fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
:( tak zaznaczyłem prace usunięte z galerii czyli wymoderowane,
wszystkich Was zapraszam do oglądania i komentowania, piszę co myślę i Was zachęcam do tego samego. Pozdrawiam serdecznie :)

Ignoruje mnie Andrzejch, damianroy, ZBOROWSKI i tahapa - wpisuję by znowu nie pisać na darmo. Proszę o ewentualną informację o zmianach.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
skimi są takie miejsca w kadrze, że biedroneczka byłaby w sam
raz.
Mam wrażenie, że teraz jest o niczym (choć może w tle powoli
zaczyna coś pulsować;)
Znalazłaś interesujący element, poprawnie i ciekawie
umieściłaś w kadrze i tyle :) Jest to już coś ale trochę
mało. To taka wstępna przymiarka do tematu, studium
początkowe. Myślę, że gdyby 'poobracać' trochę ten temat w
głowie wyszłoby z tego coś ciekawszego :)

Mi wpadło do głowy skojarzenie z lupą - i gdyby
'biedroneczkę' umieścić między środkiem sprężyny i PD
zawiązałaby się jakaś opowieść.
Albo gdyby połączyć ten temat z tłem i wzbudzić drganie
sprężyny, i zarejestrować ją częściowo poruszoną - byłby
ciekawy dźwiękowy i wizualny dialog z cyklu 'o czym
rozmawiał las ze sprężyną'.
Ale co tam, tak sobie ględzę. I pozdrawiam
joanna_ga 2010-05-05 23:10:04

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi znów zacząłem się zastanawiać czy Ty z mózgiem masz wszystko
w porządku. Chodzi mi zwłaszcza o spoidło wielkie ;) Bo
charakteryzuje Cię widzenie równoległych światów w jednym
kadrze, jakbyś każdym okiem widział coś innego.
Tu mewy są jedną bajką, na równoległym kursie, w jakimś
dialogu (wzmocnione jeszcze dwoistym plusem i minusem na
murze) a budowla drugą. Statyczna konstrukcja tak bardzo
ściera się z dynamicznymi mewami, choć jakby się nie
dostrzegały te światy. Ty je starłeś w tym ułamku sekundy!
Sposób widzenia Cię zdradza ;) tu na przykład:
[url]http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-480004.php[
/url]
[url]http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-480025.php[
/url]
[url]http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-480020.php[
/url]
Mewa pośrodku mnie chwilę denerwowała, zasłaniała miejsce, w
którym powinno być takie wielkie oko, nad chińskim murem w
Gdańsku ;)
Świetna praca

keramodnor 2010-04-18 00:30:58

plus
minus
fotografia cyfrowa
skimi opinie się nieznacznie podzieliły ;) Przeważają te w stronę
'kreatywności'.
Moim zdaniem jest to jednak kreatywność czwartoligowa, albo
'krzyk rozpaczy' czy też 'rzut na taśmę' ;)
Każdy, najmarniejszy nawet pstryk można po czasie
przekolorować, zrotować, odbić w lustrze, przekontrastować
itp. Można nawet zrotować i przekolorować, albo odbić
lustrzanie i częściowo przerobić na B&W zostawiając tylko
czerwoną różę ;) - efekt będzie dla większości szokujący a
czerwień róży zrobi piorunujące wrażenie i wywoła głośne
zachwyty ;) No dobra, już nie żartuję.
Dlaczego czwartoligowa? Bo tutaj bajery (złoto i rotacja)
nie dały jakiejś nowej jakości. Pierwszą moją reakcją było
przekręcanie głowy i zastanawianie się po co tak. Czyli
przeczytałem tę pracę jako 'nie wiadomo dlaczego przekręcone
zdjęcie'. Na pytanie 'dlaczego?'' do tej pory nie mam
odpowiedzi. Widzę tu zabawę formą, ciekawą kompozycję ale to
za mało, nie znajduję uzasadnienia dla zastosowanych środków
innego niż 'usilne udziwnianie'.

Ale może brak uzasadnienia to dobra wróżba. Kiedyś bawiłem
się rotacją i znalazłem uzasadnienie, praca jednak została
wymoderowana i wisi w portfolio ;))
Pozdrawiam serdecznie :)
Rafi083 2010-04-17 23:08:12

plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowaskimi dużo plusów: kolory, naświetlenie, sytuacja, scena.
Widzę też minus - kadrowanie.
Sfotografowałeś postać z 'przyległościami' w niecentralnej
kompozycji. Postać jednak przytłoczyła tę scenę, stała się
tak ważna i dominująca, że aż nasuwa się pytanie dlaczego
nie jest w centrum kadru :) Pokazana kobieta nie weszła w
istotne interakcje z 'przyległościami' więc kadr wydaje mi
się nieuzasadniony a jego odbiór pogarsza dodatkowo
nieszczęśliwy podział na lewą i prawą połowę futryną drzwi
(chyba).
Co bym zmienił? Albo wybrałbym kadr centralny, bardziej
zrozumiały w takim przypadku albo dociął ten kadr inaczej ;)
Z dwóch elementów zbudowałbym 'osnowę' - czyli z twarzy i ze
zwróconego w tym samym kierunku kwadratu na drzwiach po
lewej - i do niej ciąłbym resztę, w tym wypadku nieco prawej
(by twarz i ten kwadrat były w podobnych odległościach od
bocznych krawędzi) i sporo dołu (chyba zostawiłbym palucha
dla hecy).
:)
wizental 2010-03-31 21:27:18

plus
fotografia cyfrowaskimi lubię efekt nałożenia na siebie klatek bo jest jakoś
pobudzający plastycznie :) Uważam jednak, że jest to efekt
bardzo wymagający - wynika to z jego prostoty, takie
nałożenie nie jest żadnym problemem. Tak banalna czynność
zaczyna więc zyskiwać wartość dopiero gdy dzięki niej praca
staje się bogatsza o nowe znaczenia, skojarzenia, gdy dzięki
nałożeniu kadrów widoczna staje się myśl autora, który
przewidział, zgrał w czasie i przestrzeni, stworzył w
jakiejś mierze nową rzeczywistość.
W tej pracy widzę pomysł - cień lasu stoi w tle miasta a
cienie ludzi przed samochodami. Brakuje mi jednak jakiejś
wyrazistości sytuacyjnej, większej czytelności tej pracy.
Mocnego wskazania, że to nałożenie nie jest kwestią
przypadku, jedynie formalną zabawą ale przemyślanym
działaniem.
:)
filipwrx 2010-03-22 23:38:11

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi mam wrażenie, że to Twoja kolejna praca oparta na bardzo
ciekawym pomyśle ale niedokończona. Kadr jest wadliwy ;)
dołem za krótki - cień pięty nie mieści się z wystarczającym
zapasem a pełni w tej kompozycji istotną rolę, jest punktem
koncentracji w dolnej części pracy; góra jest przegadana
pustą przestrzenią - i dotyczy to pustki nad zasłoną oraz (w
znacznie mniejszym stopniu ale przy tej kompozycji jednak)
pustki pomiędzy ciałem i górną częścią okna; szerokość
prawej też jest nadmierna.
Zmiana kadrowania powinna znacznie uporządkować całość.
:)
dzikura 2010-03-16 19:56:21


minus
fotografia cyfrowa
skimi myślę, że zobaczyłeś tu coś innego, coś co po pstryknięciu
spadło na plan dalszy, nieprzewidywalnie.
Plan był taki by w ulicznym kontekście pokazać zapatrzenie w
kontakt, taką prawie przekątną w stylowej ramie. Jednak
'uliczność' zmieniła układ pracy i niezależnie od Twojej
intencji najważniejsza w tym kadrze stała się interakcja
spojrzeń czterech postaci. Kontakt 'wyleciał' na margines,
stał się znacznie mniej ważny. Dwie proste prostopadłe
stanęły w szranki: jedna łącząca panią z popiersiem to
odwieczne pytanie o życie i nieżycie, ulotność i trwanie,
miękkie ciało i twardy kamień, o czas, druga łącząca postać
w kapeluszu z widzem to pytanie skierowane do oglądającego
(co ty tutaj robisz człowieku) połączone z ostrzeżeniem
(widzę cię, i zawsze będę). Proste te jednak nie wybrzmiały
do końca bo na przeszkodzie stanęła lampa i zasłoniła
spojrzenie kobiety, tak ważne w tym kadrze. Jej oczy powinny
tu być widoczne - teraz jednak myślę, że po prawej stronie
słupa, czyli chwilę później (choć zrobiłoby się bardzo
ciasno), gdyby były po lewej od słupa (wcześniej) to
tworzyłby on mocno zaakcentowaną barierę i nie wiem czy by
tu dobrze zagrała - choć kto wie, może.
Całą reszta jest bardzo ok.
Istnieje też druga możliwość, że sfotografowałeś kontakt w
znacznie szerszym rozumieniu i zabawiłeś się tym słowem -
ale i w tym przypadku oczy przechodzącej pani byłyby tu
bardzo 'w temacie'.
Może to nie krytyka a tylko takie fotodetektywistyczne
zabawy - czekam jednak na rozwiązanie zagadki :))) i
pozdrawiam
marcinmgp1 2010-03-05 22:39:09


minus
fotografia cyfrowaskimi świetna praca :) Zaliczam ją do fotografii bogatych (w
bodźce percepcyjne i asocjacyjne) i otwartych (na różne
ścieżki interpretacyjne), czyli utwór optymalny z typu
"bierz i rób co chcesz". Praca taka rzuca widza na głęboką
wodę, nie prowadzi go za rączkę, nie tłumaczy tylko daje
"klocki" i szepce "baw się sam". Nie każdy widz to lubi -
niektórzy mogą się czuć zagubieni - zwłaszcza ci
przyzwyczajeni, że jest jedna prawda, racja, sens - bo z
takiej pracy nie można wydobyć podpowiedzi, w którym
kierunku poszukiwać.
Wielką zaletą tej fotografii jest fakt, że pomimo wielości
dostarczanych bodźców nie ma w niej chaosu, ta wielość
układa się w przystające do siebie grupy, "klocki" pasują do
siebie, tym lepiej się z nich buduje.
Znakomity kadr (jak dobrze, że nie ma tu szpiców parasoli!)
i rytmika. Nie pasuje mi tylko czerwień po lewej. Powinieneś
poprosić modelki by przyszły w różowych strojach ;))
keramodnor 2010-02-28 02:07:58

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
skimi no dobra, nie podoba mi się to zdjęcie :)
Po komentarzu widzę, że autor obserwuje bieżące wydarzenia i
stawia śmiałe kroki na (skądinąd ciekawej) drodze dorabiania
teorii do zdjęcia ;)
Ja na zdjęciu nie widzę luf, bo tak jak sześcian nie kojarzy
mi się z jajkiem tak ustrojstwa o kwadratowym przekroju z
lufą. Widzę historię, jednak w pierwszych i kolejnych
skojarzeniach nie związaną z Ukrainą. Tak więc związki
tytułu i komentarza z obrazem są za luźne by zamykały się
dla mnie w trójpostaciową całość.
(Górne) cięcie cegieł w taki sposób strasznie mi
fotograficznie zgrzyta wymuszając na mojej uwadze
koncentrację na nieistotnych marginaliach a pierwszoplanowe
zestawienie czerni z jednostajną bielą zdaje mi się jakoś
banalne albo nieudane.
Moją reakcję na tę pracę można więc sprowadzić do próby
zrozumienia o co tu chodzi, albo dlaczego tu nie chodzi.
HORUS 2010-02-09 00:01:07

plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi fajny kadr, może tylko nieco dołu zabrakło i różowe kwiaty
nie wybrzmiały do końca. Ciekawa kompozycja
przeciwstawiająca górę złamanemu świerkowi. Reszta już
gorsza: 'chropawa' jakość, płaskie światło, monotonne
chmury. Aura nie sprzyjała ale mam wrażenie, że obróbką
dałoby się tu coś poprawić - więcej kontrastu mogłoby
zdynamizować nieco las i może chmury, wyostrzenie
podkreśliłoby górę. Zmiana tła mogłaby zlikwidować nieco
poczucie przytłaczającej szarości. Ładnie zauważyłeś, gorzej
z wykonaniem :)
nipel 2010-01-05 21:46:54

plus
minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Strona 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ..... | 38
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa