fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
:( tak zaznaczyłem prace usunięte z galerii czyli wymoderowane,
wszystkich Was zapraszam do oglądania i komentowania, piszę co myślę i Was zachęcam do tego samego. Pozdrawiam serdecznie :)

Ignoruje mnie Andrzejch, damianroy, ZBOROWSKI i tahapa - wpisuję by znowu nie pisać na darmo. Proszę o ewentualną informację o zmianach.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaskimi świetna jest ta praca i wracam do niej po raz kolejny :)
Zachwyca wieloma aspektami: znakomitą kompozycją prowadzącą
widza przez całe opowiadanie, ciekawą 'podglądacką'
perspektywą, niezwykle inteligentnym wykorzystaniem
podręcznych detali służących do zamknięcia pracy w całość
(parasol, dzwon i element architektoniczny po prawej), mi
jednak najbardziej podoba się sposób uchwycenia czasu na tej
fotografii.
Zupełnie inaczej niż zwykle, fotografia ta nie pokazuje 1/60
sekundy (czy innego ułamka) - pokazuje całe wieki,
tysiąclecia. W spokojny czas posiłku ludzie i małpy zbliżyli
się do siebie jak przed wiekami, nie wadząc sobie a zajmując
się zupełnie tym samym. Różnice znikły, zostały podobieństwa
podkreślone jeszcze przez bliskość fizyczną i
'przypieczętowane' wieloletnią historią zawartą w widocznym
fragmencie świątyni (?), która najwyraźniej służy i jednym i
drugim.
Uniwersalność czasowa tego kadru i beztroska chwili tworzą
tu niepowtarzalny klimat. Jest tu jakieś ludzkie
przedistnienie sporadycznie ze świata się ujawniające.
Techniczne wykonanie tej fotografii znakomicie wpisało się w
całość takiego przekazu.
Wielka praca :))
keramodnor 2009-12-29 00:43:48

plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaskimi wracam tu z wielką przyjemnością. W nawale zdjęć do
oglądania to wyjątkowo zmusza do refleksji. Autor tak
powyginał rzeczywistość, że nadał jej zupełnie nowe i dziwne
znaczenia, pomieszał konkrety ze skojarzeniami, wpuścił
świat w wyobraźnię albo odwrotnie. Poprzez odpowiednie
dostrzeżenie, a potem ustawienie się, pokazał kawałek
dziwnej planety, na której ryby fruwają slalomem nad
piaskiem. Trudno powiedzieć dlaczego (zastanawiałem się nad
tym chwilę), ale dlaczego nie. Przecież nie wszędzie musi
być tak jak sobie zgrzebnie od lat, na łańcuchu
codzienności, wyobrażamy.
Istoty tej fotografii nie upatruję w obrazie, wydaje mi się,
że dla niej najważniejsze jest miejsce 'zderzenia' obrazu z
wyobrażeniem slalomującej ryby, to połączenie dróg z
odległych szarych komórek, które być może po raz pierwszy
się przy tej pracy spotkały, zdziwione swoim istnieniem.
W tym kontekście niebo nie ma znaczenia, ważne jedynie, że
nie utrudnia odbioru rybiego slalomu. Nie jest istotny
krzywy horyzont czy prześwietlenia na rzeźbie.
Praca na czasie - śnieżno-wigilijna :)
Może to karp, który się slalomem wymigał ;))
Nie dałem 5 ale już do tego dojrzałem, praca, która się nie
nudzi, żyje i będzie żyć.
keramodnor 2009-12-18 22:55:19

plus plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
skimi Ciekawy kadr, 'na cebulkę' ;) Dla mnie najciekawiej dzieje
się w środku. "Chrystus" w połączeniu z gościem z aureolką
tworzą interesujący duet połączony spojrzeniem. W następnej
warstwie jest pani tropiąca 'przepaloną' i noga za drzewem,
ładnie zamknięta kompozycja z odrębną, niejasną akcją.
Mnóstwo się tu dzieje :)
Szkoda więc jakości (całość szumi, kontrast niski i jest
blado, przepalenie pani można jednak odpuścić - nie
przeszkadza a wnosi jakąś dynamikę, strasznie tu błękitnie,
czyli balans bieli nieodpowiedni albo suwaczek z cyjanem się
'obsunął' ;))
Górny 'koral' złapany w całości świetnie by domknął
'cebulkową' kompozycję.
Ujęcie jest niesamowite i niezwykle bogate, a takiej
kompozycji chyba jeszcze nie widziałem. Gratuluję!
llkkww 2009-12-16 19:24:23

plus plus
fotografia cyfrowaskimi 1. jeśli uzasadnieniem dla tego 'manewru' (rotacji) był
'portret z profilu postaci w okularach z blond czupryną'
(wypełniający ciekawie cały kadr) to jest to świetne
uzasadnienie. W zderzeniu oczywistości z nieoczywistością
wybrałeś tą drugą, a zignorowałeś tą pierwszą. Utrudniłeś
zadanie widzom bo kazałeś im zaufać autorowi i doszukać się
w tym kadrze czegoś 'głębiej'. Kto znalazł ten ma ;)
2. jeśli uzasadnieniem dla tego 'manewru' (rotacji) była
zabawa kompozycją kadru (podziałów, plam barwnych, istotnych
elementów) to jest to wystarczające uzasadnienie. Zamieniłeś
konkrety i znaczenia na abstrakcyjne byty i się nimi
pobawiłeś uzyskując ciekawy efekt zgrabnej kompozycji. Fajna
wprawka w komponowaniu.
3. jeśli uzasadnieniem dla tego 'manewru' (rotacji) było
tylko widzimisię, niewiara w atrakcyjność uzyskanego
zdjęcia, to jest jest to jakieś rozwiązanie, poszukiwanie
ale w podtekście pozostaje przyznanie się do porażki.
Ty wiesz najlepiej z którą opcją mamy tu do czynienia, ja
cieszę się znalezieniem tu niespodziewanego, ciasnego
portretu :)
filipwrx 2009-12-16 18:16:44

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
skimi śmieszna praca :) Dobrze, że w odautorskim komentarzu
znalazłem słowo 'pastisz'. Od początku widzę tu jakieś
naśmiewanie się z nieudolnych pseudohorrorów, prostych
schematyzmów i matryc, braku zaangażowania 'twórców'. Taka
ironiczna zgrywa z gatunku. Ale może się mylę?
Dlaczego tak myślę? bo mnóstwo tu zasadniczych niedoróbek,
jakby celowo dodanych z chichotem ;)
Boczne światło fantastycznie położyło mroczny klimat gatunku
(fajnie podkreślając trójkąt na brzuchu ;)
Niezaangażowana ciekawość nibyofiary znakomicie położyła
grozę sytuacji (chyba kluczową dla horroru :)
Statyka 'kata' zatrzymała całą akcję sceny na długie
godziny, przywołując skojarzenie 'flaków z olejem'. Z nudów
poświeciłem refleksję szczęśliwemu budynkowi, który ma tak
kosmicznie rury ocieplone ;)
Brakuje mi tylko jakiegoś czytelnego "puszczenia oka" do
widza - może oczy 'kata' zrobić nieudolnie w PS na różowo?
Takie "puszczone oko" upewnia odbiorcę, że ta praca nie była
na poważnie, bo teraz albo ja albo sporo innych widzów
daliśmy się nabrać ;))
Pozdrawiam :)
MooMin 2009-12-15 22:42:23

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
skimi autorze: nie od dziś wiadomo, że pojęcie oryginalności nie
jest rzeczą względną ani indywidualną. Jeśli coś widziałeś
setki razy (albo tysiące, dodatkowo wraz z milionami innych
osobników), a Twoja praca jest do tego niezmiernie podobna
to nie jest ona oryginalna. W tym wypadku oryginalność tego
zdjęcia w skali 10 punktowej oceniam na zero.
Piękno uznajmy za rzecz względną, niech będzie, i dając Ci
jak najszersze pole uznajmy, że wszystkie lasy bukowe są
piękne. Z tego wynika, że wszystkie zdjęcia lasów bukowych
pokazują 'piękno', tylko niektóre lepiej a niektóre gorzej -
to zdjęcie, choćby tylko z powodu niczym nieuzasadnionego
braku ostrości, robi to gorzej.
Artyzm bez cienia oryginalności i przy braku umiejętności
możemy zostawić na boku.
Nawet w gęstym, ciemnym i pięknym lesie trzeba się dobrze
ustawić by zagrała jakoś perspektywa (rozumiana w
przybliżeniu jako ŚWIADOME opanowanie linii i przestrzeni na
obrazie), zaś przy użyciu statywu (albo i pniaczka ;)
opanowywano już grę świateł w znacznie trudniejszych
warunkach.
Dla mnie pozostaje jeszcze ważna kwestia pomysłu. To ona
różnicuje poprawne technicznie pstryknięcie 'pięknego'
bukowego lasu, do którego konieczny jest aparat z
autofokusem i bukowy las, od fotografii do której potrzebny
jest jeszcze autor, który chce coś o tym lesie opowiedzieć,
reinterpretuje po swojemu widzianą rzeczywistość,
przetwarza.
I jeszcze kwestia niegrzecznego ganienia osób, które dały
pod tym zdjęciem wysokie oceny. Oczywiście taka postawa
wymaga tupetu i zacięcia pedagogicznego, jest raczej nie na
czasie, i opiera się być może na domniemaniu, że i oni chcą
jakoś rozwinąć swoje spojrzenie na fotografię. (ja np.
bardzo chcę i dzięki różnym opinią przeczytanym na tym
portalu mam wrażenie, że poczyniłem w tej mierze jakieś
postępy). Nie traktuję tej postawy personalnie ale może się
mylę.
:) pozdrawiam
sylwan 2009-12-13 19:35:37

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
skimi autorze - bardzo mi się podobają Twoje komentarze. Ciekawie
jest poznać czyjeś przemyślane zdanie.
Zdjęcie podoba mi się umiarkowanie :) Brakuje mi prawej w
którą podążam za wzrokiem bohaterki, a lewa niewiele niesie.
Taka głębia ostrości jest w tym wypadku dla mnie
niezrozumiała. Spowodowała u mnie jedynie wrażenie, że
oglądam postać przez szybę (i te części twarzy, które do
szyby przylegają są czytelne a pozostałe nie), wyciągnęła na
plan pierwszy, jako główny temat nos, spowodowała
zakłopotanie niezrozumieniem nieostrości na twarzy. Nie mam
zastrzeżeń do zupełnie dowolnego użycia GO, o ile przynosi
to zamierzony efekt - efekt uzyskany tutaj w mojej ocenie
osłabia wyraz tego zdjęcia.
Liść bez komentarza był dla mnie zupełnie nieczytelny Twoje
uwagi jednak dobrze go uzasadniły.
Nie widzę tu emocji, może tak ciasny kadr zgubił konieczny
dystans i kontekst wspierający jakoś pokazanie emocji? Widzę
dokumentalną (prawie, gdyby nie GO) rejestrację
'dziwowiska', bazującą na 'inności' i 'niezwykłości'
bohaterki a nie na jakiejś prawdzie o człowieku (to
oczywiście mój subiektywny odbiór). Nie widzę tu żadnej
historii a tylko fizjonomię charakterystyczną dla podeszłego
wieku.
Zdjęcie to, głównie za sprawą kadru i użytej głębi ostrości,
a także za sprawą braku emocji znacznie bardziej przypomina
mi fotografię makro niż portret.
Pozdrawiam :)
capa 2009-12-05 00:39:54

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi ciekawa praca, przecząca powszechnej opinii, że zdjęci
powinno się bronić samo. To zdjęcie broni się umiarkowanie
(LD z kominem nie wiadomo skąd i po co, PD z ptakiem
'wprasowanym' w dach i nieciekawymi obrysami budynku, po
lewej drażniąca chmurka) ale widziane w serii wyraźnie i
czytelnie dotyka tematu, coś przekazuje (emocjonalnie przez
użyte środki wyrazu - ciemność, B&W, skoncentrowanie na
konturach i 'sytuacji' a nie obiektach, i intelektualnie -
są ptaki i ludzki świat ale 'bezduszny' przez co chłodny,
nieprzyjazny, itp.). Seria mówi coś o współistnieniu ptaków
i ludzi, zdradza odautorski smutek (?), jakiś pesymizm (?),
dystans między światami.
Seria się broni, ma swoją 'wagę'. Wygląda, że autor ma coś
do powiedzenia ;))
korpa1 2009-11-30 22:20:56

plus plus
fotografia cyfrowaskimi rzadko się tu zdarza oglądać tak 'idiotycznie' pocięty kadr.
Na ogół słupy i gałęzie w głowie bohatera są szybko
namierzane i punktowane, wiadomo więc czego się wystrzegać.
O ile jednak na innych fotografiach artefakty takie stanowią
raczej efekt autorskiego przeoczenia o tyle tutaj cios jaki
został mewie zadany stanowi (chyba) istotę tego zdjęcia.
Cały czas widzę tego ptaka nadzianego na jakąś 'dzidę', nie
wiem po co.
To 'nadzianie' nieustannie powoduje mój dyskomfort, nawraca
moje myśli, każe poszukiwać jakiegoś uzasadnienia, punktu
zaczepienia dla zrozumienia. Może mewa jest ofiarą
cywilizacji (i fotografa ;) może zabłądziła w pociętej
ostrymi liniami przestrzeni, może ona symbolizuje coś
niedostrzeganego na krawężniku - zupełnie nie wiem.
I w końcu doszedłem do wniosku, że nie muszę wiedzieć -
wystarczy chyba poczucie tego niepokoju, który towarzyszy mi
przy oglądaniu tej pracy. Niech sobie gdzieś są jakieś
zasady, logiki - tu ich brakuje ale jest coś prawdziwego,
dającego impuls (choćby do napisania powyższego). Dziwna
praca ale żyje. Niech żyje!!
korpa1 2009-11-30 20:46:32

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
skimi a ja uważam to zdjęcie za dobre ;)
Po pierwsze opiera się na ciekawie dostrzeżonym detalu,
'niestandardowo ukrzyżowanym'. W tym kryje się dla mnie cała
opowieść o "prowizoryczności' i 'prowizorkach' 'od
niechceniach' ' bylejakościach' i wszelkich 'mizeriach'.
Po drugie jest spójne. Powyższy detal jest wrzucony w
adekwatną aurę, byle jaką, odpychającą (do tego stopnia, że
krzyż przekręciła i na margines uciekł), prowizoryczną i
schyłkową. Spójność emocjonalna jest jeszcze większa.
Po trzecie kompozycja koresponduje z treścią. Ten krzyż
'uciekający', 'wstydzący się' nie na darmo przycupnął na
krawędzi, on się nie chciał pokazać (nawet bym mu uciął
kawałek belki by to jeszcze uwypuklić - ale byłby rwetest
;)

Są prace na które patrzę najpierw bez próby ich analizy.
Staram się poczuć ich nastrój, jak poczuję to reszta staje
się jaśniejsza. Ta metoda tu mi się sprawdziła ;)

Nie wierzę, że zdjęcie ma się samo bronić. Autor go broni -
swoim dorobkiem, w którym uwidacznia się jego spojrzenie na
świat. Moim zdaniem wartość takiej pracy leży w intencji,
która przyświecała autorowi gdy podjął decyzję o publikacji
- by ją poznać (i ocenić trafność jej realizacji) potrzeba
jakichś wskazówek (np. tytuł, inne prace, czasem komentarze
itp.)
Samodzielnie mogą się bronić jedynie prace 'dokumentalne',
bez głębszej treści.
:)
tomi 2009-11-22 14:38:54

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Strona 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 ..... | 38
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa