęcie od zachodowej sztampy.
Brakło jednak dopracowania - laska już trochę nieostra (bo
chyba nie aż tak wiotka) i kadr nieciekawy (choć może
okolica przeszkadzała). Kadrem można by dodać jeszcze
romantyczności a nie ładować tak centralnie postaci, i za
ciasno im chyba. Trochę czarnego dołu tylko kilobajty
zabiera. Za pomysłowość należy się uznanie :)
taby 2009-06-04 14:24:24

fotografia cyfrowaskimi kolejna wariacja na temat ostrego elementu w długiej skośnej
kompozycji - wariacja jednak mało oryginalna. Chyba każdy
się z tym kiedyś mierzył. Praw strona jakaś porzucona i
chyba niepotrzebna, poczucie braku poziomu w kadrze ciągle
mnie nęka. Ale największą wadą tego zdjęcia, w moim
odczuciu, jest zupełny brak współbrzmienia obrazu z tytułem
i komentarzem. Ja widzę tu wesołe, letnie pastwisko przy
dawnym PGRze i zabudowania gospodarcze - całość dobrze
utrzymana. Taki rozdźwięk między obrazem a komentarzem
(zwłaszcza) może świadczyć o tym, że autorowi nie udało się
przekazać tego co miał na myśli (może też świadczyć o
niedomaganiach widza oczywiście) :)
dusiek 2009-06-02 22:34:36

fotografia cyfrowa
1 ..... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Strona 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 ..... | 38
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa